SI gewricht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

SI gewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:49

hallo,
ik heb al tyden last van mijn rug en dan met name boven mijn bil zeg maar dus naast me rug. Beetje moeilijk uit te leggen..
Van de week van de trap gevallen, op de knieen. Nu is de pijn verergert.
Ben vanmiddag naar de doc geweest die denkt dat het SI gewricht is verschoven
ik heb dus last van pijn scheuten op die plek, met name met opstaan gaan zitten, andere houdingen aan nemen en vooral ook bukken. en uitstraling via de bi, naar mijn boven been langs buitenkant knie scheenbeen buitenenkel en buitenkant van de voet.
mijn vraag is is er iemand die hier meer over weet of dit heeft mee gemaakt?
groeten lizz.

Flor

Re: SI gewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:35

Pfoe, mijn paard heeft er last van gehad... het schijnt in ieder geval zo te zijn dat dat gewricht van nature goed zit, maar na een klap ofzo verkeerd kan schieten en dan niet meer uit zichzelf goed kan. Dan moet het met fysiotherapie enzo verholpen worden, dacht ik. Zeker weten doe ik dat niet. Zegt google er niks over?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:42

Ik heb ook een hele tijd last gehad van mijn SI gewricht. Erg pijnlijk. Door behandeling van fysio is het verholpen. Heeft overigens erg lang geduurd voor het echt over was. Heb er zeker twee en een halve maand mee gelopen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:48

Aah, heel herkenbaar dit, ik heb precies hetzelfde. Had ook al een tijdje klachten en
ben naar de HA gegaan en die constateerde dat mijn SI gewricht overbelast zou zijn.
Nu ben ik zaterdag bij een hengstenshow geweest, heb de hele avond op de trap
van een tribune gezeten, nogal hard en benen nogal opgevouwen en nu is het dus een
stuk erger geworden. Ook uitstraling via mijn bil helemaal naar mijn enkel.
Ik zou oefeningen moeten vragen bij de fysio, maar een kennis van mij is fysio en die
zegt dat ik beter eerst naar een osteopaat kan gaan om de boel los te laten maken.

Ik ga dit dus even volgen of er misschien een snelle manier is om hier vanaf te komen Knipoog

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:55

nou op dit moment is het zo erg dat bij de minste of geringste beweging net verkeerd is en ik een ontzettende pijnscheut krijg en daardoor ook echt verschhiet van de pijn.. hoef ook niet te denken dat ik kan gaan bukken ofzo... heb hier al jaren last van.. nu is t erger dan ooit..

alvast bedankt Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:58

Ik merk het idd het meest met opstaan, gaan zitten en te ver naar voren of
naar achteren buigen zeg maar. Fijn is in ieder geval anders ja Knipoog
En lang zitten is ook niet heel fijn, ik zit de hele dag achter een buro en dat
is nu ook niet echt een pretje, je weet op een gegeven moment niet meer hoe je
moet gaan zitten.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:12

opstaan ook, drama, net of ik dat laatste stuk blokkeer oid.
ik ben kapster en sta de hele dag, daarbij heb ik nog een eigen zaak ook dus ik sta hier alleen en heb niemand die me nu kan opvangen. loop tussendoor op krukken om met lopen de ergste dreunen op te vangen en te ontlasten.. vorig jaar was het hetzelfde liedje..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:18

O, dat is helemaal waardeloos zeg, als je een eigen winkel hebt en
je niet uit de weg kunt Ach gut
Maar de hele dag staan is het dus ook niet blijkbaar Knipoog

Ik hoop dat we er snel vanaf komen in ieder geval.

Sterkte gewenst!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:23

En ik maar denken dat ik weer iets aparts heb Lachen

Ik heb sinds een aantal weken ook erg veel last van mijn SI-gewricht ik heb er een blokkade zitten en krijg van die pijn stoten die inderdaad door de bil, door mijn hele been trekt. Vooral met opstaan/zitten/bukken/omdraaien in bed maar vooral trap lopen is een ramp ik verkramp dan van de pijn en zak letterlijk door mijn benen. Ik loop ervoor bij de fysio en dat verlicht( de dag erna) wel. Heb oefeningen mee gekregen en die moet ik een aantal keer per dag toepassen.

