sport probleem wordt erger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

sport probleem wordt erger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:24

Ik weet het niet meer hoor,ik heb een te kort aan eiwitten weet ik al een tijd.Ik moer daar erg op letten, zodat ik dus voldoende binnen krijg.Ik ga nu zo,n 3 maanden 3 keer per week naar de sport school.In het begin was ik daar na steeds erg moe maar dat ging langzaam beter.Ik ben dus gisteren weer geweest en heb 4 km gelopen,lopen en ook hardlopen.Ook heb ik verschillende toestellen gebruikt en ik til steeds zwaarder,smiddags heb ik een half uur moeten slapen ik was gewoon helemaal op.Vannacht werd ik wakker en ik had het gevoel als of ik de marathon heb gelopen,vanmorgen 3 uur gewerkt maar heb het echt gehad.Ik ben echt helemaal leeg, en heb ook spierpijn.De reden om te gaan sporten was om meer conditie te krijgen en om mijn vermoeidheid proberen kwijt te raken.Maar op deze manier heb ik er toch weinig zin in hoor,zou dat door die eiwitten komen?

ikenindi

Re: sport probleem wordt erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:28

geen idee. kun je dat je ha niet vragen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:29

Daar ben ik voor mijn vermeoidheid geweest vorig jaar en van daar uit kwam ik bij een internist terecht.Die kon niks vinden,of ik moet nu oppeens wel iets mankeren?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:29

Misschien moet je je voeding aanpassen. Ik zou eens een bezoek aan de HA brengen on e.e.a. te bespreken. Het klinkt wel als een behoorlijk zwaar schema dat je afwerkt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:30

Maar eerst ging het goed en daar na is het begonnen,ik heb alles heel langzaam op gevoerd.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:34

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:34

Je zou eens een tijdje wat extra vlees kunnen eten en dan vooral rood vlees. In vlees zit veel ijzer en veel mensen voelen zich beter als de ijzer-inname wat hoger ligt en je krijgt eiwitten binnen. Ik ben hier verder geen expert in, misschien zou je eens kunnen zoeken op internet wat goed in jouw voedingbehoefte voorziet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:39

Ik heb snel een ijzer tekort maar dat hou ik goed in de gaten.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:40

Ik heb ook een ijzerprobleem en ik ben er goed ziek van geweest, dus wellicht is dat een oorzaak.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:20

marleen_usar schreef:
Maar eerst ging het goed en daar na is het begonnen,ik heb alles heel langzaam op gevoerd.

Dat is wel normaal hoor. Als je sporten oppakt krijg je op een gegeven moment een terug slag, dat het tegen zit en je er meer last van hebt dan dat het iets opleverd. Daar even goed doorheen zetten en misschien wel even een stapje terug doen?

Qua eitwitten weet ik niets, behalve dat je voor sporten er een hoop nodig hebt anders ben je zo moe als een vaatdoek!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:37

Even langs de HA gaan ?
Die weet vast veel meer dan bokt . Dit is dus niet banketstaaf bedoeld hoor Lachen .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:41

algeheel bloedonderzoek laten doen Knipoog

wat op zich wel een fijn voedingsupplement is is chlorella of spirulina, moet je voor info maar es gaan zoeken op google.

maar je weet dat je een tekort aan eiwitten hebt,je stemt je voeding daar wel goed op af he?
eet je ook licht verteerbaar eten na het sporten?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:26

Hmm.... Het programma van jou sporten ziet er opzich goed uit, niet raar ofzo, lekker fanatiek dat wel maar dat moet je wel kunnen hebben! Heb je wel regelmaat op dit moment?

Het is wel zo dat je lichaam (zeker de spieren) na het sporten gevoed moeten worden, want ze hebben behoorlijke arbeid geleverd. Krijgen ze niks dan halen ze alle energie uit je lichaam en word je behoorlijk moe. Eiwitten zijn nodig om je spieren te laten herstellen en groeien na arbeid.
Eet je wel regelmatig verder? Ik denk dat de combinatie sport/voeding voor jou idd belangrijk is. Hoe zwaar sport je eigenlijk, dan bedoel ik hoe lang per keer en wat voor oefeningen, veel gewicht? Je doet in ieder geval genoeg aan cardio, perfect om vetten kwijt te raken!

