Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 09:21

Ik kon met de zoekfunctie niks vinden helaas.

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die hun ogen hebben laten laseren. Waar hebben jullie het laten doen, wat waren de kosten en hoe was het herstel?

Ik ben van plan om het te laten doen maar zie er tegenop omdat het "onbekend" is. Geen idee wat ik moet verwachten en krijg de kriebels van iets in m'n oog.

Misschien dat ervaringen mij kunnen overtuigen Haha!

Diamante

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:39

Geen ervaring mee, maar denk er ook over ...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:29

volgens mij moet er wel iets zijn hoor, heb hier namelijk al eerder een topic over gezien.

Mijn persoonlijke mening is, NEE niet doen. Waarom, het staat nog zo in de kinderschoenen en wat over 10 jaar, zijn je ogen dan nog steeds goed. Is het echt wel een blijvend resoltaat. Je hoort zovaak dat het ene oog wel lukt en het andere niet. Je heb maar 1 paar ogen wees daar zuinig op

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:31

Ik durf het dus ook niet te laten doen, mede omdat ik niet weet wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:32

Ben ik ook zeer benieiwd naar. Verschillende mensen in mijn omgeving die het hebben laten doen met verschillende resultaten. Waarvan een paar toch niet echt goed.
Helaas is het ook prijzig en wordt het niet vergoed door de verzekering. Scheve mond

Hier in Nederland staat het inderdaad nog in de kinderschoenen. In landen als Turkije zijn ze al een stuk verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:33

Ik ben ook ban voor de lange termijn, daar weet niemand wat vanaf Lachen

Verder heb ik al weet ik het hoe lang dezelfde sterkte en ineens dit jaar ging ik hard achteruit... stel dat ik vorig jaar mijn ogen had laten lazeren...had ik nu weer een bril

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:36

Denk ook even rustig na over dingen die in de familie voor kunnen komen zoals staar. Meestal krijg je dit natuurlijk pas op oudere leeftijd, maar als je ogen gelaserd zijn, kun je hier nooit meer aan geholpen worden, terwijl de ingreep bij staar juist heel simpel is en erg effectief...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:36

runningkawa schreef:
Ik ben ook ban voor de lange termijn, daar weet niemand wat vanaf Lachen

Verder heb ik al weet ik het hoe lang dezelfde sterkte en ineens dit jaar ging ik hard achteruit... stel dat ik vorig jaar mijn ogen had laten lazeren...had ik nu weer een bril

Precies dat laatste telt ook mee. Een van de eisen voordat je je ogen laat laseren is dat de sterkte van je ogen al een paar jaar stabiel is (dus niet veranderd) Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:31

Hmm in dat geval gaat het bij mij ook niet, want mijn ogen gaan nog steeds achteruit.

En inderdaad, de gevolgen op lange termijn zijn nog niet echt duidelijk.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:02

Ik ben ook info aan het verzamelen mbt laseren. Maar hier hoor ik nog niet echte positieve dingen.....
Ik houd dit topic in de gaten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:06

Wat ook een nadeel is is dat het flapje wat opengensneden wordt voordat ze gaan laseren niet meer vast groeit. Gaan je ogen na het laseren weer achteruit, dan heb je een probleem als je weer lenzen wilt indoen. Scheve mond

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:06

ik hoor alleen maar negatieve berichten hierover...heeft radar niet eens een uitzending hieraan gewijd?
Droge ogen die nooit meer herstellen,en dan ook zeker geen lenzen meer kunnen dragen...daar schiet je dus niets mee op.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:08

Ik weet niet alle detaills, kan ik eventueel wel navragen.
Mijn moeder heeft dit een jaar of 8 ,denk ik, geleden gedaan. Ze was altijd vrij "blind" had dus flinke sterkte en zag echt nix zonder bril.
Moet zeggen dat dit echt SUPER gegaan is. Ze heeft 2 ogen gelijktijdig laten doen en ze zag direct weer super. Wel een weekje met een soort van skibrilletje moeten lopen voor infecties enzo.. Maar voor de rest super bevallen. Ik geloof dat ze dit in een kliniek in Geleen, dacht ik, heeft laten doen, super begeleiding en achteraf nooit ergens last van gehad.
Alleen op donkere bewolkte dagen ziet ze niet zo scherp als op een zonnige heldere dag.

