wat te doen met pluizig haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

wat te doen met pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:56

Ik heb zowiezo al moeilijk haar, maar nu met het wat droge weer is het helemaal een ramp
maakt niet uit wat ik er in doe aan schuim of wax maar het blijft pluizen, vooral in me staart
iemand nog meer last hiervan, of tips?

MilesNF

Re: wat te doen met pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 03:44

Ik heb er ook last van, ben al zo'n 8 jaar op zoek naar een oplossing, de beste tot nu toe is een pet opdoen.
Verder:
Niet te vaak wassen
Niet verven
Rustig uitborstelen
Goede cremespoeling
Haarmaskertje
Niet stijlen/krullen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 05:41

ik heb een megabos dik pluizend haar als ik het zo op laat drogen of schuim ofzo gebruik
ik gebruik dus juist wel de stijltang (op gedroogd haar)
het haalt de pluizing eruit,maakt het zacht en handelbaar
en na het stijlen smeer ik een beetje andrelon glad & stijl eroverheen...
werkt als een tierelier!!

*niet elke stijltang werkt overigens!*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 05:55

Maar als je de stijltang te vaak gebruikt beschadig je, je haar wel, wat weer als gevolg heeft dat het meer gaat pluizen.
Ben trouwens wel benieuwd naar jouw stijltang.
Degenen die ik heb geprobeert hadden maximaal een uurtje effect.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:06

als ik t als het droog is uitkam pluist t ook zo erg..dus doe dat alleen als het nog helemaal nat is..en daarna mouse erin en oplaten drogen..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:37

andrelon glad en stijl erop smeren. Is bij mij het enige wat werkt, en een fijne cremespoeling (kruitvat Tong uitsteken)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:03

Stijltang. Nagelbijten / Gniffelen
Werkt altijd heel goed tegen mijn pluizige haar. Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:29

Ik heb de shampoo en cremespoeling van Andrelon tegen pluishaar en na het wassen smeer ik er dat spul van Andrelon met dat pompje in. En op vrijdag- of zaterdagavond slaap ik altijd met cremespoeling in m'n haar wat ik er de volgende ochtend weer uit was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:06

Lieke schreef:
Maar als je de stijltang te vaak gebruikt beschadig je, je haar wel, wat weer als gevolg heeft dat het meer gaat pluizen.
Ben trouwens wel benieuwd naar jouw stijltang.
Degenen die ik heb geprobeert hadden maximaal een uurtje effect.

mja...mijn haar groeit zo snel dat ik me daar niet druk over kan maken....
ik vind mijn stijltang echt topresultaat geven en als ik t niet nat maak hoef ik het de volgende dag alleen te kamme en beetje glad&steil weer doorheen te smeren Knipoog

ik heb de princess....19,99 bij de blokker Knipoog

zonder stijltang met surinaams vet (dus alsnog flink bedwongen)
Afbeelding

met stijltang
Afbeelding

*vind het al heel wat dat ik mijzelf zo neerzet dus graag alleen naar de haren kijken Clown *

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:14

*Houdt hand in het midden, kijkt langs de buitenste vingers en ziet alleen haren*

Mijn haar is net als jouw bovenste foto. Het maakt niet uit wat ik erin smeer (mousse, wax, stylinggel, gelwax, haarlak). Daarbij heb ik nog 1 enkele krul bovenop die enorm pluist en gewoon niet te temmen is Clown

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:16

Heb van mezelf een enorme krullenbol, maar gebruik de stijltang om het glad te maken, en om het glad te houden heb ik spul van de kapper, van Schwarzkopf, Osis slick dat is echt superspul!!!!
ik heb nogal sterk gekruld haar en dan is het moeilijk om het glad te maken en zonder pluis te blijven, na het glad stijlen doe ik er een beetje spray over van Lee Stafford, dehumidifier (felroze bus, te koop bij Etos) dat voorkomt dat je haar weer gaat krullen en pluizen , echt superwerkt dat !!!!! zelfs als het vochtig weer is. Ik heb al heel wat middeltjes uitgeprobeerd, maar dit bevalt tot nu toe het allerbeste.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:16

Ik heb ook van dat vreselijke pluizige haar dat echt altijd de verkeerde kant in gaat staan. Heb ondekt dat een klein beetje wax nog het beste helpt, wel uitkijken met bovenop want dan lijkt het snel vet. Bovenop smeer ik meestal wat mousse voor de uitstekende sprieten en de wax dus in mn staart. Heb mn haar ook nooit los, omdat ik er dan serieus uit komt te zien als een grote bos in de knoop en pluizend haar Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:18

kijken of je toch eens zo een stijltang kan proberen dan Knipoog
ik wist het ook niet totdat mijn nichtje (net kapster geworden) ermee kwam
werelduitvinding! Haha!
helaas zie je het niet op onderste foto maar het haar is echt heel zacht en soepel en kan heerlijk mijn vingers erdoorheen halen...

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:52

Goeie antifrizz ( olie voor t stijlen, ik heb de antifrizz van Goldwell ) en dan hoef je niet eens per se te stijlen.. olie is altijd goed, ook voor bescherming met föhnen en stijlen/krullen, maar doe dit als je haren na t douchen een beetje zijn opgedroogd, dan zie je precies waar t nodig is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:55

Je hebt van die anti pluis spul, van andreleon dacht ik? help bij een vriendin van me erg goed

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 21:21

ik heb echt een dikke bos krullend haar, dus bij mij is het juist heel mooi als de krullen er in blijven.
Heb 1 keer geprobeert te steilen, maar toen had ik met 3 plukjes al een afro kapsel.. :S dat was niks.
Moet me haar wel elke dag wassen, sta de heledag in de viswinkel boven de vispan, dus heel vet haar..
heb ook weleens andrelon glad en steil creme gebruikt maar dat helpt maar heel even.... Kan me haar ook maar heel even loshouden, en alleen naar buiten gaan als het niet waait anders is het met een half uur al een afro kapsel..... heel jammer

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:02

ik heb temmer van andrelon, werkt echt super. Bij mij pluist het onwijs als het net gewassen is, echt verschrikkelijk!