Midalgan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Midalgan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:20

Ik heb constant enorm last van mn rug (vooral door paardrijden Verdrietig ) en we hebben Midalgan in huis. Nou heb ik dat zonet na het douchen op m'n rug gesmeerd en een beetje in m'n nek omdat dat ook stijf was, maar nu een uur later is alles nog steeds knalrood. Het lijkt wel of ik brandwonden heb!

Is dit normaal bij dit product? Echt super rood en wat dik.

SuuZzel

Re: Midalgan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:22

Bijsluiter lezen Knipoog
Er wordt aangeraden deze producten niet te gebruiken na het douchen, je porieën staan dan namelijk open en dan kan er een allergische reactie optreden.
Niks aan doen, het trekt vanzelf weg. Helemaal niet met water aan de gang gaan, want dan wordt het alleen nog maar erger..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:23

bij mij werd het sowieso wel wat roder. komt van de `warmte` die het geeft. maar als er in de bijsluiter stat dat je het niet na het douchen moet gebruiken is dat niet zo heel slim Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:45

Dat staat er niet in! Ik heb juist de bijsluiter door gelezen om te kijken of het kon en het stond er niet in.

Maar als dat zo is, dan weet ik dat voor de volgende keer!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:53

maar rood worden had ik dus ook, en ik smeerde het niet na het douchen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:59

Oh, ik krijg dat effect ook van midalgan, laatst was hier ook al een topic over. Maar ik zou er nu een moord voor doen (nouja...). Ik heb ook al een week rugpijn in mijn spieren, maar ik kan de tube nergens vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:16

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:34

Zooo Kanelly! Dat is eng.

Heb nu ook een paar blaasjes op mijn schouders zitten. Lekker dan. Daarover staat niks in de bijsluiter, mogen ze wel iets beter vermelden als zoveel mensen er reacties van krijgen.

Ik ga op zoek naar een ander middel, weet iemand toevallig een goed ander product?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:40

Ik heb nu als alternatief Arnica olie van Weleda, werkt echt super!
En geen nare allergische reacties Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:31

pure troep midalgan, stond voor me gevoel echt in de fik. Man wat een zooi.

Wij smeren hier voor spierpijn/verstuitingen Arnica zalf en voor de genezing van binnenuit arnica druppels. gewoon te halen bij kruitvat of apotheek

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:43

Jemig wat een rotspul Clown
Ik snap echt niet waarom ze dat nou nog verkopen...
Ik gebruik zelf nooit van dat spul en nu ben ik er ook heilig van overtuigd dat ik dat ook nooit ga doen Bloos
mijn 'middeltje' tegen spierpijn in je benen: een paar keer keihard de trap op en af rennen!
eerst wordt het erger (bij mij dan Clown ) en daarna veel minder Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:17

arnica is voor tegen kneuzingen, en arniflor voor de spieren voor zover ik weet hoor...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:42

ikenindi schreef:
arnica is voor tegen kneuzingen, en arniflor voor de spieren voor zover ik weet hoor...

heeft dezelfde werking vinden wij hier thuis Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:32

http://www.natuurzuiver.nl/Weleda/10057 ... 00_ml.html
Ook voor de spierpijn dus Knipoog

Via m'n werk heb ik wel eens Arnica druppeltjes meegekregen voor blauwe plekken enzo, maar daar geloof ik dan weer niet in Clown

Maar de Arnica olie vind ik dan wel weer prima werken, je wordt lekker warm, maar niet té. Lekkere geur, plakt niet.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:36

ikenindi schreef:

Ze zijn beide voor kneuzingen en verstuikingen.
Spiroflor is voor spieren.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:54

Kanelly schreef:
Via m'n werk heb ik wel eens Arnica druppeltjes meegekregen voor blauwe plekken enzo, maar daar geloof ik dan weer niet in Clown

nou het helpt super bij blauwe plekken hoor
mijn zoon heeft ze nogal eens, en als hij dan een wedstrijd schoonspringen heeft. Dan vinden wij blauwe plekken op zijn benen nou niet direct sierlijk, dus smeren we aan de buitenkant en de druppels voor de binnenkant, helpt super

