Wat heb je aan een goede conditie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Wat heb je aan een goede conditie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:45

Ja, dat vroeg ik me dus af. Vork Iedereen is wel altijd bezig om zijn conditie te verbeteren, maar wat heb je eigenlijk aan een goede conditie?
Ik snap dat slank zijn wel gezond is, maar daar heb ik het nu niet over. Het gaat hier puur om de gevolgen van een goede/ slechte conditie. Lachen

Rebel_Jits

Re: Wat heb je aan een goede conditie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:14

Met een slechte conditie kan je niet de trap nemen, zonder buiten adem te raken. Een sprintje naar de bus trekken is ook zwaar vermoeiend, spelen met je kinderen (als je die hebt natuurlijk) hou je niet vol..
Zijn ook echt dingen die niet vaak voorkomen, maar het is gewoon fijn om alles te kunnen doen wat je wilt, zonder dat je halfdood gaat, omdat je naar adem snakt na een klein sprintje ofzo.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:15

Met een goede conditie werkt je lichaam ook beter, je verbrand beter etc etc Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:17

Ik had een bagger conditie en kon niet eens een uurtje paardrijden volhouden, na één rondje galop kon ik al zowat aan de beademing.
Nee, ik vond het maar een flinke belemmering, geen conditie hebben.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:18

Meestal voel je jezelf ook lekkerder Lachen
hebt minder kans op hart en vaatziekten (die je oa krijgt door te dik zijn en de meeste mensen met een aardige conditie hebben geen overgewicht)
En het is goed voor je punten op school Vork (als je nog op school zit Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:25

Je hebt een langer uithoudingsvermogen en je fysieke toestand is gewoon beter. Je wordt bijv veel minder snel ziek omdat je weerstand beter is. Daarnaast zeggen ze dat je minder snel vatbaar bent voor ziektes als hart en vaatziekten, hoewel ik dat soms wel betwijfel. Een gezond iemand valt middenop straat neer vanwege een hartaanval en iemand met veel overgewicht haalt de 80... Maar over het algemeen is een goede conditie gewoon belangrijk, niet alleen voor je fysieke verschijning maar ook psychisch. Je hebt meer energie en voelt je beter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:58

Persoonlijk wil ik een betere conditie omdat ik mij dan stukken beter voel. Bovendien zit ik dan veel lekkerder in mijn vel.

En het is gewoon handig want ik hou dingen makkelijker vol. Toen ik echt gestopt was met sporten kon ik na een drukke dag niet veel meer dingen doen dan op de bank neerploffen en daar uitrusten. Nu ga ik even sporten en ik ben zo weer fit. Het geeft gewoon energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:46

Het is overigens onwaar dat je hart en vaatziekten krijgt door overgewicht. Het heeft met je cholestrol te maken, en natuurlijk is het vaak zo dat mensen die veel cholestrolrijke dingen eten dat ook merken in hun uiterlijke verschijning, maar dat hoeft niet.

Je kan aanleg hebben voor het aanmaken van cholestrol. Mijn schoonmoeder heeft dat (zij is toevallig wel dik Knipoog ) en daarom moesten mijn man en zijn twee broers zich allemaal laten testen om te kijken of ze 'het gen' hadden, ondanks dat zij alle drie geen overgewicht hebben.

Zijn oudste broer sport zelfs een paar uur per dag, heeft een vetpercentage van... nou ja, ik ben er niet in thuis, maar erg laag in ieder geval, en ik geloof dat hij het gen wel had, en dat ook zijn cholestrol is gemeten en vrij hoog zat.

Afgezien daarvan, een goede conditie is gewoon heel lekker. Ik heb een vrij slechte conditie, en je wordt gewoon beperkt in je doen en laten. Gelukkig ga ik nu fitnessen, dus als het goed is gaat mijn conditie snel weer vooruit!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:48

Gezonder voor je lichaam en je voelt je beter.

En belangrijk voor paardrijden (wat veel mensen nog wel eens vergeten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:49

Lenneke_ schreef:
Gezonder voor je lichaam en je voelt je beter.

En belangrijk voor paardrijden (wat veel mensen nog wel eens vergeten)

Haha ik vind het altijd zo grappig om posts van jou te lezen, want ik heet ook zo! Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:09

Heel simpel, als mijn conditie goed is voel ik me goed. Ik ben niet snel moe (aan het eind van de dag) en ben vrolijker, kan me beter concentreren, heb zin om dingen te ondernemen en ik kan beter met tegenslagen om gaan Lachen
Reden genoeg om lekker te sporten en eht bij te houden! 3x per week paardrijden, alles op de fiets (heel wat bij elkaar), 1x in de week 1uur zwemmen en 1x in de week 2uur fitnessen. Straks ook weer hardlopen erbij oppakken en ik ga als postbode en vakkenvuller werken van de zomer. Genoeg beweging dus en dus een betere ik Lachen