Zusje Overdrijft en liegt ongelovelijk, ouders geloven haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Zusje Overdrijft en liegt ongelovelijk, ouders geloven haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 21:26

Ja de titel is helemaal waar...
Mijn zusje van 13 [ Sigaar ] liegt alles te barsten om maar aandacht te krijgen.
Mijn andere zusje, haar tweeling zusje [1 eiig] woont in een ander tehuis, door problemen thuis. Maar ze kennen elkaar als elkaars broekzak. En wij kennen Dineke onderhand ook heel goed..

Ik moet bekennen dat ze het niet van een vreemde had.
Ik heb ook heel veel gefantaseerd, heb maanden lang met krukken gelopen, om een voetbalknie, maar uiteindelijk was er niks van waar, het was de angst om mee te gymmen. Ik heb dat overdrijven soms nog wel, maar stukken minder. En werk er ook aan, want het is gewoon raar...

Maargoed, Dineke liegt zich te barsten. Met alles. En ze krijgt altijd haar zin. Ze loopt nu al 10 weken met krukken om een gekneusde heup, hoewel ziekenhuis het nooit gezien heeft. paar maanden ervoor heeft ze ook ruim 4 maanden met krukken gelopen om een gebroken teen. Ook nooit bewezen.
En ze verzint alles bij elkaar.
Zr hoeft maar depri te doen, en me moeder staat klaar, en wil haar alles geven, zit de hele dag op haar kamer, en geeft haar alle aandacht.
Er is pas een jongen van haar school overleden aan zelfmoord. Heel heftig. Maar ze kende hem niet. Mijn zusjes lopen altijd samen, en ze kennen hem alleen van gezicht. En zielig dat ze doet!
Ze krijgt een nieuwe kamer, omdat het nodig is. Nog lang niet, maar geod.
Geen enkel lachje of bedankje kan eraf. CHaggie kop.
En ze krijgt alles voor elkaar.

Nu heeft ze een wondje op haar hand, en ze huilt alles bij elkaar, want ze heeft bloed vergiftiging.

We zitten hier, als broer en zussen met de handen in het haar. Moeders is weer naar boven, haar troosten.

Poos terug ben ik met mijn zus naar mijn oma geweest samen met mn moeder. Op de terug weg, [ruim een half uur rijden] hebben we met haar gepraat. Dat Dineke haar in de maling neemt. Dat dit niet langer kan.
Ze gaat naar leraren, omdat ze te weinig aandacht krijgt, vind ze zelf.. Als ze maar aandacht krijgt.

We hebben dus met mn moeder gepraat, en die had het door, maar ze zei: "Ze heeft het zo moeilijk dat haar zusje uit huis geplaatst is." Wij niet dan? Ik mis mijn zusje echt heel erg. Ik zie haar 1 keer per week, zo'n lieve meid is dat. En mijn ouders dan? Hun dochter uit huis? Het is voor Dineke erg, maar voor ons ook, en voor haar ook.

Ze word met de auto naar school gebracht, 5 km verderop, en als me moeder niet kan, komt mijn vader uit Utrecht, om even Dineke op te halen.

Ik word hier niet vrolijk van. Zij probeert aandacht te krijgen die andere hoort te krijgen. Ik mag 18 zijn, maar ik vind het ook heerlijk om dingen te doen met mijn moeder, of vader.
Mijn broertje is zwaar autistisch, en daar gaat veel aandacht naar uit, maar Dineke slaat momenteel alles.
Er is weinig tot geen aandacht voor mij, en opzich, ik kies daar ook zelf voor, maar als we een keer wat gaan ondernemen is het altijd van: "Maar kan dat wel, want Dineke.."

Morgen moet ik een soort scan maken, van mijn borsten, heb een super grote bult in mijn linker borst. Ziekenhuis is niet ver weg, maar toch. Ik vind het lekker als mijn moeder mee gaat. Veiliger. Ik ben gek op mijn moeder, we hebben een soort vriendinnen band. Maar wat zegt ze? Ze kan niet, want ze moet Dineke van school halen.

Ik barst van de zenuwen voor morgen, en dan dit. Ik barst echt uit elkaar, en ik niet alleen hier.

Dineke naait ons, en mijn ouders. Ze neemt ons alles af..

Ze is 13, maar zo'n trut...