De rede bij mij is een verkeerde houding vanwege mijn zwangersschap en mijn werk. Sinds ik gestopt ben met werken is t al stukken minder aangezien ik vrij veel moet zitten op mijn werk en ik juist zo min mogelijk moet zitten maar meer moet fietsen/wandelen om het los te krijgen.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:25

Naar de fysio! Die kan het goed verhelpen. Is inderdaad je SI.
Succes en ik tem even want het moet naar mensenwelzijn Knipoog

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:37

ProudJustify schreef:
O, dat is helemaal waardeloos zeg, als je een eigen winkel hebt en
je niet uit de weg kunt Ach gut
Maar de hele dag staan is het dus ook niet blijkbaar Knipoog

Ik hoop dat we er snel vanaf komen in ieder geval.

Sterkte gewenst!

inderdaad! weet ook niet hoe ik het nu moet gaan doen waar ik op zoon korte termijn iemand anders kan vinden..
maarja roeien met de riemen die je hebt he..

jij ook sterkte !

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:39

Ja dank je wel.
Maar ik vind het voor jou veel beroerder, jij hebt een eigen zaak
te runnen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:40

Ik heb er heel veel last van gehad nadat ik rond kerst van onze merrie ben gevallen. Beetje ongelukkig terrcht gekomen. Ik kon moeilijk overeind komen en de eerste paar dagen was omdraaien in bed of zelfs zitten geheel onmogelijk. Toen ik eenmaal weer wat mobiel was ben ik naar de fysio gegaan die heeft zich er flink op uitgeleefd en inmiddels rij ik ook weer. Toch heb ik er regelmatig nog last van. Dan heb ik zomaar uit het niets ineens van die pijnscheuten erdoor heen. Het genezingsproces heeft ook tijd nodig, en het wordt niet erger dus ook dat zal wel weer goedkomen.

Veel succes!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:44

ik heb bij mijn opleiding kraamverzorgende een scriptie gemaakt over bekkeninstabiliteit en dus over t SI gewricht.
Opstaan= start pijn.
Loop je trap... ga achteruit de trap af, trap op tree voor tree...
google maar is, goed zoeken vind je veel tips die de boel beetje verlichten!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:50

OPstaan was inderdaad echt een drama. Ik ben meerdere malen huilend mijn bed uitgerold en naar de bank gekropen. Alles bij elkaar heb ik toch anderhalve week liggend op de bank doorgebracht.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:54

esther82 schreef:
OPstaan was inderdaad echt een drama. Ik ben meerdere malen huilend mijn bed uitgerold en naar de bank gekropen. Alles bij elkaar heb ik toch anderhalve week liggend op de bank doorgebracht.

hier nog een alleen dan duurt dit bij mij al JAAAREN met ups en downs soms is het een paar maand zo erg dat mijn benen ook zodanig verzwakken en dan is t weer een paar maanden zo matig dat ik er goed mee kan leven als het ware..

wil gewoon dat het nu eens ophoud..

Verdrietig

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:58

ik zal mn scriptie er wel keer bijpakken en de tips plaatsen.
Maar dan moeten jullie even geduld hebben.
Mn tas ligt in de auto en die staat kapot bij de garage

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:00

CarinaR schreef:
ik heb bij mijn opleiding kraamverzorgende een scriptie gemaakt over bekkeninstabiliteit en dus over t SI gewricht.
Opstaan= start pijn.
Loop je trap... ga achteruit de trap af, trap op tree voor tree...
google maar is, goed zoeken vind je veel tips die de boel beetje verlichten!

Moet nu aan mijn verloskundige denken.
Ik belde haar op om te vragen wat de pijn veroorzaakte. Toen vroeg ze aan me "Heb je het idee dat de pijn weg is als je achteruit loopt". Moest echt hard lachen toen ze me dat vroeg.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:05

ik heb van mijn 16e tot mijn 20ste ernstige rugklachten gehad (nog wel, maar het is nu wel wat afgezwakt). het begon met overbelaste spieren en eindigde met een blokkade in het linker SI gewricht. ik heb er zo lang mee gelopen omdat mijn dokter het niet nodig vond om er wat aan te doen.

uiteindelijk zelfs door mijn benen gezakt vanwege uitstralende pijn naar mijn benen. toen vond hij het eindelijk ernstig genoeg om me door te sturen naar de fysio.
mijn fysio heeft mijn dokter voor gek verklaard en heeft hem ook opgebeld om te zeggen dat dit echt niet normaal was.
ik ben een halfjaar in behandeling geweest, doe mijn oefeningen nu (2 jaar later) nog steeds 2 keer per week. draag steunzolen en dan moet ik nog erg goed oppassen dat ik mijn rug niet verkeerd of te veel belast.
dankzij mijn oude dokter ben ik nu waarschijnlijk mijn leven lang rugpatiënt...

dus laat je absoluut goed nakijken en ga naar de fysio! loop er ajb niet te lang mee rond

