Vandaag gaan fitnessen en ik presteerde boven verwaching

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Vandaag gaan fitnessen en ik presteerde boven verwaching

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 22:35

Ik heb helemaal geen goede conditie en ik ga weleens wat fitnessen (enkele jaren terug had ik wel een top conditie). Ik ben al 2 maanden niet meer gaan trainen en de laatste keer dat ik op de loopplank stond kon ik maar 10 minuten op de loopplank joggen aan de snelheid van 8km/u. Daarna was ik echt pompaf.

Vandaag dacht ik, ik doe het rustig aan, ik stel het machien in op 8km/u in en ik loop zolang ik kan want ik ben toch al een hele tijd niet meer geweest. En het rare was, ik werd maar niet moe. Heb 20 minuten gelopen en toen ik 20 minuten had gelopen dacht ik nu stop ik want anders heb ik een blessure. Ik liet het machien dus uitbollen en ik stapte af met het gevoel van: 'ik kan nog lopen'.

Wat moet ik hier nu mee aanvangen? Want ik denk wel dat ik mijn spieren rustig moet laten opbouwen... Moet ik mezelf beschermen tegen mezelf of mag ik mij de volgende keer gewoon moe lopen?

Sorry voor deze rare vraag Bloos ...

Winged

Re: Vandaag gaan fitnessen en ik presteerde boven verwaching

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:00

Niet moe lopen, gewoon rustig je conditieopbouwen en zorgen dat je spieren goed afkoelen om te zorgen dat je geen blessures krijgt.

Vind het wel opvallend dat je de laatste keer (2 maanden geleden dus) het minder goed volhield dan nu.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:01

rustig opbouwen zal ik doen!!! en steeds wat meer gaan lopen... dan komt het helemaal goed

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 23:02

Tja en mijn conditie van 2 maanden geleden was mijn vaste conditie van een paar jaar. Ik vind het een heel raar verschijning... Ik heb vroeger wel heel goed kunnen lopen maar dan nog...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:03

hmm ik ga morgen weer voor t eerst en ik hoop dat ik het je nadoe! Ik vind het juist goed van je dat je grenzen opzoekt en tot het uiterste gaat. Sluit me wel aan bij bovenstaande: goede cooling down.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:05

je was misschien in een goede dag vandaag??? Wees blij dan kan je trots zijn op jezelf. Maar zoals Zelke al zegt: Bouw het op en je wordt weer helemaal de sportvrouw van vroeger! Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 23:11

madeliefw schreef:
hmm ik ga morgen weer voor t eerst en ik hoop dat ik het je nadoe! Ik vind het juist goed van je dat je grenzen opzoekt en tot het uiterste gaat. Sluit me wel aan bij bovenstaande: goede cooling down.

Succes morgen met fitnessen Lachen. Je grenzen opzoeken is ok maar ik had gewoon schrik omdat het zo spectaculair is. Van geen conditie ineens 20 min lopen en dan nog het gevoel hebben dat ik zo 10 min door kon gaan. Kweet nu even niet goed hoe ik mezelf moet opbouwen...

@ Mopske08: Jah da's mijn doel... Weer zo'n sportvrouw worden als vroeger Knipoog.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:17

misschien heb je onbewust al veel meer bewogen dan anders afgelopen tijd en ging het daarom zo makkelijk? Op zich is 20 min op 8 km/h niet héél zwaar Knipoog Maar goed, ik doe het je niet na hoor!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 23:27

Op zich is het idd niet zwaar. Te weten dat ik een paar jaar terug 1 uur aan een stuk kon lopen op 10km/u zonder echt kappot te gaan Lachen. Maar nu is mijn spieropbouw helemaal niets dus in mijn toestand moet het wel degelijk zwaar zijn...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:46

8km / uur is natuurlijk ook niet echt hardlopen he Knipoog
Dat noem ik rustig joggen, dus dat zou je makkelijk 20 minuten moeten kunnen volhouden. Het is niet zo'n zware inspanning.
Je kon het waarschijnlijk zo lang volhouden omdat je je ademhaling goed kon blijven reguleren. Volgende keer een halfuurtje proberen en eens afwisselen met 5 minuten op 9km/h.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 14:20

@ Zwelgje: ook als je jaren niet meer fatsoenlijk hebt gelopen? En als je 2 maanden geleden met moeite aan 8 km/u 10 minuten kunt lopen en dat je in de tussentijd niet meer hebt getraind? Ik weet ook wel dat deze snelheid voor iemand met een beetje conditie niets is maar voor iemand die van echt bijna niets meer heeft gedaan de laatste jaren en nogal veel weegt...

Je tips vind ik wel ok. Een half uurtje proberen aan deze snelheid en af en toe eens een korte training inlassen waar ik sneller op loop Lachen. Thanks voor de tip.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:56

misschien kun je even aan een trainer daar vragen? Neem aan dat er wel mensen rondlopen die je meer informatie kunnen geven.

Meestal moet je bij cardio bij een bepaalde hartslag blijven zitten, die het aparaat voor je meet, maar ik weet er ook niet zoveel vanaf.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:31

vandaag ook gefitnesst sinds tijden en kon ook 20 min op 8 km/h en zelfs van die 20 min nog 5 min op 10 km/h gelopen. Moet wel zeggen dat ik veel fiets en paardrij...
Je hebt idd verschil tussen cardio en vetverbranding en de bijbehorende hartslag.