Zo, dat moest ik even kwijt..

En tips kan ik ook goed gebruiken. Hoe kan ik haar het beste met de neus op de waarheid drukken? En mijn ouders?

Sani

Re: Zusje Overdrijft en liegt ongelovelijk, ouders geloven haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:41

Ten eerste veel succes morgen!

Ik zou het er nogmaals met je moeder over hebben. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat je moeder er echt niet bij wilt zijn.
Misschien dat er iets te regelen valt waardoor Dineke alsnog in huis komt zonder moeders?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:49

Maatschappelijk werkster?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:51

Ik ben bang dat er weinig aan te doen is zolang je moeder het probleem niet ziet.
Je kan proberen eens met haar te gaan praten, maar meer dan dat zit er niet in.

Je kan je eraan blijven ergeren of naast je neerleggen en negeren.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:53

Pinacolada schreef:
Maatschappelijk werkster?

Helemaal mee eens! je zusjes zijn ook uit huis zeg je, dus waarschijnlijk is jullie gezinsituatie daar wel bekend.

Wel een kl*te situatie hoor! ik zou toch nog proberen om met je moeder te praten om met je mee te gaan morgen, want dat is toch wel iets waar je in gesteund wilt worden lijkt me.

Succes meid!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:54

Heel veel succes vandaag

en mijn zusje is nu ook aan het puberen en is altijd chagi waar ik dan weer de schuld van krijg
ik laat het maar en ga alleen bove zit oid

maar voor jou is het anders want bij je moeder gaat zij gewoon voor
kan je niet nog een keer met je moeder praten en misschien vragen of de rest van het gezin erbij komt zitten
zonder dineke ?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:56

Dit klinkt als een geval waar de gezinspsycholoog eer aan te behalen heeft. Kennelijk zit het nogal scheef bij jullie gezin en hebben jullie niet de mogelijkheid dat zelf op te lossen. Je ouders moeten er duidelijk op gewezen worden dat ze meer dan 1 kind hebben en dat die ook aandacht nodig hebben. Sterkte, ook met je ziekenhuisbezoek morgen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:04

Mistic schreef:
Ik ben bang dat er weinig aan te doen is zolang je moeder het probleem niet ziet.
Je kan proberen eens met haar te gaan praten, maar meer dan dat zit er niet in.

Je kan je eraan blijven ergeren of naast je neerleggen en negeren.

Denk dat negeren niet mogelijk is in dit geval.... zou weermet je moeder gaan praten... En als je zusje weer zoiets doet haar goed de waarheid vertellen en proffesionele hulp inschakelen!!!

veel succes verder

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:17

Praten = toch de beste oplossing.
Probeer het niet over je zusje te hebben, maar over jezelf.
Vertel tegen je ouders hoe jij je voelt zonder je zus de schuld te geven dat ze liegt of bezit neemt. Bijv, dat je ze mist en dat je ook graag wat tijd met hun zou willen doorbrengen.Dat je zusje veel meer aandacht krijgt en dat dat pijn doet bij jou.
Desnoods schrijf je het op.
Zoals ze nu met je zusje om gaan, geeft wel aan dat ze het vreselijk vinden als 1 van de kinderen niet gelukkig is, dus laat echt zien wat je voelt, zodat ze er wat aan kunnen doen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:19

Hebben jullie hulp in het gezin?

Vaak is het makkelijker om er met een buitenstaander over te praten die ook oplossiingen aandraagt. Dit is niet normaal in ieder geval!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:24

Pinacolada schreef:
Hebben jullie hulp in het gezin?

Vaak is het makkelijker om er met een buitenstaander over te praten die ook oplossiingen aandraagt. Dit is niet normaal in ieder geval!

indd... een buitenstaander heeft misschien meer impact op je moeder dan jij zelf...

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:24

In elk geval al cool dat er zoveel gereageert hebben!

Inmiddels ben ik al naar het ziekenhuis geweest, en moeders is mee geweest, zusje moest een uur eerder naar school.

Praten proberen we ook, en we zitten vaak bij elkaar, met de handen in de haar, om het uit leggen, de situatie aan mn moeder. Mijn vader heeft de situatie ook aardig door, die zei gister ook tegen mijn moeder: "Je bent veel te lief voor haar."

