Ik word gek van de jeuk!!HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Ik word gek van de jeuk!!HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:55

Ik heb nogal wat allergien, en hier slik ik medicijnen voor. Nou waren van de week mijn medicijnen op en heb die netjes ingeleverd bij de ha. Nou wou ik donderdag mijn medicijnen ophalen maar nu beweren ze dat ik geen lege doosjes heb ingeleverd. Dus ik na de assistente voor een nieuw recept. Doen ze dat niet meer en moet ik een nieuwe afspraak maken bij de doktor voor medicijnen en dat kan pas woensdag!

Maar nu heb ik dus woensdag voor het laatst medicijnen gehad, en word inmiddels gek van de jeuk. Ik krab mezelf helemaal kapot, want ben dus o.a. allergisch voor wasmiddelen en mijn eigen zweet. Hier heb ik geen last van met de medicijnen, maar zonder is een drama!! En ik moet straks werken! Talkpoeder helpt ook niet.

Enige dat helpt is naakt rondlopen(zelfs geen ondergoed) maar ja, ik moet straks werken..

Iemand een idee wat ik nog kan doen???? HELP

sik

Re: Ik word gek van de jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:57

ik zou als ik jou was de apotheek ff flink kwaad opbellen!! of nog beter er heen gaan. hun zitten fout en jy zit met de gebakken peren! ff goed kwaad worden wil wel eens helpen. je moet die medicijnen gewoon eisen ze hebben geen keus.

RoosIris

Re: Ik word gek van de jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 12:01

nadientsjuu schreef:
ik zou als ik jou was de apotheek ff flink kwaad opbellen!! of nog beter er heen gaan. hun zitten fout en jy zit met de gebakken peren! ff goed kwaad worden wil wel eens helpen. je moet die medicijnen gewoon eisen ze hebben geen keus.

Ik heb gister voor de 3e keer stennis staan schoppen en mijn opengekrabte armen laten zien, maar ze zijn niet om te praten. Hebben er geen enkele boodschap aan. Eigen schuld zeggen ze. Terwijl ik een heel tasje vol lege doosjes heb ingeleverd.wat slik verschillende medicijnen. Gelukkig zijn die andere nog niet op, maar deze wel en dit is het ergste, migraine en rugpijn kan ik nog wel mee leven... maar die jeuk. Kan niet naakt in huislopen want ze zijn hier de stallen aan het verbouwen dus alles loopt in en uit

Lien2

Re: Ik word gek van de jeuk!!HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:18

Kan je niet naar de dienstdoende huisarts of naar de 1e hulp van het ziekenhuis met de mededeling dat er NU iets moet gebeuren omdat je het niet meer uithoud?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:20

wat raar?
je hebt toch een weekenddienst?
en die kunnen toch recept voor je uitschrijven?

heb wel es op zondag oordruppels gehald omdat ik ontstoken oor had.

is er niet een lijst op de apotheek waar de dieenstdoende huisasrt op staat voor dit weekend?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 13:14

Het is een plattelandsdoktor met apotheek aan huis. Die net het beleidt heeft ingevoerd: geen doosjes geen medicijnen en nieuwe afspraak maken. werdt teveel misbruik gemaakt van het opnieuw uitschrijven van recept.

weekenddienst kennen ze hier niet, alleen voor spoedgevallen en de weekendoktor is net zo'n l*l als mijn eigen ha.

weet niet iemand een cremepje of zalfje o.i.d tegen jeuk?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:20

Zyrtec tabletten gaan halen bij de Apotheek. Die zijn vrij verkrijgbaar en ms zijn dit ook wel de medicijnen die je normaal van je huisarts voorgeschreven krijgt. Ik kreeg die in ieder geval wel tegen de jeuk/allergie.
Succes, ik weet hoe je je voelt. Jeuk is echt vreselijk!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:24

anders naar de huisartsenpost gaan nu?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 13:50

sammetje schreef:
Zyrtec tabletten gaan halen bij de Apotheek. Die zijn vrij verkrijgbaar en ms zijn dit ook wel de medicijnen die je normaal van je huisarts voorgeschreven krijgt. Ik kreeg die in ieder geval wel tegen de jeuk/allergie.
Succes, ik weet hoe je je voelt. Jeuk is echt vreselijk!

Nee dat zijn niet mijn normale tabletten. Aerius o.i.d. Die slik ik al jaaaaren, en gaat echt goed. Behalve met bloeiend gras dan daar helpen ze niet zo goed voor dat ik lekker in het gras kan liggen helaas. maar ze helpen wel zo goed dat ik bijna alle wasmiddelen en schoonmaakmiddelen kan gebruiken. Ook loop ik niet de hele dag genant in mijn oksels te krabben en heb ik geen last van idioot jeukende voeten. Maar nu dus wel.

Omdat het apotheek aan huis is, is hij niet gewoon open. En mijn ha heeft geen weekendspoedgevallen dienst

Ik moet dus eigenlijk iets hebben dat ik bij de drogist kan halen, die zit hier nog wel redelijk in de buurt.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:12

Daar kan de apotheek niks aan doen??? Scheve mond Een apotheek heeft een recept nodig hoor.. Ik zou gewoon naar de drogist gaan en wat tabletjes kopen die vrij verkrijgbaar zijn Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:16

ik zou gewoon naar zo'n spoed huisarts gaan en dan zeggen wat er aan de hand is. weet zeker dat je dan wel wat goeds mee krijgt zodat je van (een deel) de jeuk af bent

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:27

Als je Aerius krijgt van de dokter dan is de kans groot dat normale allergietabletjes van de drogist ook werken. Aerius bevat namelijk 'desloratadine' en dat is een variant van 'loratadine', de stof die in bv Allerfre zit, en in de Kruidvat/Etos eigenmerk tabletjes. Dus als je de huisarts nog niet overtuigd krijgt is dat misschien het proberen waard. (Want jeuk is verschrikkelijk.)

En verder: fijn systeem Scheve mond