Dat is de ervaring wat wij ermee hebben.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:09

Ja van alle mensen waarvan ik weet dat ze hun ogen hebben laten laseren was er eentje die daarna geen klachten meer heeft gehad. Je hebt ook twee methodes en je ogen moten echter wel de juiste methode krijgen. Want de ene methode kan niet op de andere toegepast worden en andersom.
Zou het zelf ook graag willen, maar heb er inmiddels ook al aardig mijn vraagtekens bij.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:47

Ik heb wel laten lenzen implanteren...aangezien laseren bij mij niet kon (blij toe ook trouwens)
Dit is ook dus gelijk een stuk minder definitief als laseren...heb t ook laten doen in geleen zoals de moeder van Raggel..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:48

@Kameron: Hoe gaat dat in zijn werk?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:45

Ja daar heb ik nou nooit van gehoord ben ik wel benieuwd naar Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:10

Bij mijn coschap Oogheelkunde heb ik ook een paar mensen gezien met zo'n omplantatielens.
Waren er echt heel erg tevreden over!
En vanuit de geneeskunde, staan we hier veel meer achter dan achter laseren.
Als je op Google afbeeldingen zoekt op implantatielens, krijg je hele mooie plaatjes...

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:27

Tja ze doen een opgerolde contactlens (kleiner als een normale) in je oog dmv een piepklein sneetje...ze "klappen"m uit hij hecht zich op je oog vast dmv een soort kleine weerhaakjes, ze naaien t sneetje weer dicht en dat was het Tong uitsteken
Nee ff serieus dr komt wel wat meer bij kijken hoor
Dit was de kliniek waar ik t heb laten doen jaren geleden
http://www.medicosmo.nl/medicosmo.asp?w ... pnr=1&t=nl

Dit hier is een oud topic waar er als es meer aandacht aan besteeds werd
[MW] Ooglasering/implantaatlens

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:30

mijn man heeft 5 jaar gelden zijn beide ogen laten laseren, buiten dat het herstel erg pijnlijk was, leek het op kort termijn geholpen te hebben maar later kwam hij daar weer op terug. Als hij wist dat dit het resultaat zou zijn dan had hij het nooit gedaan. Laat je heel goed voorlichten en kies voor de beste artsen, je hebt maar een paar ogen en die moeten je leven lang mee.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:10

Ik zit te denken om mijn ogen te laseren bij Vision Clinics, is toch een van de beste.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:32

Tien jaar geleden heb ik mijn ogen laten laseren en tot op de dag van vandaag zie ik messcherp. Geen pijn gehad, het laseren zelf was een fluitje van een cent. Van -8 naar 0 was/is een geweldige ervaring.
Ik geniet er nog iedere dag van. Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:09

Mijn vader heeft het 2 jaar terug laten doen. Ook meteen z'n ogen laten liften (die hingen zo dat hij altijd een schaduw zag, dus niet om er jonger uit te zien oid Lachen ). Hij is er verschrikkelijk blij mee (net als een broer en zus van hem).

Ik zit er ook over te denken om het ooit te doen. Mijn bril heeft het in mijn werk nogal te voorduren en ivm cilinders en prisma's kan ik slecht van bril wisselen (en omdat m'n bril zo duur is heb ik geen reserve exemplaar). En zonder bril kan ik niets, dus het zou fijn zijn dat ik niet altijd voorzichtig hoef te zijn.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:14

Stipje, ik denk er ook over.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:19

Esmeralda schreef:
volgens mij moet er wel iets zijn hoor, heb hier namelijk al eerder een topic over gezien.

Mijn persoonlijke mening is, NEE niet doen. Waarom, het staat nog zo in de kinderschoenen en wat over 10 jaar, zijn je ogen dan nog steeds goed. Is het echt wel een blijvend resoltaat. Je hoort zovaak dat het ene oog wel lukt en het andere niet. Je heb maar 1 paar ogen wees daar zuinig op

KINDERSCHOENEN?!!?

Dan heb jij er geen idee van hoe lang er al gelaserd wordt, geloof ik... Het staat zeer zeker niet meer in kinderschoenen...

ALs je naar een goede kliniek gaat is het gewoon safe... Ik ga het volgend jaar laten doen, alleen dan in Turkije... Bewuste keuze...

In de kliniek van de arts die mijn moeder in NL heeft behandeld... Voor- en nabehandelingen krijg ik in Nederland, alleen het daadwerkelijke laseren gebeurd daar. Ze zijn daar (mits je een goede kliniek kiest) veel verder dan hier... Dus ik koppel er een vakantie aanvast...

En of arts A mij nu in NL behandeld of in Turkije, dat maakt mij dus helemaal niet uit. Kan ook gewoon via mijn eigen zorgverzekering...