Maargoed, mijn moeder heeft het zelf ook wel een beetje door denk ik, maar het zijn toch moedergevoelens, en dat ze het niet wil voelen. Ze houd te veel van Dineke om dat in te zien, vrees ik... Dat gaf ze pas ook zelf toe...

Ja, we zijn hier ook bekend inderdaad met psychiaters. Zo en zo loop ik er bij 1, mijn broertje en zus hebben er ook allebei 1, en mijn andere zusje ook. Dineke momenteel niet.

Mijn moeder is heel lang ziek geweest, ruim 10 jaar, psychiatrisch ziekenhuis in en uit, enz, en die is nu opgeknapt, maar die heeft een casemanager ofzo, en daar bespreekt ze veel mee...

Daar zouden we eens mee moeten praten. Misschien werkt dat. En bedankt allemaal Haha!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:50

Volgensmij hebben alle jongere zusjes dit probleem. Tenminste, als ze een oudere zus hebben. Ik ken nog geen enkel gezin waar de jongste niet de boel terroriseert en de sfeer verziekt. En het ergste is dat ze zichzelf helemaal geweldig vinden Boos!
Ik lig ook al jaren overhoop met m'n eigen zusje. Je probeert het te negeren en te negeren, maar op een gegeven moment barst de bom en dan ben je niet meer te stoppen.
En dan zeggen ze dat je als oudste maar de wijste moet zijn Verdrietig

Heel veel sterkte, op een dag gaat het over. Ooit..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:58

Rebel_Jits schreef:
Volgensmij hebben alle jongere zusjes dit probleem. Tenminste, als ze een oudere zus hebben. Ik ken nog geen enkel gezin waar de jongste niet de boel terroriseert en de sfeer verziekt. En het ergste is dat ze zichzelf helemaal geweldig vinden Boos!
Ik lig ook al jaren overhoop met m'n eigen zusje. Je probeert het te negeren en te negeren, maar op een gegeven moment barst de bom en dan ben je niet meer te stoppen.
En dan zeggen ze dat je als oudste maar de wijste moet zijn Verdrietig

Heel veel sterkte, op een dag gaat het over. Ooit..

dit ken ik ook.. en je gaat er zelf aan onderdoor.
mijn zusje weet dat ze alles mag en alles kan. als ik ff op de pc zit wil zij. en niet zo: mag ik alsjeblieft op de computer.
nee dan gaat het zo: NU MOET IK. en nooit dankjewel zeggen. altijd bijdehand. soms heb ik echt zo iets van:
aarghhh.. mijn vuist zit zo in je gezicht. maar dan houd ik me toch in. ze dramt zo door en alles moet naar haar zin. altijd zitten zeiken ( het is al geen zeuren meer) dat het eten niet lekker is en dat ze niets hoeft. en dat ze ijsthee MOET bij het avondeten.
en dan maakt ze er een discussie van. ik word daar zo gek van. ik haat haar echt. echt HATEN. misschien dat het over een tijdje wel over gaat want het is en blijft natuurlijk mijn zusje, maar met deze momenten heb ik geen zin haar..
ik trek me het persoonlijk heel erg aan. ik vind het gewoon zielig voor ons mam.
ik reageer al niet meer op haar. ze vind het dom dat ze voor haar 16e verjaardag geen scooter krijgt ( wij krijgen alle 3 op onze 18e een rijbewijs en dat is meer als zat) en nu wil ze een piercing.. blugh.. de pupers van tegenwoordig zijn zo stontverwend...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:43

ons mam heeft het nu een beetje gehad met mijn zusje Nagelbijten / Gniffelen Lachen
Ze wou verjaardagskleren. maar toen werd ons mam heel boos.
ze heeft nog 2 kledingstukken die ze niet aan heeft gehad. ofja bijna niet) 1 ding hangt bij mij in de kast en de andere hangt in de kast. dus toen moest ze die maar aandoen. zuslief was weer pissig. ons mam is het vort zat dat ze altijd heel arrogant reageert, dat ze kortaf reageert. en vooral dat er geen bedankje vanaf kan. ze koopt elke week wel iets nieuws. en ons mam wil haar nu ook niet terug betalen. ze zij tegen mijn zusje dat ik kleren heb gepast, maar gewoon niets leuks kon vinden, en dat zij alles gewoon maar kon kopen, maar dat ze er nu zelf maar voor moet werken. Ze wou ook een scooter. en nu wil ze een piercing. heb er gister even mee gepraat met ons mam. Ik vind het ook zo sneu voor mijn broertje. als mijn zusje de hele dag weg is geweest en ze komt thuis is het eerst wat ze zegt: IK wil op de pc. en als zij er op zit en jij wilt dan moet je een half uur wachten.. maar ik heb een stekker gevonden in de meterkast. die ik gewoon uit de internet modem trek... *haha*
achja.. het is de leeftijd.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:57

Tsja, ik had me een beetje bij neergelegd. Negeerd..

