Tussenschot operatie, iemand gehad??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Tussenschot operatie, iemand gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 00:43

Ik ben al vanaf jongs afaan bijna chronisch verkouden in de wintermaanden. Van alles ertegen gehad maar niets werkt. Na onderzoek door huisarts, KNO arts, een CT scan en een allergietest is gebleken dat mijn tussenschot in mijn neus scheef staat. Dit is de oorzaak van het hoofdpijn wat ik bijna dagelijks heb, zovaak verkouden zijn en druk in mijn hoofd.

De KNO arts raad mij nu een operatie aan, wat eigenlijk de enige optie is. Hij kan mij niet zeggen wat er gebeurd als ik de operatie niet zal laten doen, of het dan erger wordt ofzo. Tijdens de operatie die ongeveer 40 minuten duurt wordt het tussenschot in de neus recht gezet. Ook zullen ze dan meteen mijn holtes open maken. Ik zal één nacht worden opgenomen in het ziekenhuis Ook vertelde de arts dat ik hier nadehand wel 3 weken mee kan zitten.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ook deze operatie hebben gehad of er iets over weten??

Alvast bedankt!

RZDLover

Re: Tussenschot operatie, iemand gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 00:46

Ik heb zo'n operatie gehad, vorig jaar juni Lachen
Ik had dezelfde klachten als jij.
Ik ben nog steeds veel verkouden, slijmvliezen zwellen nog steeds erg snel (waardoor je neus alsnog dichtzit en je niet kunt snuiten), maar het heeft opzich wel geholpen. Als de slijmvliesen niet gezwollen zijn kan ik gewoon goed ademen (wat vooral 's nachts een hele opluchting is, aangezien ik hiervoor niet door m'n neus kon ademen)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 00:49

Okay, maar ben je blij dat je het hebt gedaan of maakt het niet heel veel verschil?
En heb je er veel last van gehad na de operatie?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 00:51

Het heeft wel geholpen ja.
Ik kan niet zeggen dat ik me kiplekker voelde na de operatie, maar ik was er wel vrij snel weer bovenop (na een week liep ik weer bij de paarden rond, maar ik mocht alleen een hele tijd niet uitmesten ivm stof e.d)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 00:54

Okay dankje Lachen
Zie er eigenlijk behoorlijk tegenop, heb ook nog nooit een operatie of uberhaupt in het ziekenhuis gelegen. En dan de verhalen over de tampons enzo, bah Clown

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 00:55

Ja.. dat is ook bah ja Nagelbijten / Gniffelen

Ik zag er ook tegenop, was ook nooit eerder geopereerd, maar achteraf viel het allemaal wel mee Lachen
De tampons in mn neus was alleen wel heel vervelend Clown
Ik was ook de eerste week heel duizelig, omdat mn tussenschot natuurlijk 'los' stond, dus ja dan word je duizelig en met slapen (draaien) merk je het ook wel, maar het valt echt wel mee hoor Ach gut

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 01:00

Ben al heel blij dat jij reageerd Lachen
Scheelt een hoop!! Knipoog
Mijn tussenschot is niet los maar staat scheef, geen idee of dat verschil maakt Clown

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 01:03

Nee maar na de operatie staat het wel los, omdat ze het verzetten en dat moet helen Knipoog

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 01:08

Oh okay jah op die manier Lachen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 01:10

Maar goed, ik ga nu slapen. Ik denk dat er morgen wel meer mensen zullen reageren, want het is een vrij algemene operatie die veel wordt uitgevoerd.