Miss toch een idee om bloedonderzoek te laten doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 07:49

Ik denk dat ik mijn voedings patroon eerst onder de loep moet nemen,ik heb toch het idee deat het daar aan ligt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:09

ik meende dat muesli of cruesli na het sporten met yoghurt ofzo toch heel goed was om bepaalde zaken weer aan te vullen?
ik denk dat je van jezelf wel weet of je genoeg eet,dus fruit,groente ,aardappels etc.....

zoek anders es op google,staat veel info op

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:54

Michelle___ schreef:
Even langs de HA gaan ?
Die weet vast veel meer dan bokt . Dit is dus niet banketstaaf bedoeld hoor Lachen .

Ja maar je gaat niet voor ieder wissewasje naar de HA en dit is niet heel levenbedreigend vooralsnog. Ik zou dit ook eerst op Bokt eens hebben nagevraagd.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:13

Mijn moeder heeft een flinke tijd met verliezende eiwitten gelopen bij de internist.
Uiteindelijk kwamen ze erachter dat ze lupus heeft, een soort van reuma en daar kwam de ontsteking dus ook vandaag.

Zo zie je maar soms vinden ze pas na een hele tijd iets, houd de moed erin!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:15

daniella74 schreef:
Michelle___ schreef:
Even langs de HA gaan ?

Ja maar je gaat niet voor ieder wissewasje naar de HA en dit is niet heel levenbedreigend vooralsnog. Ik zou dit ook eerst op Bokt eens hebben nagevraagd.

Je weet niet wat levensbedreigend zijn, de kleinste symptomen kunnen daarmee beginnen. En als je dan op bokt raad vraagt, en het is verkeerd is de tijd ertussen dan vaak niet goed Lachen

ik zou ook naar de ha gaan, bezoekje kan geen kwaad

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:19

Tip: eet Biogarde (Stand) na het sporten. Dit bevat veel stoffen die helpen bij spieropbouw en herstel na (kracht) training. Daarnaast is het licht verteerbaar en laag in kcal!

Is je krachttraining afgestemd op je doel? Overleg dat eens met de begeleiding op de sportschool. Als je vet wilt verbranden moet je niet teveel gewicht gebruiken, maar juist meer herhalingen doen met lager gewicht. Als je spieren wilt kweken, dan gebruik je veel gewicht en niet te veel herhaling..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:22

daniella74 schreef:
Misschien moet je je voeding aanpassen. Ik zou eens een bezoek aan de HA brengen on e.e.a. te bespreken. Het klinkt wel als een behoorlijk zwaar schema dat je afwerkt.

Katia, zie bovenstaand. Misschien eerst beter lezen?
Je gaat niet meteen naar de dokter omdat je een keertje moe bent de volgende dag, dat doe je pas als het wat langer duurt. Vooral las je denkt dat het in relatie ligt met sporten. Ik zeg ook nergens dat ze niet naar de HA moet, misschien moet je het hele topic eens lezen voordat je inhoudelijk oordeelt.

Levensbedreigend is meestal redelijk accuut Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:24

daniella74 schreef:
daniella74 schreef:

Katia, zie bovenstaand. Misschien eerst beter lezen?
Je gaat niet meteen naar de dokter omdat je een keertje moe bent de volgende dag, dat doe je pas als het wat langer duurt. Vooral las je denkt dat het in relatie ligt met sporten. Ik zeg ook nergens dat ze niet naar de HA moet, misschien moet je het hele topic eens lezen voordat je inhoudelijk oordeelt.

Levensbedreigend is meestal redelijk accuut Clown

Ik heb het hele topic gelezen daarvoor heb ik niemand nodig om me daarop te wijzen, en dat levensbedreigend acuut is dat is al helemaal zever. Moe zijn kan vaak op dingen wijzen. Die voorsymptomen zijn voor andere ergere dingen Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:28

Ik zeg toch ook dat ze naar de HA moet, wat kan jij zeuren.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:39

Het eerste wat ik denk als ik dit lees is een ijzer tekort.
Rood vlees, noten, roosvicee ferro (ok heel vies, maar helpt wel), en geen thee bij maaltijden (remt de ijzer opname).
Is altijd gezond om bovenstaande dingen te eten (ok de roosvicee is normaal gezien overbodig),