Open wond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Open wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 15:38

Ik heb dus een vraag,
ben gister van mijn fiets afgenaaid Huilen van het lachen heeel hard en mijn fiets is kapot
en mijn broek en mijn knie dus ook Huilen van het lachen straatvuil eruit gehaald enz, en sterilon erop gedaan, toen 2gaasjes en vastgeplakt. Een dag later, vandaag dus ging ik het verschonen en zat het gaasje dus vast.. brr. nou is het dus eraf en heb ik een halfuur gaas-loos-broek-loos Huilen van het lachen gelopen, en begint er allemaal gele drab uit te komen Vork Ik wil dadelijk gaan rijden, wat kan ik er het beste overheen doen en verdere verzorging?

Bedankt, Myrlon
sorry voor dit ubersmakelijke verhaal owyeah Vork Huilen van het lachen

Needje

Re: Open wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:40

Heb je recentelijk nog een tetanusinjectie gehad? Die had ik anders wel even gehaald.
Dokter had dan meteen kunnen kijken of het gehecht moest worden.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:03

Laten uitdrogen lijkt me, dus niks erop plakken zodat er een korstje kan onstaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:04

Idd zoals Eva_ zegt, bloot blijven stellen aan de lucht.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:06

na de dokter voor een tetanus injectie als je die nog niet gehad hebt en idd even na laten kijken of het gehecht moet worden,anders krijg je straks een enorm litteken misschien...succes!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:09

Bedoel je met "gele drab" echt pus, dus wat dikker en ondoorzichtig spul, of bedoel je dun, helder, lichtgeel vocht? In het laatste geval kun je het gewoon het beste aan de lucht laten drogen.
In het eerste geval moet je het sowieso nog een keer schoonmaken en ontsmetten, en misschien ook naar de dokter gaan.

Is het verder een oppervlakkige (schaaf)wond die nog niet dicht is, of bedoel je echt een (diepere) snee? In het laatste geval moet die waarschijnlijk gehecht/geplakt worden, omdat de huid op de knie strak staat en veel beweegt, waardoor de snee open gaat staan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:12

evt vette gaasjes, en als ze vastplakken onder de douche er af halen...

ik weet niet hoe diep/groot je wond is, maar kun je niet beter niet rijden?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:18

na de dokter heeft geen zin, teminste niet om het te laten hechten. Dat moet binnen zoveel uur. Moet zelf binnenkort geopereert worden en in de folder daarvan stond. Openwonden 2x daags met de douchekop zachtjes uitspoelen. Lijkt me een strak plan voor jou.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 22:18

Dankjewel iedereen!
Ik heb t/m mijn vijftiende tetanusinjectie geldig, en ben net 15, dus is nog niet nodig, heb ik namelijk gevraagd Lachen Dankjulliewel allemaal, dat uitspoelen is ook een goed idee. Ik moet er overdags toch wel iets opdoen als ik buiten ben?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:21

ja, vet gaasje en dan pleister... maar als t maar een schaafwond is kun je er beter niets overheen plakken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:46

Ja, wat hier al wordt gezegt: Cuticell (vette gaas) en dan gaasje erop en dan met wat je in huis hebt (tape, verband) om het vast te zetten.

Ga even langs de apotheek, die kunnen je wel het juiste verbandmatteriaal geven Ja

Maar liefst zoveel mogelijk en zover het kan droog laten, dan kan het goed indrogen Ja

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:44

Het lijkt me wel verstandig om zeker te weten of dat pus echt pus is.
Als je de 'wond' aan de lucht laat drogen terwijl het pus echt pus is en pus ook indroogt ben je niet lekker.
Die ontsteking droogt niet uit dan maar gaat gewoon lekker verder, want die zit wel lekker warm en vochtig daar onder de korst.
Uitsluiten dus dat je echt te maken heb met pus en dan laten drogen aan de lucht.
Alhoewel dat natuurlijk ook weer afhankelijk is van de groote en diepte van de wond maar als ik jou zo hoor gaat het hier om een schaafwondje.