Onregelmatig, aan de pil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Onregelmatig, aan de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 21:11

Ik heb met de zoekfunctie gezocht, veel resultaten maar nog niet echt antwoord op mijn vraag Bloos

Ik ben nogal onregelmatig ongesteld, en zou alleen daarom al aan de pil willen. Knipoog
Maar welke pil is daarvoor handig?
En mag je ook al aan de pil al ben je nog 'maar' een jaar/anderhalfjaar ongesteld?

Ik lees weleens dat je van de Diane pil haaruitval kan krijgen als je ermee stopt, klopt dat? En zijn er nog andere negatieve bijwerkingen?

alvast bedankt Pling

_Bonte_

Re: Onregelmatig, aan de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:12

ik pak claudia . , Daphne is ook goed

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:13

Ik denk dat je het beste even me tje huisarts kan overleggen, die weet het beste welke pil voor jou geschikt is.

Verder wordt je meestal na een aantal jaar regelmatiger en pil zijn wel hormonen en dat is en blijft wel troep...

Maar gewoon even met je huisarts overleggen Ja

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:15

Gewoon naar de dokter gaan. Die weet het het beste, ik nam Mercilon, geen bijwerkingen van gehad. Ben er nu mee gestopt (niet echt nodig op dit moment) en het is toch wel troep in je lichaam.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:15

ik heb een vriendin die is ook heel onregelmatig ongesteld maar die zegt dat ze niet aan de pil wil omdat ze dan al helemaal niet meer vruchtbaar is voor kinderen laten ???
weet niet of dat allemaal waar is , ik vind het iig niet echt gelloofwaardig.

Ik ben gestopt met de pil , werd er moe en down van en mn maag kon niet helemaal tegen die pil Nagelbijten / Gniffelen en heb geen zin om uit te zoeken welke wel goed bij mij is.
Verder zijn al 2 mensen in mijn kring die ik kan die door evengoed het streng en goed slikken van de pil er doorheen zwanger geraakt (thank god dat die al in principe klaar zijn voor oudersschap en er ook oud genoeg voor zijn, lange vaste relatie, financieel sterk en een huis) en ik hoef echt niet de zoveelste tienermoeder worden dus ik pas Doei!
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 12-04-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 21:18

Oke bedankt, was al van plan om naar m'n HA te gaan.
Ik ben alleen bang dat hij vind dat ik nog niet lang genoeg ongesteld ben. Bloos

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:19

Hoe oud ben je dan eigenlijk ?
En hoe lang ben je al ongesteld dan ?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:20

__KELLY schreef:
ik heb een vriendin die is ook heel onregelmatig ongesteld maar die zegt dat ze niet aan de pil wil omdat ze dan al helemaal niet meer vruchtbaar is voor kinderen laten ???

Dat is echt niet waar! Knipoog

Even ontopic, ik zou even naar de dokter gaan, heb ik ook gedaan. Waarschijnlijk zal je dan de Diane(of onder een andere merknaam) krijgen. Dit geven ze vaak bij jonge vrouwen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:20

Ik ben ook vrij vroeg aan de pil gegaan ivm onregelmatige en hele pijnlijke menstruatie.
Denk dat ik nog geen jaar ongesteld was toen ik aan de pil ging.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:21

LF_xx_D schreef:
Oke bedankt, was al van plan om naar m'n HA te gaan.
Ik ben alleen bang dat hij vind dat ik nog niet lang genoeg ongesteld ben. Bloos

Nee valt wel mee, meestal begrijpen ze dat wel.
Is erg lastig, wanneer het onregelmatig is.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:23

Ik had er ook ontzettend veel last van, een jaar geleden was ik het zo zat en toen ben ik ermee naar de dokter geweest, ik was het toen al wel 2 jaar, maar ik denk niet dat ze heel moeilijk zullen doen Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:23

_Charlotte schreef:
__KELLY schreef:

Even ontopic, ik zou even naar de dokter gaan, heb ik ook gedaan. Waarschijnlijk zal je dan de Diane(of onder een andere merknaam) krijgen. Dit geven ze vaak bij jonge vrouwen.

dacht ik al agz er wel meer fabeltjes over de pil zijn als er dik van worden ...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:26

__KELLY schreef:
_Charlotte schreef:

dacht ik al agz er wel meer fabeltjes over de pil zijn als er dik van worden ...

ik ben wel aangekomen door de pil...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 21:28

Mm.. aankomen wil ik niet. Tong uitsteken
Maar ik las ergens dat je niet aankomt door de pil, maar omdat je daardoor meer trek krijgt dus ook vaker meer eet. En als je dat trek krijgen weerstaat dat je dan niet zou aankomen.

