erg last van net-gestootte knie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

erg last van net-gestootte knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:16

een uurtje terug heb ik nog als hard m'n knie gestoten, ik rende van de trap af, maar m'n knie kwam nogal hoog, en raakte hard de onderkant van de leuning aan Bloos Maar nu zit ik een uurtje meteen nadat ik me knie had gestoten dus achter de pc. Ik heb de hele tijd m'n been gestrekt gehad, omdat dat het minst zeer deed. Maar nu wilde ik opstaan, en ik ik boog m'n been, en het deed heel erg pijn.... Maar als ik met getrekt been loop, dan doet het geen pijn, maar wel zodra ik hem buig.
wie weet wat ik nu waarschijnlijk heb??
(meestal als dit gebeurd, (als ik me stoot) is het nu wel weer over))

Ehona

Re: erg last van net-gestootte knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:19

Waarschijnlijk heeft je knie gewoon een behoorlijke oplawaai gehad. Bovendien is het altijd erg slecht om je knie lange tijd in dezelfde positie te houden!

Ik heb zelf na een flinke val met mijn snowboard te lang met twee knieblessures door gelopen die zich nu steeds verplaatsen en als ik mijn benen te lang in dezelfde positie houdt, doen mijn knieeën ook ontzettend pijn en kan ik het eerste half uur niet meer fatsoenlijk lopen. Dat wil overigens niet zeggen dat jij dat ook hebt, je hebt je knie maar één keer flink gestoten, dus het zal wel meevallen.

Gewoon blijven bewegen, niet te veel, maar ook zeker niet te weinig. Paardrijden is trouwens een goede remedie tegen dat waar ik last van heb, dus misschien helpt het bij jou ook.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:20

De grote vraag is waar het precies pijn doet en hoe hard je hem gestoten hebt.
Ik vind het niet heel waarschijnlijk dat je als jong mens je knie zo hard tegen een trapleuning kan stoten dat het gebroken zal zijn, al is dat natuurlijk niet vanachter een computer te bepalen.
Een flinke kneuzing lijkt het meest waarschijnlijk en dan is goed koelen en bewegen op gelijde van pijn het enige wat je kan doen...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:20

Als je je been de hele tijd gestrekt hebt gehad en nu ineens weer buigt is het niet gek dat het weer zeer gaat doen! Gewoon blijven bewegen, blijft de doorbloeding ook beter en geneest het sneller. Zolang het niet erg opzwelt of blauw wordt zou ik me geen zorgen maken. Waar heb je je knie precies geraakt? Boven de knieschijf aan je verhaal te horen? Daar loopt de pees die je knieschijf op zn plaats houd en dat kan aardig zeer doen als je die stoot! Je zou wel even kunnen koelen met wat ijs in een theedoek om de pijn wat te stillen (en zwelling tegen te gaan).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:23

oke bedankt voor de reacties. Zwerte: heeft het nu nog zin om een zwelling tegen te gaan? hij zit er nu niet, maar kan ie dan nog komen?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:24

Misschien dat je iets gekneusd hebt in je knie. als hij gebroken zou zijn, zou je hem echt niet meer kunnen buigen. spreek helaas uit ervaring Clown
je kan proberen je been hoog te houden en te koelen om evt. zwelling tegen te gaan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:24

ooh ja, hij voelt wel 3 keer zo warm als m'n andere knie.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:26

ik denk dat het toch wel meevalt, buigen lukt nu wel aardig

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:27

Als het na een uur nog niet is gaan zwellen zal dit (waarschijnlijk) niet meer komen dus hiervoor hoef je het niet meer te doen (al is dit nooit helemaal zeker te zeggen, die van mij zwelt op de raarste momenten) Maar koelen helpt ook erg goed tegen de pijn! (helemaal als ie al warm is zoals je zelf al zegt) Heb zelf een knieblessure en heb hier erg veel baat bij als het erg zeer doet.