wat over 40 jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

wat over 40 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 12:25

ik zat een beetje in mezelf te denken.. er word steeds meer van de mens verlangt, werkdruk enz.. als je kijkt hoe het er 40 jaar geleden er aan toe ging en hoe het nu er aan toe gaat zie je dat er veel is veranderd, t is allemaal heel zakelijk, je moet flink doorwerken, er word niet meer gekeken naar de mensen.. maar alleen maar wat er verdient kan worden en of er niet nog meer bezuinigd kan worden zodat t nog meer geld opbrengt.
steeds meer mensen raken overspannen enz..
als ik zie hoe het er op mijn stageplaats (gehandicaptenzorg dagbesteding) eraan toe gaat: ze hangen een mooi visite kaartje uit over kwaliteit leveren enz maar daar is helemaal geen spraken meer van!
er word bezuinigd en niet zo'n beetje ook niet, er is nouwelijks tijd voor activiteiten.. we hebben het te druk met het verschonen van mensen want daar zijn we de hele dag mee bezig. nu mogen er geen flexpolers (mensen die invallen als er bv iemand vrij of ziek is) meer woorden ingezet, dat moeten we onderling maar oplossen door bv stagiaires/vrijwilligers aan te nemen(terwijl dit geen profecionals zijn en dus de kwaliteit van ze zorg daalt). ik loop stage maar krijg amper tijd voor mijn opdrachten, ik word gezien als collega sta vaak alleen en ook voor mij is er werkdruk, ik moet gewoon meedraaien.. terwijl ik eigenlijk als overtallig hoor te staan omdat ik lerende ben.
ook willen ze in de toekomst alleen nog maar clienten aannemen met een pgb (persoonsgebondenbudget) maar clienten krijgen helemaal niet ze zorg waar ze voor betalen! ze zitten op een dagbesteding om activiteiten te doen.. maar er is geen tijd voor activiteiten, begeleiders hebben het te druk met verzorgen en er word ingekort op het personeel..
allemaal schone schijn van die instelling! als ik de website van onze instelling zie dan denk ik wat zijn t toch een vetzakken! dr klopt geen kont van t staat haaks op de praktijk!

er is een nieuwe functie gekomen de zoogenaamde pilot functie. dit word dan weer betaald door de de salarisschaal van de begleiders die nieuwkomen een schaal omlaag te doen.

waar moet t heen?
hoe zou het er over 40 jaar aan toe gaan? is dan iedereen overspannen?
wat vinden jullie ervan hoe het er nu in het werkveld aan toe gaat?

Anoniem

Re: wat over 40 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:29

Ik ben het zo met je eens
Er word niet meer naar mensen gekeken alleen maar naar de euro's
In de zorg is dat helemaal erg...een gebied waar je juist zou verwachten dat mensen op 1 staan.

Maar helaas...zo is het niet.
In geen 1 beroep is dat zo... stressen, je kapot werken, letterlijk, en dan word je bij het oude vuil gedonderd....

Wat dat betreft vind ik NL ook echt een K.. land
Het is dat ik mijn mammie niet kan missen Haha!
Anders zat ik heel wat zuidelijker, daar waar men nog kan zeggen...oh.. de bus is te laat...oooh wellicht komt hij morgen wel Haha!

Arabesk

Re: wat over 40 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:34

Ben het ook met je eens. Ben weggevlucht uit het onderwijs, maar bedrijfsleven is ook niet alles.

Steeds meer mensen gaan de 'snelweg' af en ik denk er ook vaak over. Ik heb geen zin in die rattenrace...

www.slakkengang.nl

De googleadsense springt meteen in op dit topic Gestoord