Maar dit is toch wel de druppel..

Zoals ik al zei, heft een jongen op school zelfmoord gepleegd. Vreselijk.
Nu schijnt ze het zelf ook op school rond te bazuinen. Met een lacherig gezicht. Dat zij gaat zelfmoord plegen.
Weetje, ik ben nu zover, ik heb zoiets van: als je dat wilt doen, ik hou je niet tegen." Heel banketstaaf, maar ik ben het zo zat. Ze doet het toch niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:56

linchen schreef:
Tsja, ik had me een beetje bij neergelegd. Negeerd..

Maar dit is toch wel de druppel..

Zoals ik al zei, heft een jongen op school zelfmoord gepleegd. Vreselijk.
Nu schijnt ze het zelf ook op school rond te bazuinen. Met een lacherig gezicht. Dat zij gaat zelfmoord plegen.
Weetje, ik ben nu zover, ik heb zoiets van: als je dat wilt doen, ik hou je niet tegen." Heel banketstaaf, maar ik ben het zo zat. Ze doet het toch niet.

hmm ik denk dat een psycholoog geen overbodige luxe is. Dit is allemaal aandacht vragen (terwijl ze al meer aandacht krijgt dan "normaal") Je zusje roept om hulp, ookal doet ze het op een heel, heel erg vervelende manier.

jij ook sterkte!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:05

Citaat:
Hypochondrie is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de somatoforme stoornissen. Een andere naam voor de aandoening is ziektevrees. Wie aan hypochondrie lijdt, heeft een chronische preoccupatie of een overmatige angst om een ernstige lichamelijke ziekte te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt. De persoon kan vaak de locatie, ernst en duur van de symptomen gedetailleerd aangeven, maar deze zijn door een arts niet als een duidelijk lichamelijk ziektebeeld te herkennen. Als de patiënt daadwerkelijk een (lichte) ziekte heeft, interpreteert hij het ziektebeeld als veel ernstiger dan het in werkelijkheid is. Als een arts de patiënt heeft onderzocht en de patiënt geruststelt, vreest de patiënt dat de arts de ware oorzaak niet heeft kunnen vinden. Omdat de patiënt er sterk van overtuigd is dat er iets mis is, zijn behandeling en herstel vaak gecompliceerd. Bij hypochondrie hoort het somatiseren; het verlichamelijken van emotionele klachten.

Hypochondrische symptomen kunnen optreden als onderdeel van een ander ziektebeeld, bijvoorbeeld een angststoornis. Er is dan meestal sprake van een ander type klachten.

Citaat:
Hypochondrie heeft als een van de oorzaken dat de mensen die aan deze ziekte lijden, anderen aan zich willen BINDEN, via de simulatie van veelal onverklaarbare ziektebeelden. Zodra de oplossing van hun klachten nabij is, of gevonden is, zijn ze genezen of hebben ze INEENS een andere (vaak onzichtbaar) ziektebeeld.

Oorzaak 1:
1. Chronisch (gezonde) liefde aandacht te kort in hun vroege jeugd, waar vader of moeder niet in staat was / of aandacht wilde geven. Hierdoor heeft de hypochonder geleerd dat - als ze zich aan gaan stellen, ziekte vijnzen - ze WEL ineens aandacht krijgen van hun omgeving die ze VAN NATURE te kort komen.

Velen van hen hebben dit aanstel-gedrag - verheven tot een ware levenskunst en weten zelf niet meer hoe dit aandachttrekkende gedrag ontstaan is. Dit vaak tot ergernis van omgeving, vrienden, partners en hulpverleners die er (ongewild bijna iedere keer weer ) intuinen.