Alvast heel veel sterkte Haha!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 01:11

Ik hoop het Lachen

Dankjewel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:38

Ik heb last van dezelfde klachten als jij, maar bij mijn afspraak bij de allergoloog lag het in ieder geval niet aan mijn neustussenschot! Het lijkt me erg rottig om die operatie te krijgen, maar ik wens je er erg veel succes mee, en hoop dat je over een tijdje weer lekker vrij kunt ademen!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:18

Mijn moeder heeft het jaren geleden laten doen. Het heef wel geholpen, maar toch niet echt. Ze was voor de operatie onder narcose, maar daarna heeft ze er veel last van gehad, veel pijn en bloeden. Daarom moest ze ook langer in het ziekenhuis blijven, ze kreeg zowat geen lucht binnen.
Nog steeds zit het zowat altijd dicht bij 'er, holtes permanent ontstoken, allergiën en astma. Maar het heeft er wel wat geholpen Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:59

Ik heb 2 operaties gehad, mijn tussenschotje stond ook scheef, 2 jaar geleden de stap gezet (naja eigenlijk 3) omdat ik ook elke x verkouden was (naja niet echt, maar zo voelt het) en koppijn.
1ste keer was goed verlopen, na 5!! dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen. Helaas in de zomermaanden zagen we dat mijn neus alweer scheef begon te staan. Dokter erna de zomer na laten kijken en die zag het ook, dus hup in Maart 2007 weer onder het mes, nu is het goed verlopen, na 1 nachtje slapen mocht ik naar huis!! Geen kapje of dergelijke, wel helaas die tampons ...

En nu ... nu ben ik stront verkouden!! Na 10 jaar!! Eigenlijk best wel iets om trots op te zijn, voor de verandering Knipoog
Wil je meer info, PB me dan maar ffies!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:11

Bij mij is dat ook gedaan. Geen pretje en geen garantie dat het goed blijft. Bij mij is het weer scheef gaan staan. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Vraag je arts hoeveel kans er is dat het weer scheef gaat staan. Als hij zegt dat dat bijna nooit gebeurd (dat ik dus een uitzondering ben...) kun je het natuurlijk proberen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:18

Mijn tussenschot staat ook scheef !! moes pas na de kno arts..En die heeft gekeken..en moest toen een foto laten maken.
de 22e moet ik terug en krijg dan de uitslag hiervan + Heb een afspraak voor allergologie (denk die allergie test die ze gaan doen)
en nasopharyngoscopie en rhinomanometrie

dat staat op dat briefje..maar wat t nou precies is ??
hij wilde een onderzoek in mn neus doen..Maar heb hier dus echt geen zin in Scheve mond

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:52

Van tevoren zijn ze bij mij met zo'n mini camera'tje (naja mini, het deed best zeer hoor Huilen van het lachen ) in mijn neus en holten gegaan, zo ontdekte ze het scheef stond (camera'tje kon gewoon niet verder, terwijl het daar normaal open hoort te zijn Clown ) Ik kreeg hierbij een verdoving in mijn neus.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:25

Bedankt allemaal Lachen

Ik twijfel nog of ik het zal doen Bloos

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:30

Mijn moeder merkte er niks van, ze zegt:
Je loopt gewoon een paar dagen met allemaal watten in je neus in het ziekenhuis rond.
Ze heeft er alleen niks aan gehad, want 2 dagen na de operatie, knalde er een man met zijn elleboog tegen haar neus aan en stond hij weer verkeerd. Dus pas op voor ellebogen Nagelbijten / Gniffelen veel succes als je het gaat laten doen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:33

mijn zusje heeft denk 4 weken geleden ofzo deze operatie gehad, ze heeft geen last gehad na de operatie en het gaat nu een stuk beter Haha! amper verkouden enzo, dus de operatie heeft zeker wel geholpen Knipoog

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:37

Ik ben februarie van dit jaar geopereerd aan mijn tussenschot en holtes, alleen ik heb 3,5 uur op de operatietafel gelegen.
Ik had veel bloed binnengekregen en daar werd ik niet lekker van en moest ik overgeven, gelukkig kreeg ik iets tegen de misselijkheid via het infuus. dezelfde dag mocht ik nog naar huis.

Het heeft mij wel geholpen en ik ben blij dat ik het heb laten doen. Ik ben wel nog steeds verkouden maar kan nu wel gewoon door mijn neus ademen. Ik heb er ongeveer een week last van gehad.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:34

Dit heb ik ook al een aantal jaar.
IKzelf ben er niet aan geopereerd, maar mijn vader en opa wel.
Bij hun heeft de operatie niets geholpen.