Mijn zusje van 13 [

Mijn andere zusje, haar tweeling zusje [1 eiig] woont in een ander tehuis, door problemen thuis. Maar ze kennen elkaar als elkaars broekzak. En wij kennen Dineke onderhand ook heel goed..
Ik moet bekennen dat ze het niet van een vreemde had.
Ik heb ook heel veel gefantaseerd, heb maanden lang met krukken gelopen, om een voetbalknie, maar uiteindelijk was er niks van waar, het was de angst om mee te gymmen. Ik heb dat overdrijven soms nog wel, maar stukken minder. En werk er ook aan, want het is gewoon raar...
Maargoed, Dineke liegt zich te barsten. Met alles. En ze krijgt altijd haar zin. Ze loopt nu al 10 weken met krukken om een gekneusde heup, hoewel ziekenhuis het nooit gezien heeft. paar maanden ervoor heeft ze ook ruim 4 maanden met krukken gelopen om een gebroken teen. Ook nooit bewezen.
En ze verzint alles bij elkaar.
Zr hoeft maar depri te doen, en me moeder staat klaar, en wil haar alles geven, zit de hele dag op haar kamer, en geeft haar alle aandacht.
Er is pas een jongen van haar school overleden aan zelfmoord. Heel heftig. Maar ze kende hem niet. Mijn zusjes lopen altijd samen, en ze kennen hem alleen van gezicht. En zielig dat ze doet!
Ze krijgt een nieuwe kamer, omdat het nodig is. Nog lang niet, maar geod.
Geen enkel lachje of bedankje kan eraf. CHaggie kop.
En ze krijgt alles voor elkaar.
Nu heeft ze een wondje op haar hand, en ze huilt alles bij elkaar, want ze heeft bloed vergiftiging.
We zitten hier, als broer en zussen met de handen in het haar. Moeders is weer naar boven, haar troosten.
Poos terug ben ik met mijn zus naar mijn oma geweest samen met mn moeder. Op de terug weg, [ruim een half uur rijden] hebben we met haar gepraat. Dat Dineke haar in de maling neemt. Dat dit niet langer kan.
Ze gaat naar leraren, omdat ze te weinig aandacht krijgt, vind ze zelf.. Als ze maar aandacht krijgt.
We hebben dus met mn moeder gepraat, en die had het door, maar ze zei: "Ze heeft het zo moeilijk dat haar zusje uit huis geplaatst is." Wij niet dan? Ik mis mijn zusje echt heel erg. Ik zie haar 1 keer per week, zo'n lieve meid is dat. En mijn ouders dan? Hun dochter uit huis? Het is voor Dineke erg, maar voor ons ook, en voor haar ook.
Ze word met de auto naar school gebracht, 5 km verderop, en als me moeder niet kan, komt mijn vader uit Utrecht, om even Dineke op te halen.
Ik word hier niet vrolijk van. Zij probeert aandacht te krijgen die andere hoort te krijgen. Ik mag 18 zijn, maar ik vind het ook heerlijk om dingen te doen met mijn moeder, of vader.
Mijn broertje is zwaar autistisch, en daar gaat veel aandacht naar uit, maar Dineke slaat momenteel alles.
Er is weinig tot geen aandacht voor mij, en opzich, ik kies daar ook zelf voor, maar als we een keer wat gaan ondernemen is het altijd van: "Maar kan dat wel, want Dineke.."
Morgen moet ik een soort scan maken, van mijn borsten, heb een super grote bult in mijn linker borst. Ziekenhuis is niet ver weg, maar toch. Ik vind het lekker als mijn moeder mee gaat. Veiliger. Ik ben gek op mijn moeder, we hebben een soort vriendinnen band. Maar wat zegt ze? Ze kan niet, want ze moet Dineke van school halen.
Ik barst van de zenuwen voor morgen, en dan dit. Ik barst echt uit elkaar, en ik niet alleen hier.
Dineke naait ons, en mijn ouders. Ze neemt ons alles af..
Ze is 13, maar zo'n trut...
Zo, dat moest ik even kwijt..
En tips kan ik ook goed gebruiken. Hoe kan ik haar het beste met de neus op de waarheid drukken? En mijn ouders?