Ik heb de laatste tijd weer erg veel last van kramp. Vooral in mn voeten. Dat gebeurt als ik bijvoorbeeld op mijn knieen zit. Echt niet normaal, vaak ook nog in beide voeten. Ik heb mn sokken wel eens uitgetrokken en het ziet er best wel raar uit. De middelste tenen staan gewoon helemaal diagonaal en lijken met elkaar vergroeid te zitten

Laatst stapte ik op mijn paard en ja hoor kramp in mijn linkervoet én ik mijn rechterkuit; ik kon wel janken. De kuit was zo weer over, mn voet bleef doorgaan. Ik heb heel vaak kramp in mn voeten als ik op mijn paard stijg.
Maandagavond was ik met mijn paard naar de manege geweest. Na de les wou ik mn laarzen uit doen, want ik kan absoluut niet met die dingen auto rijden. Nou kreeg ik weer ongelooflijke kramp in mn rechterkuit, niet normaal meer. Mijn kuit doet nu nog zeer en is 's morgens als ik van bed af kom helemaal slap; ik zak er de eerste stappen zo door heen.
Mijn leren laarzen gaan moeilijk uit en dat heeft het gevolg dat ik tijdens het uittrekken ook weer kramp heb in mijn rechterkuit, links bijna nooit.
Daarnaast heb ik ook heel soms kramp in mn rug, maar dat is zo weer voorbij.
Zijn er meer mensen die zo veel last hebben van kramp? Toen ik in de groei was had ik het ook veel en dat leek me logisch, maar ik word volgende maand 21, dan kan het toch niet meer van de groei komen?
groetjes Helma