Wel of niet nu een stopweek..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Wel of niet nu een stopweek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 23:05

Hallo,

Ik zit een beetje met een dilemma. Vorige week maandag ben ik de pil vergeten. Ik heb de dag nadat ik de pil was vergeten sex gehad met mijn vriend (zonder condoom). Nou kwam ik er pas die avond achter dat ik de pil was vergeten van de vorige dag en ben toen verder gegaan met de pil van die dag (neem nooit 2 pillen tegelijk in omdat ik daar heel erg van moet overgeven en ze dus dan toch niet werken). Ik ben toen metteen gaan kijken op internet (ivm morning after pil). Nou stond er op internet dat als ik de pil niet in de eerste week was vergeten er niets aan de hand was en er dus geen morning after pil nodig was. Ik dus helemaal opgelucht. Maar nu wil ik graag een stopweek in lassen, ik weet alleen niet of dat nu wel kan. Dat ik sex heb gehad is nog geen 7 dagen geleden en ik kan nergens vinden of dat erg is of niet..
Ik wil absoluut niet zwanger worden dus ik wil eigenlijk graag duidelijkheid of ik nu kan stoppen of dat ik nog een paar dagen moet wachten..
Er staat b.t.w in de bijsluiter dat als je in de 3e week van de strip je of door moet slikken (dus nog een strip er achter aan) of dat je metteen moet stoppen als je er 1 vergeten bent. Ik was in de 2/3e week (weet niet precies welke week ben vorige keer midden in een strip gestopt omdat ik een doorbraakbloeding had) van een strip die ik heb doorgeslikt dus ik weet niet zo goed naar welke week ik moet kijken..
Iemand van jullie ervaringen o.i.d.?

fjordjes

Re: Wel of niet nu een stopweek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:08

Als het in de 2/3e week is, kan je niet zwanger zijn. (mits je de pil daarvoor wél goed geslikt heb) Als je nu graag een stopweek wilt, kan je die nu gewoon inlassen, geen probleem.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 23:10

Oke dankjewel Lachen
Het komt echt bijna nooit voor dat ik m'n pil vergeet maar als ik hem vergeet dan kom ik er eigenlijk altijd pas de dag erna achter..

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:39