Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

marleen_usar schreef:Calcium tabletten slikte een oom van mij en hij had toen geen last meer.
Natasjaa schreef:Ik ben bang dat uit de zon blijven de beste oplossing is?
Edit, misschien is insmeren met een sunblock een ideetje?
)
Ik heb toen ook tandpasta genomen zonder pepermunt (te koop bij elke reformzaak)
OoappeloO schreef:Ik heb ook zonneallergie. Vooral met de eerste zonnenstralen, zodra ik een beetje zon heb gehad is het weer over. I
k heb wel een zalfje van mn HA gekregen *rent naar beneden en zoekt op hoe het heet* ahum het heet: Lidocaine Levomenth Gel FNA. Zit ook munt in geloof ik, het verkoeld heel goed en zorgt ervoor dat de meeste jeuk weg gaat. Daarna echt van de bultjes afblijven!
En je huid heel rustig laten wennen aan de zon, daar moet ik echt op letten, in de pauze een half uur buiten gezeten dan niet 's middags weer een uur buiten, dan vraag ik er gewoon om.
Oja mn HA zei ook dat het meestal wel overgaat zodra je je pubertijd uitbent.. Mja niet helemaal dus.
Zwitsal schreef:oef ik heb het ook...
toen k nog jonger was had ik t ook ontzettend erg!
vorig jaar heb ik t alleen erg op mn voeten gehad..dat jeukte zo dat ik maar bleef krabben en uiteindelijk de hele huid van mn voeten open en kapot krabte..overdag kon ik me met moeite beheersen maar snachts in mn slaap krabte ik alles weer open..
nu begint het ook weer te komen...in mn ellebogen, binnenbenen en op mn rechterhand jeukt t weer en worden de rode bultjes alweer zichtbaar..
ik kreeg vroeger ook altijd van die speciale creme maar die hielp ook niet echt..
nu smeer ik t maar zo vaak mogelijk in met heeele vette nivea creme...helpt wel een beetje tegen dat droge gevoel en een beetje tegen de jeuk..
maar t wordt nog wat als het echt warm wordt..
Je hoeft echt maar één glas te drinken...