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:12

Dat heb ik ook. Staat er ook bij dat het rood en heet wordt. Bij mij gaat het ook een beetje jeuken. Maarja het staat in de bijsluiter dus het zal wel horen toch?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:06

Ik heb dat ook, wordt bij mij helemaal rood en iets dik de huid! Ik gebruik het maar niet meer...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:08

Kanelly schreef:

Tegen de spierpijn mag ik hopen? Knipoog

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Traumeel bij spierpijn, stijve nek etc. In het verleden wel eens tijgerbalsem gebruikt, maar daar was mijn huid ook niet zo blij mee.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:37

Snap niet dat er zoveel mensen zo heftig op Midalgan reageren, mijn huid slaat al uit van het minste of geringste maar van Midalgan wordt het niet eens een beetje warm/rood. Clown

Gewoon lekker een warmwaterzak/kersenpittenzak gebruiken werkt veel beter. En voor nu zou ik er wat verkoelends op doen.. Niet zo fijn voor je spieren, maar je huid verdient nu wel wat rust.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:44

Onze huisarts waarschuwde ook al, dat Midalgan rare reacties kan geven, en natuurlijk niet bij iedereen, maar je zal maar net iemand zijn die er wel op reageert...
Voor warme spieren gebruik ik massage-olie van Kneipp, lekker spul, en het stinkt ook niet zo afgrijselijk, en is zuinig in gebruik. Let wel, dat gebruik ik voor het sporten, zodat ik erna geen spierpijn krijg. Maar erna kan ook, ligt aan het soort olie, staat wel op de verpakking of in de bijsluiter.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:48

Hahaha dat heb ik ook altijd, maar dan nog erger.

Alles zwelt op, fikt enorm, vuurrood.

Had eens pijn aan mijn kuiten.

Spul erop, handen gewassen, afgedroogd, nog een keer handen gewassen en mijn handen afgedroogd en langs mijn benen gehaald. Vervolgens gezciht wassen en dagreme op.

Je begrijpt het al?

Benen, bovenbenen, dijen, gezicht, handen... vuurrood, dik en ontzettend pijnlijk. Echt gewoon dat je denkt... uh wooow.. help?

Raakte echt zowat in paniek. Heb 20 minuten onder de koude kraan gestaan en ontelbare keren met bodylotion daarna gesmeerd, als het even was ingetrokken gelijk een nieuwe dikke laag op.

Voor mij nooit meer medalgan of chineze zalf gedoe.

Met VSM heb ik wel goede ervaringen met stoot zalf en SRL gelei oid.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:52

Kanelly schreef:
Het is niet normaal, maar een veel voorkomende allergische reactie...

Ik had een tijdje terug ook een leuke grap met Midalgan en kreeg zat reacties van mensen die dezelfde reactie als jij hebben gehad...
([LZP] Extreem allergische reactie op Midalgan (dat was schrikken))

Hahaha oftewel net als mij dus.
Ik vond het ook serieus echt eng.
Overal waar ik aan kwam, na 3 keer goed met zeep handen gewassen en totdat het pijn dee afgedroogd... overal reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:26

Ik reageer waarschijnlijk op de salycilaten die erin zitten. Zit o.a. ook in aspirine, wat ik gelukkig nog nooit gebruikt heb en ook maar niet ga doen Clown
Maar goed, mag in mei naar een allergoloog en dan gaan ze me eens onderzoeken, want deze grappen wil ik liever niet weer.

TS ( en de andere allergische mensen ) ik zou voortaan goed op de verpakking kijken wat er in een spierenspulletje zit. In veel aan Midalgan verwante middeltjes zit hetzelfde, uitkijken dus Lachen

Traumeel is idd ook erg fijn Karin Ja

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:52

Inderdaad dat had ik dus ook. Ik had mijn handen 2 x gewassen maar kleedde me daarna dus aan, overal plekken.