Lenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jeann

Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:50

Hoi!

Ja, ik wil misschien lenzen.. Maar zijn er nog échte nadelen..?? Aan de ene kant lijkt het me wel fijn, zonder bril.. maar aan de andere kant, dat indoen enzo! Bloos

Nouja, ik hoop dat jullie wat nadelen en voordelen kunnen vertellen!

Groetjes!

P.s hoort dit hier wel?

NdV74

Re: Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:53

Ik heb al zeker 15 jaar lenzen (en een bril als reserve) en ik zou niet anders meer willen (behalve laseren maar daar heb ik nu het geld niet voor Knipoog ).
Persoonlijk heb ik nooit geen nadelen ondervonden. Alleen maar positief.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:56

Ik ben sinds 6 weken zo'n beetje de trotse Nagelbijten / Gniffelen bezitter van lenzen.
Ik heb altijd een bril gehad maar daar wil ik graag van af dus ben ik begonnen met daglenzen die je af en toe eens een dagje in kunt doen. Deze werden bij mij echter heel snel droog en dat irriteert. Omdat ik het liefst toch zonder bril verder wil, ben ik 4 weken geleden begonnen met wat dikkere maandlenzen omdat dit het traanvocht beter zou activeren. Na 2 weken ben ik voor controle geweest en toen bleek dat mijn ogen geirriteerd waren. Ik mocht 2 dagen geen lenzen meer dragen en daarna ben ik begonnen met dunnere maandlenzen. Donderdag moet ik weer voor controle en we zullen zien of deze wel goed zitten....
Al met al gaat het nog niet zo goed met die lenzen. Dat is best balen. De lenzen die ik nu heb, zijn ook best gauw droog.
Zoals je leest, heb ik alleen nog maar nadelen kunnen vertellen. Misschien dat ik na deze nog wat andere mag uitproberen die wel bevallen, je weet het niet. En anders ga ik maar weer aan een bril.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:59

Ik heb ongeveer 2,5 maand met lenzen gelopen, maar kreeg die krengen nooit in. Moest ik zeker een uur duwen, en prutten in mn oog, en was het zo zat, heb toen oook zeker 3 maanden geen lenzen meer in gedaan, en ook geen bril. Maar omdat ik toch een kleine wereld had, omdat ik veel mibder zag, heb ik nu weer mijn brilletje op..

Toch wil ik weer over gaan op lenzen. Als ze eenmaal zaten... Dan zaten ze super. Zag er goed mee, je voelde er weinig van, en niet zo'n ellendige lelijke bril op je neus

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:05

De nadelen zijn het in- en uit doen (wat vooral in het begin is, bij mij zitten ze er nu binnen een paar sec in) en je ogen zijn gevoeliger met bv rook, zand in je oog enz.
Sommige mensen kunnen niet zo goed lenzen verdragen. Het is belangrijk dat je wanneer je op staat maar zeker voor het slapen gaan, je lenzen uit doet om je ogen meer zuurstof te geven.

Voordelen: als het regent heb je geen last van de druppels, ze kunnen niet beslaan, gaat minder snel stuk (vallen, op zitten enz.), met sporten is het veel fijner dan een bril en bij mij staat het mooier dan een bril.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:07

Ik heb harde lenzen, wil geen bril meer Haha!
Vind het gewoon veel mooier.
Het is alleen niet zo fijn met zandkorreltjes ofzo...
En ik heb ook wel eens zachte lenzen in, maar die heb ik ook zo in hoor. Na een paar keer lukt het binnen een paar seconden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:08

Ik heb zachte lenzen, ideaal. Soms doe ik mijn bril op omdat ik het leuk vind staan. Geen nadelen (behalve dan dat ze geld kosten). Lachen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:11

Ik heb zachte lenzen.
Ideaal moet ik zeggen.
Ik kan nu gewoon paardrijden zonder dat mijn bril beslaat.
Stallen uitmesten en andere stoffige karweitjes zijn geen probleem.
Het enige nadeel (nouja, nadeel.. ik irriteer me er soms wel aan) is als je ze lang in hebt of in een warme droge ruimte bent, ze een beetje droog aan kunnen voelen.
Maar dit is voor mij het enige nadeel en die kan niet op tegen de vele voordelen.
Ik heb nog wel een bril voor reserve.
Die heb ik 'savonds op als ik niet weg moet, of op dagen dat ik gewoon thuis ben.
Het indoen is trouwens even oefenen. maar als je het onder de knie zet gaat het bijna net zo snel als het opzetten van een bril

.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:17

Oke,

Voor en nadelen dus..

Zal ik harde of zachte lenzen doen?

Oja, mijn moeder wil graag in het ziekenhuis lenzen halen enzo.. Omdat ik een vlekje in mijn oog heb .. Doet iemand van jullie dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:25

Nou ik heb zowat álle lenzen gehad Huilen van het lachen
(meerdere soorten harde lenzen, dit zijn ze niet allemaal Nagelbijten / Gniffelen)
- Harde lenzen (geen succes ; kwam telkens vuil achter wat onzettend zeer doet. Al helemaal met Make-up Knipoog)
- Meer zuurstofdoorlatende hare lenzen (geen succes ; kreeg een vreemde reactie achter mijn ooglid)
- Nachtlenzen (geen succes : lenzen waren helemaal ingewerkt, alleen kwam ik nog steeds - 1,75 tekort. Konden niet meer verder corrigeren)
- Zachte lenzen ; dit werden ze Ja
Superfijn op mijn oog, voel niet eens dat ik ze inheb. Het is dat ik het weet Haha! (ben er al vaak zat mee in slaap gevallen.)
Nooit meer problemen mee gehad Lachen

