Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 09:54

Ik heb zo'n anderhalve week een oog dat heel droog is en nogal beurs aanvoelt. Overdag komt er weinig viezigheid af maar als ik wakker word en heb geslapen heel veel...ik heb het schoongemaakt met kamillethee maar het blijft maar branden.

De vaatjes in het oog zijn ook rood. Wanneer moet ik hier mee naar de dokter? Of zou dit wel gewoon overgaan? het lijkt wel alsof het traankliertje niet zo goed meer functioneert, omdat het juist droog is en niet vochtig zoals meestal met een ontstoken oog..iemand wijze raad? Lachen

tanya89

Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:57

Misschien komt het door je avater Bloos

Ik zou gewoon nu naar de dokter gaan, als het niet minder is geworden na die anderhalve week..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 10:03

tanya89 schreef:
Misschien komt het door je avater Bloos

Ik zou gewoon nu naar de dokter gaan, als het niet minder is geworden na die anderhalve week..

Die avatar zie ik niet eens meer :p
maargoed..ik ben niet zo'n fan van de dokter, maar moet misschien dan toch maar..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:05

Ga even, dadelijk wordt het erger en raakt je oog zelf ontstoken, dat is echt geen pretje.

De dokter kijkt er naar, geeft je waarschijnlijk een zalfje en dan ben je er zo vanaf!

gratchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:07

Heb ik ook een aantal malen gehad. Het kan wel twee weken duren voor het echt over is. Daarna misschien even naar een huisarts. Meestal werkt het beste om met gekookt water schoon te maken. Ik heb een keer een heel erg traanoog gehad, maar de laaste keer ook een droog oog (wel steeds het gevoel alsof er iets in zit) dit laatste was minder heftig maar duurde langer.
Volgens de huisarts kon je toch helaas alleen maar afwachten. (uiteraard wel in de gaten houden dat het niet erger wordt en als je onzeker bent of er misschien iets in zit (splinter of i.d.) uiteraard meteen laten checken)

Sterkte, je kunt je er lekker ellendig door voelen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:10

misschien wel een allergie?nooit te lang wachten met ogen...je heb er maar twee!!
Als het na een dag of drie niet beter is,gewoon naar de dokter!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 10:13

geerke schreef:
misschien wel een allergie?nooit te lang wachten met ogen...je heb er maar twee!!
Als het na een dag of drie niet beter is,gewoon naar de dokter!!

Ja, maar het is maar 1 oog dat vervelend doet..bij een allergie doen ze het meestal beide toch?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:24

nee hoor hoeft niet,het kan een irritatie zijn omdat er wat in is gekomen....het is wel de tijd dat er buiten allerlei stuifmeel dwarrelt..ik heb er ook last van..

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:26

Ik zal even naar de dokter gaan. Ik heb ook zoiets gehad en ik heb er druppeltjes voor gekregen! Na 1 dag was het weer weg.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:52

Even naar de dokter voor een zalfje oid. Ik heb een aantal jaar geleden bijna 2 maanden rondgelopen met ontstoken ogen. Heb veel verschillende zalfjes gehad en uiteindelijk is het weggegaan, ik ben na 1 week dacht ik naar de dokter gegaan. Eerst had ik last van 1 oog, was die bijna over begon het andere oog te irriteren. Dus als ik jou was zou ik er snel bij zijn

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:49

ik zou gelijk gaan, zeker met je ogen geen risico nemen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:53

Inderdaad snel gaan, dat is beter voor je ogen en het probleem is veel sneller weg.
Ik heb er meer dan vijf weken meegelopen voor ik na de huisarts gegaan ben (het viel wel mee maar het duurde gewoon te lang voor het overging) na 2 dagen druppels is het zo goed als weg.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:05

Effe naar de dokter gaan. Waarschijnlijk krijg je iets van een zalfje of druppels. Pas je wel op, het is erg besmettelijk!