onrustige benen: RSL, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

onrustige benen: RSL, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 22:11

ik had al een tijdje last van mn benen, dat ik lekker op de bank lag en dan kwam er zo'n irritante kriebel of iets waardoor ik mn benen moest bewegen/verleggen.. en dat bleef maar doorgaan, heeeel vervelend. ik ging er zelfs maar naar bed van omdat het dan ophield.

mn ma had het er toen over dat het misschien onrustige benen waren, mn tante heeft het namelijk ook maar meer als ze in bed ligt.

een tijdje geen last meer gehad dus ook niet verder over nagedacht of iets opgezocht.
maar nu krijg ik er weer last van, sinds deze week ong.

dus ben ik maar gaan zoeken op internet naar dit.
en het blijkt dus dat het echt iets is, genaamd: Restless Legs Syndrome..

alles wat ze vragen, kan ik ja op beantwoorden.. alleen dat slapelozen nachten ervan niet, slaap goed en soms ook lang als ik daar de mogelijkheid voor heb.

nog meer mensen hier die dit hebben?
en hoe gaan jullie ermee om?
want doe je anders of wat moet je echt laten?

secricible

Re: onrustige benen: RSL, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:33

Ik heb hier heel veel last van, al jaren.
Wist eigenlijk niet dat het iets serieus was en dacht dat het tussen mijn oren zat, tot ik met oma in het vliegtuig zat en er weer last van kreeg. Toen ik er wat over vertelde, zei ze me dat ze het herkende, zij had het altijd 's nachts!
Onderweg naar huis in de auto kreeg ik er weer last van, en daarna ben ik eens dingen op gaan zoeken, zodoende ontdekte ik idd dat ik hier last van heb.
Heb het heel vaak als ik 's avonds in de auto zit, afschuwelijk, want dan kan je niet een rondje gaan lopen oid. Gelukkig heb ik het niet in bed, vaak wordt het minder als ik mijn benen neer leg, het ergste is het als ik gewoon ergens zit.

Tegewoordig heb ik het ook regelmatig in andere mate: dan maakt het niet uit of ik beweeg of niet, maar de "kriebel" is constant aanwezig, maar minder als normaal. Het is mogelijk om mijn benen even sti lte houden, maar na een tijdje wordt het zo erg, dat ik ze 2x zo hard moet bewegen.

Lees overigens op de site over RLS dat er medicijnen voor zijn, misschien moet ik toch eens langs de huisarts hiervoor.... Zou zo lekker zijn om er vanaf te zijn Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:44

Iets soortgelijks heb ik ook wel, maar dan voornamelijk bij ontspanning en al helemaal als ik wil slapen. Overdag is het nog wel te doen, gewoon door maar iets te gaan doen, water drinken, aanvegen, stoffen, iets opruimen...
De kriebels zitten voornamelijk in de knieen en soms zelfs in de schouders en armen. Het begint met een kriebel, lijkt alsof het van binnenuit komt, en dan volgt er een soort stuipjes, gewoon omdat die benen etc. niet stil kunnen blijven...
Logisch dus, dat je dan niet makkelijk in slaap valt, als de benen en armen je om de oren vliegen (bwv). De enige manier was dan om op mijn buik te slapen, of op de bank, maar omdat ik ook al 'gezegend' ben met stevige rugklachten werkt dat ook niet echt...
Nu heb ik laatst van de HA diazepam gekregen en al twee nachten heerlijk geslapen. Ha, zelfs de kat durft weer op bed te aan liggen...Mijn vorige kattebeest heb ik tijdens een zo'n stuip wel eens van het bed gelanceert... Bloos

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:47