Oorzaak 2:
- Een diepliggende verlatings angst.
Ze kunnen en WILLEN ook niet aleen zijn, en hebben het nodig on in the centre of attention te staan.
Lukt het niet positief, dan maar negatief.. Extreme gevalen dreigen! zelfs met theatrale zelfmoorden..

Oorzaak 3:
- Emotionele chantage van het ergste soort!

Beste geneesmiddel (volgens mij) zijn de uitspraak / Beste psychische afweermiddel:
- "ach joh, stel j niet zo aan"
- "Kom eens met iets positief om aandacht vragen"
- Verzuipen in onvoorwaardelijke liefde
- Ga hun eigen hypochonder gedrag spiegelen straigh in the face, in plain public.
- Confronteer ze met de gevolgen van hun (bewust gekozen ziekmakend) gedrag

Het is een vorm van emotionele chantage, waarbij de andere betrokkenn compleet op stuk kunnen lopen.
Ze trekken je konstant over je eigen emotionel grenzen heen.

heb je hier al wel eens over nagedacht?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:35

Liezel1 schreef:
Citaat:
Hypochondrie is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de somatoforme stoornissen. Een andere naam voor de aandoening is ziektevrees. Wie aan hypochondrie lijdt, heeft een chronische preoccupatie of een overmatige angst om een ernstige lichamelijke ziekte te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt. De persoon kan vaak de locatie, ernst en duur van de symptomen gedetailleerd aangeven, maar deze zijn door een arts niet als een duidelijk lichamelijk ziektebeeld te herkennen. Als de patiënt daadwerkelijk een (lichte) ziekte heeft, interpreteert hij het ziektebeeld als veel ernstiger dan het in werkelijkheid is. Als een arts de patiënt heeft onderzocht en de patiënt geruststelt, vreest de patiënt dat de arts de ware oorzaak niet heeft kunnen vinden. Omdat de patiënt er sterk van overtuigd is dat er iets mis is, zijn behandeling en herstel vaak gecompliceerd. Bij hypochondrie hoort het somatiseren; het verlichamelijken van emotionele klachten.

Hypochondrische symptomen kunnen optreden als onderdeel van een ander ziektebeeld, bijvoorbeeld een angststoornis. Er is dan meestal sprake van een ander type klachten.

Citaat:
Hypochondrie heeft als een van de oorzaken dat de mensen die aan deze ziekte lijden, anderen aan zich willen BINDEN, via de simulatie van veelal onverklaarbare ziektebeelden. Zodra de oplossing van hun klachten nabij is, of gevonden is, zijn ze genezen of hebben ze INEENS een andere (vaak onzichtbaar) ziektebeeld.

Oorzaak 1:
1. Chronisch (gezonde) liefde aandacht te kort in hun vroege jeugd, waar vader of moeder niet in staat was / of aandacht wilde geven. Hierdoor heeft de hypochonder geleerd dat - als ze zich aan gaan stellen, ziekte vijnzen - ze WEL ineens aandacht krijgen van hun omgeving die ze VAN NATURE te kort komen.

Velen van hen hebben dit aanstel-gedrag - verheven tot een ware levenskunst en weten zelf niet meer hoe dit aandachttrekkende gedrag ontstaan is. Dit vaak tot ergernis van omgeving, vrienden, partners en hulpverleners die er (ongewild bijna iedere keer weer ) intuinen.

Oorzaak 2:
- Een diepliggende verlatings angst.
Ze kunnen en WILLEN ook niet aleen zijn, en hebben het nodig on in the centre of attention te staan.
Lukt het niet positief, dan maar negatief.. Extreme gevalen dreigen! zelfs met theatrale zelfmoorden..

Oorzaak 3:
- Emotionele chantage van het ergste soort!

Beste geneesmiddel (volgens mij) zijn de uitspraak / Beste psychische afweermiddel:
- "ach joh, stel j niet zo aan"
- "Kom eens met iets positief om aandacht vragen"
- Verzuipen in onvoorwaardelijke liefde
- Ga hun eigen hypochonder gedrag spiegelen straigh in the face, in plain public.
- Confronteer ze met de gevolgen van hun (bewust gekozen ziekmakend) gedrag

Het is een vorm van emotionele chantage, waarbij de andere betrokkenn compleet op stuk kunnen lopen.
Ze trekken je konstant over je eigen emotionel grenzen heen.

heb je hier al wel eens over nagedacht?

Amen.