Erg pijnlijke knieen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Erg pijnlijke knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:07

Hey bokkers,

sinds een jaar heb ik af en toe last van zeer pijnlijke knieen en bovenbenen. Ik krijg als het ware steken in mijn knieen waardoor mijn bovenbenen erg zwaar lijken te worden.

Op sommige dagen kan ik amper lopen en dat is met mijn opleiding niet erg handig (onderwijsassistent). Fietsen kost me tegenwoordig erg veel moeite.

De huisarts dacht aan groeipijn, maar ik wordt bijna 19 dus lijkt me sterk dat het nog groeipijn is? Bovendien ben ik de afgelopen 2 jaar niet meer gegroeid...

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga volgende week naar een andere huisarts...kijken wat die zegt.

Loiz

Re: Erg pijnlijke knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:08

Het kan een vorm van reuma zijn..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:09

Daar zat ik ook aan te denken ja...hoop maar dat het niet zo erg is...!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:11

Ik denk dat je er idd goed aan doet om terug te gaan naar een huisarts.Misschien is het goed dat er een lichamelijk onderzoek plaats vindt, en misschien ook een onderzoek van je bloed om eventuele reuma o.i.d. uit te sluiten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:11

Inderdaad, ikzelf heb JIA ('kinder'vorm van reuma, ben nu 15) en dat is niet altijd even handig, alhoewel het bij mij goed onder controle is doormiddel van medicijnen.
Iig heb je wel het juiste type paard, want gangenpaarden zijn het makkelijkt uit te zitten wat betreft je gewrichten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:13

Dat klopt, heb een heerlijk paard en tijdens paardrijden heb ik er ook helemaal geen last van.

Mijn stageklas zit boven en moet dus de hele dag traplopen, echt heel vervelend...

Ik ga de andere huisarts morgen gelijk bellen voor een afspraak....ik sluit reuma niet uit, maar hopelijk heb ik het niet...

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:13

Ik heb ook zoiets. Na 3 huisartsen 2 sportartsen en een operatie zijn ze erachter dat in geïriteerde capsels heb. Omdat de stand van mijn knieen niet goed is. Heb nu een hele fijne sportfysiotherapeut en steunzolen die me erg goed helpen ! Misschien voor jou een tip om ook naar een sportfysiotherapeut te gaan. Je kunt daar tegenwoordig zo zonder verwijskaart heen. Lachen Eerst had ik het ook nooit , (ben nu 17) maar doordat ik een keer door mn knie was gegaan , de klachten niet over gingen naar het revalideren van mijn operatie zijn ze er pas echt achter gekomen. Succes ermee Lachen

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:14

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het is.. Reuma zou idd kunnen, maar groeipijn lijkt mij sterk..

Sterkte ermee! Ach gut ben benieuwd wat de andere huisarts zegt..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:15

groeipijn lijkt mij ook zo sterk.....ben al 18 bijna 19 dusja...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:20

iemand tips om de pijn te verlichten in de tussentijd? Ik merk dat rusten niet erg veel helpt...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:20

Ik weet precies wat je bedoelt want ik heb het zelf ook. Pijn die rondom je knie begint en uitstraalt. Mijn HA zei ook dat het groeipijn was. Het begon toen ik ong 6 was, ben nu 25.

Moet zeggen dat ik er nu al wat minder last van heb met mn steunzolen, maar het is nog niet helemaal weg. Heb nu nog ong 1x per week van die aanvallen. Het heeft ook iets te maken met stress bij mij.

Ik dacht zelf eigenlijk dat het kwam omdat ik een te hoge spierspanning heb als ik gestresst ben. Een soort van kramp omdat ik mijn spieren ongemerkt aanspan. Maar ik ben er al 20 jaar over na aan het denken...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:22

Klopt, als ik gestresst ben dan heb ik er inderdaad meer last van. Heb ook gehoord van een chronisch stress syndroom dat zich kan uiten in pijn.

Steunzolen heb ik ook, maar helpen helaas ook niet zo erg veel.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:26

Als je stress hebt span je onbewust je spieren aan, waardoor ook je gewricht pijn kan gaan doen.
Bij mij, met reuma dus, helpt het als ik een coolpack erop leg, warme douche (of nog liever een bad) of aloë vera creme smeren (werkt koelend).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:27

Ik zal eens aloe vera smeren na het douchen zo, heb nog wel ergens een potje liggen. Dank je wel! Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:27

dit komt me zo bekend voor skess. heb zelf heel vaak last van mijn knieen. maar het wil ook wel uitstralen naar beneden. dat ik last van mijn enkels heb.
ook heb ik nog een klein knobbeltje in mijn knie. zo groot als ene speldenkop. geen flauw idee wat het is of dat het ermee te maken heeft.
met paardrijden had ik er in het begin ook last van, maar gaat nu wel goed.

vriend zegt telkens dat ik naar de dokter moet gaan, maar daar ben ik misschien wat te nuchter voor. (zal wel meevallen mentaliteit)

dus ik volg dit even...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:29

Wat ik altijd deed is een drukverband boven mijn knieën maken. Dat verlichtte de pijn wel een klein beetje. (maar dan moet je natuurlijk wel verband in huis hebben).

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:29

_Skess_ schreef:
iemand tips om de pijn te verlichten in de tussentijd? Ik merk dat rusten niet erg veel helpt...

Pittenzakje!! heerlijk die dingen.. Of bij spierpijn, of een stijve nek gebruik ik vaak spiroflor gel van vsm, dat lekker inmasseren en het wordt lekker warm: werkt ook goed, mss dat het bij jou ook de spieren ontspant? het is iig wel gel speciaal voor spieren en gewrichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:29

Ik ga dus echt de huisarts bellen en wil me gewoon goed laten onderzoeken...heb het niet zo op huisartsen en broek naar beneden bij huisarts, maar dit doet zo'n pijn dus ik kan niet anders denk ik..

@ minkie

misschien toch verstandig om naar de huisarts te gaan...hiermee blijven doorlopen is ook niet bepaald prettig...

Afgelopen zaterdag heeft mijn vriend zelfs een rolstoel gepakt in het Openlucht Museum in Arnhem Bloos ik kon echt niet meer verder lopen...voelde me echt gehandicapt..

@ onlyloes

zal het eens proberen! Bedankt voor de tips!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:32

Ach joh, niet schamen en gewoon doorrijden Knipoog
Toen ik nog wat jonger was namen we zelf de rolstoel mee omdat we dan voorrang kregen bij de efteling Haha! Vork

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:35

Ja dat is ook zo, maar je voelt je zo ontzettend kl.o.te ...je bent 18 en nog zo jong en je voelt je dan gewoon echt bejaard

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:43

gister was er trouwens om bnn een meisje met osteoporose.
moet je maar ens op uitzending gemist kijken, waar zij allemaal last van had. misschien kun je daar een beetje in terug vinden.
hoop het niet natuurlijk.....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:44

zal eens kijken!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:47

_Skess_ schreef:
Ja dat is ook zo, maar je voelt je zo ontzettend kl.o.te ...je bent 18 en nog zo jong en je voelt je dan gewoon echt bejaard

Haha idd, alhoewel ik toen wat jonger was en daar niet zo over nadacht.
Ik ben trouwens 15 en heb me hele leven al reuma.. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:48

okee....is wel lastig zeker dat je al zo lang reuma hebt. Heb je er medicijnen voor?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:49