Geen idee of dat klopt, iemand ervaringen?

Nog bedankt voor alle reacties! Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:30

Ik ben door de pil niet meer gaan eten

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:40

Renske_W schreef:
__KELLY schreef:

ik ben wel aangekomen door de pil...

Appart. Mijn Huisarts zei dat het absoluut een fabeltje was. En theoretisch gezien lijkt mij dat dus ook agz er hormonen inzitten voor de hypofyse en dit dus niks met je vetopslag te maken heeft. Volgensmij zit er ook geen vet in of is de pil kalorierijk ??

En ook is het zo dat je in de puberteit vaak veel aankomt en ook naar mate je ouder wordt wel sneller aankomt. In groep 8 was ik nog een dunne smalle lat en zat ik zelfs onder het normale gewicht en kon ik eten wat ik wil nu moet ik echt oppassen met wat ik eet anders komen de pondjes zo aan (en ik ben ook niet meer gaan eten, minder zelfs , laat snoep en koek vaak staan ). En dit zit ook weer totaal in de genen of je aanleg heb om wat steviger te zijn of juist heel smal.

Denk dat, dat echt niks te maken heb met de pil maar dat het misschien wel de simpelste oorzaak zou kunnen zijn die mensen geven van dat ze dikker worden.

Maargoed weet het fijne er ook niet van, ben geen wetenschapper Clown

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:42

ik weet er ook niks van __KELLY maar weet wel dat toen ik de pil ben gaan slikken wat aangekomen ben.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:45

Ik ben niet aangekomen en niet anders gaan eten, ik had altijd al vreetbuien. Als ik ongesteld ben heb ik juist heel weinig honger Knipoog Ik weet niet precies hoe die van mij heet, lange ingewikkelde naam. Eerst had ik microgynom ofzoiets, nu wat anders... Een goedekopere dan die eerste van mij.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:46

@ renske_w : Ik weet niet of je veel drinkt, maar in een biertje zit al onwijs veel caloriën (200) kan je nagaan wat er in een malibu cola of een safari cola of in een baco'tje zit . Daar kan het hem ook in zitten.
De meeste drinken namenlijk wel elk weekend...

en ook zit het in de genen en aan de puberteit , dan krijg je vormen en bij de 1 is dat stevig en de ander blijft een dunne slanke lat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:48

Ik drink bijna geen alcohol Lachen
Af en toe eens een keer, maar echt niet ieder weekend (ben niet zo van het uitgaan enzo Knipoog )

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:49

Ik heb hier net een toets over gehad, en het kan zijn dat je aankomt. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Zijn van andere medicijnen ook wel bijwerkingen, maar die heeft ook niet iedereen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:13

Wil je aan de pil gaan puur voor je menstruatie? Of ook omdat je sexueel contacten hebt?
Als het alleen voor je menstruatie is, wil ik je accupunctuur aanraden.
Ik heb zelf een heel pilverleden, maar wordt daar erg ziek van. Ik was altijd 8 dagen ongesteld, wel regelmatig. Na het pilgebruik was ik 8 dagen wel, 4 dagen niet, 8 dagen wel, ga zo maar door.
Ik heb nu accupunctuur gehad. Ik ben nog maar 4 dagen ongesteld, waarvan de 2e dag heftig is, verder heel licht.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:21

LF_xx_D schreef:
Ik ben alleen bang dat hij vind dat ik nog niet lang genoeg ongesteld ben.

niet bang voor zijn. ik was denk een half jaar ongestelt en toen kreeg ik de pil al mee Haha!
ik ben trouwens op mijn 15de de pil gaan slikken en ben er denk ik wel dikker door geworden. tot ik de pil ging slikken was ik echt dun en at ook altijd weinig. ik eet nog steeds weinig en ben toch echt dikker geworden... maar ag als dat alles is Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:33