Ik heb ze gewoon gehaald bij een heel goede opticien Lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:26

Jemig.... ben ik nu de enige die zo moeilijk doet? Haha!

eva_dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:11

Ik heb zachte lenzen en vind het alleen maar voordelen hebben, vind een bril helemaal niet lekker zitten. Enige nadeel is dat het wel eens gaat irriteren als je ze te lang in hebt, maar dan zet je gewoon je bril op. En dat indoen ben je zo gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:12

ik raad je alleen aan naar een goede opticien te gaan. geen hans anders of iets dergelijks. daar hebben ze vooral standaard lenzen en mocht je afwijkende ogen hebben, dan kunnen die je ogen enorm verpesten. ik heb zo bijna een hoornvliesbeschadiging opgelopen Nagelbijten / Gniffelen net op tijd naar een goede opticien gegaan en heb nu lenzen die het beste passen bij mijn ogen. ik heb ook maandlenzen, omdat mijn ogen teveel eiwitten aanmaken of iets dergelijks, waardoor langer dan een maand dezelfde lenzen dragen voor mij erg slecht is.

verder ben ik superblij met mn lenzen!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:15

Ik heb zachte lenzen en ze bevallen me prima!
Alleen als je ze erg lang in heb gaan ze irriteren.
maar voor de rest met indoen geen problemen mee.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:26

Ik heb harde lenzen.
Bevallen me opzich goed, krijg ze heel makkelijk in en merk er niets van. Met make up gaat het ook goed. Alleen als ik moe ben, worden mn ogen droog en dan gaan ze irriteren. Dan doe ik ze gewoon uit en zet ik me bril op.
En er komt soms iets tussen (soms weet je niet eens wat) en dat irriteert echt, gaat je oog helemaal tranen. Maar als ik em r dan even uit gedaan heb en weer in doe gaat t goed.
Ik vind het zelf veel fijner als een bril.

Ik heb ook een hele rare gewoonte, als ze irriteren even eruit halen. In mn mond doen. Allebei de kanten even schoonmaken en dan weer indoen. Anders gaat het irriterende steentje of haartje er niet af.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:29

Ik heb nu ene jaar of 4 zachte lenzen.
Het indoen is even een kunstje, maar ze leren je dat kunstje goed en dan heb je er verder eigenlijk geen problemen mee Knipoog.
En je kunt natuurlijk altijd een bril voor erbij nemen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:41

Ik heb harde lenzen en ben er heel blij mee.
Het is idd niet zo fijn als er wat onderkomt, maar heb daar bijna geen last van.
In en uit halen gaat prima, hoe meer je het doet, hoe makkelijker het gaat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:48

Ik heb nu 1,5 jaar zachte maandlenzen. Lachen

Ook ik ben er érg tevreden mee en heb niet echt nadelen. Alleen met uitgaan heb ik soms last van al die rook dat ze uitdrogen, maar dat is ook niet altijd zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:14

suze_ schreef:
ik raad je alleen aan naar een goede opticien te gaan. geen hans anders of iets dergelijks. daar hebben ze vooral standaard lenzen en mocht je afwijkende ogen hebben, dan kunnen die je ogen enorm verpesten. ik heb zo bijna een hoornvliesbeschadiging opgelopen Nagelbijten / Gniffelen net op tijd naar een goede opticien gegaan en heb nu lenzen die het beste passen bij mijn ogen. ik heb ook maandlenzen, omdat mijn ogen teveel eiwitten aanmaken of iets dergelijks, waardoor langer dan een maand dezelfde lenzen dragen voor mij erg slecht is.

verder ben ik superblij met mn lenzen!

Inderdaad Lachen
Ga echt naar een GOEDE opticien.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:20

Haha! In je mond doen?:P

NOuja, nu toch wel goede reacties:)

Bedankt iedereen!

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:37

Ja, een goede opticien zou ik ook aanraden.
Vaak wel duurder, maar veel betere kwaliteit Ja

Ik heb lenzen sinds ik 9 jaar was (ben nu 19).
Bevalt hartstikke goed! Nooit klachten of iets.
Het enigste nadeel dat ik kan bedenken is dat de lenzen wel eens droog worden wanneer de kachel hoog staat bijv. in de winter, of 's avonds door vermoeidheid. Maar of dat echt een nadeel is..
Je kan ermee douchen/zwemmen.. Lachen

Edit; ik heb zachte maand lenzen.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:19

Jeanne_13 schreef:
Haha! In je mond doen?:P

NOuja, nu toch wel goede reacties:)

Bedankt iedereen!

Haha ja, het helpt wel Vork .
Mn vrienden kijken wel raar als ik het doe, maar ik heb niet elke keer mn lenzenspullen bij. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:20

Mijn dochter moest toch weer aan een bril zij kon niet tegen de vloeistof helaas.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:28

marleen_usar schreef:
Mijn dochter moest toch weer aan een bril zij kon niet tegen de vloeistof helaas.

Je hebt verschillende soorten vloeistof toch? Knipoog

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:29

Ik heb nu een aantal jaar lenzen en zou nooit meer anders willen!
De eerste keer kreeg ik die krengen echt niet in en nu doe ik het met 2 vingers alsof ik mijn kont afveeg zo simpel. Haha!
Alleen het nadeel dat ik 's avonds of op stap erg snel last van mijn ogen heb.