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:21

LiSSy schreef:
ik heb van mijn 16e tot mijn 20ste ernstige rugklachten gehad (nog wel, maar het is nu wel wat afgezwakt). het begon met overbelaste spieren en eindigde met een blokkade in het linker SI gewricht. ik heb er zo lang mee gelopen omdat mijn dokter het niet nodig vond om er wat aan te doen.

uiteindelijk zelfs door mijn benen gezakt vanwege uitstralende pijn naar mijn benen. toen vond hij het eindelijk ernstig genoeg om me door te sturen naar de fysio.
mijn fysio heeft mijn dokter voor gek verklaard en heeft hem ook opgebeld om te zeggen dat dit echt niet normaal was.
ik ben een halfjaar in behandeling geweest, doe mijn oefeningen nu (2 jaar later) nog steeds 2 keer per week. draag steunzolen en dan moet ik nog erg goed oppassen dat ik mijn rug niet verkeerd of te veel belast.
dankzij mijn oude dokter ben ik nu waarschijnlijk mijn leven lang rugpatiënt...

dus laat je absoluut goed nakijken en ga naar de fysio! loop er ajb niet te lang mee rond

ik heb het al vanaf mijn 12e.. rugklachten zitten dan ook in de familie.. ook allemaal dubbele hernia's denk ook dat ik er wel altyd last van zal houden . alleen nu houden de pijnscheuten niet op en doet werkelijk alles ontzettend zeer.. vooral die pijnscheuten daar verschiet je gewoon van..

ben ook 1 keer door de benen gezakt dat was op school.. uurtje gelegen toen was het weer redelijk ok..
hoop niet dat dit me weer gaat gebeuren heb gewoon een heel zwak gevoel in mijn benen.. of ik er ook niet echt controle over heb zeg maar..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:28

bij mij heeft de osteopaat goed geholpen.
Heb ook een verschuiving in het SI gewricht..

LAAT JE NIET MET EEN KLUITJE IN HET RIET STUREN
hier kun je heel veel last van hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:37

Heb ook sinds 2 jaar een beschadigde si gewricht. (bekken gebroken op 2 plaatsen)
Bij mij heeft een osteopaat geen zin, omdat mijn bekken scheef aan elkaar is gegroeid.

Het is een heel klein gewrichtje wat heel moeilijk hersteld. Bij mij is hij ingedrukt en dat komt niet meer goed.
Mag ook eigenlijk niet meer paardrijden, fietsen mag ik wel maar moet eigenlijk zoveel mogelijk rechtopzitten.

Met behulp van mijn fysio is wel wat beter geworden, lees: ik weet er beter mee om te gaan. De pijn is *** want het is een zenuwpijn (omdat de zenuwen van je been erdoor lopen). Ik heb ook geen 2 deukjes meer onderin mijn rug, maar 1 deukje en 1 bobbeltje. Maar ik rij nog steeds met veel plezier hoor Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:22

Hee! Hier nog een..
Ik ben begin november '07 met springen van n paard gevallen, en kwam met mijn rug terecht op de voet van de staander. Had het toen even benauwd, daarna weer erop gegaan, weer springen en ging super, fotos laten maken, niets te zien, wel fysiotherapie gehad want ruggewervels en ribben waren gekneusd. Nu was de pijn in mijn rug zo'n 2 weken geleden ineens helemaal terug, kon niet goed opstaan van de bank, niet omdraaien in bed, traplopen en bukken deed onwijs veel pijn. Terug naar dokter, weer foto's laten maken in het ziekenhuis. Was weer niets ernstigs op te zien (was vrijwel het enige wat de dokter zei, niets ernstigs, ja, wat dan wel?) maar hij voelde ook een deukje op de plaats van 't si-gewricht. Daar zit dus ook weer iets helemaal niet goed, en wordt nu weer naar de fysio gestuurd. Moet zeggen dat het nu ineens plotseling een paar dagen al beter gaat, maar gister met springles (1e keer springen na die val in november weer) voelde ik het weer wel. Aangezien ik opleiding paardensport en houderij doe, en ook morgen weer stage moet lopen (1x in de week) hoop ik dat 't niet weer zo erg wordt.. maar echt verschrikkelijk!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:01

[LZP] > [MW]

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:19

Als je last hebt van je SI-gewricht kan de fysio zeker helpen is mijn ervaring. Door beenlengteverschil ben ik regelmatig scheef en dan schiet mijn rechter SI-gewricht verkeerd. als ik daar te lang mee doorloop krijg ik last van mijn heup en straalt het inderdaad door naar m'n been. Heel vervelend, maar de fysio werkt bij mij altijd goed.