Ik heb een hele tijd slotjes gehad en daarna stonden mijn tanden helemaal recht. Toen is er achter mijn ondertanden een spalkje geplaatst waardoor mijn hoektanden weer iets naar binnen zijn getrokken, al viel dat nog niet zo op. Het spalkje is er een aantal keer uigevallen en opnieuw ingezet waardoor de boel weer iets is gaan verschuiven. Toen is er een paar maanden terug een sterkere spalk ingezet, maar door die spalk is het zootje nog meer gaan verschuiven waardoor mijn linkerhoektand steeds meer naar binnenvalt, mijn rechter nu ook begint, en 1 van mijn voortanden iets naar achter is geschoven. Ik baal hier dus behoorlijk van en vraag me af of er nog iets aan te doen is en of het nut heeft om de tandarts te bellen. Helaas word ik 6 mei 18 en dan word de boel niet meer vergoed. Ook heb ik er niet zo'n behoefte aan om op m'n 18e nog met zichtbare slotjes in m'n mond te gaan lopen. Heb wel iets gelezen over slotjes áchter je tanden, maar goedkoop zal het niet zijn.. Heeft iemand misschien een idee wat de mogelijkheden zijn?