wat doen jullie bij een muggenbeet / tegen muggen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

wat doen jullie bij een muggenbeet / tegen muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 09:51

Hoi,

Afgelopen vrijdag ben ik gebeten door een mug. Heel gemeen net onder mijn knie. Doordat ik allergies voor die dieren ben, is de bult ongeveer 10 cm doorsnede (en knal rood). Nu slik ik er bloedzuiverende pillen voor en smeer mentolcreme.

Nu vroeg ik me af, wat doen jullie met een muggenbeet en hoe beveiligen jullie je tegen muggen?

Ik heb een raamhor, klamboo en een stinkdoos tegen muggen, maar buiten mijn kamer niks.
Wie heeft er tips?

lesilla

Re: wat doen jullie bij een muggenbeet / tegen muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:53

ik gebruik deet en zo een ding om in de stekker te steken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:53

Nog iemand die allergisch is, Ach gut

Ik heb een ice roll (merk is ook ice roll volgens mij), bij t kruidvat gehaald. Daar word je huid ijskoud van en t verdoofd de bult min of meer.
Verder vervang ik de jeuk vaak door pijn Huilen van het lachen Krabben, prikken, maakt niet uit wat, om maar van de jeuk af te zijn..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:50

Ik doe er altijd Azaron op.

Ik ben gelukkig niet allergisch voor muggen, maar ze zijn verschrikkelijk irritant!
Verder hebben we ook horren voor de ramen en deuren, maar binnenkomen doen die stomme beesten nog altijd...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:54

Ik gebruikte altijd azaron maar heb hier nu een creme die mijn dochtertje kreeg voor de waterpokken en die is ook bruikbaar voor insectebeten. Ga die dus ook eens proberen want bij mijn dochter hielp het goed!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:56

als je net geprikt bent doe ik altijd azijn !
prikt wel even maar dan is de jeuk wel weg ! Haha!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:12

Killer hunt! Gewoon jagen, slaan, verbannen! Mijn man is hier erg fanatiek in, en onze mooie creme witte muur is dan ook al niet meer zo creme wit als in het begin Knipoog

Wij hebben zo'n soort pompje die vacuum er omheen zuigt, en er meteen het vocht uithaalt. Als je het snel doet, dan werkt het super! Soms even een paar keer doen, maar de prik is vaak wel snel weg. Ik zet er altijd een kruisje in met mijn nagel. Even keihard, dan is het ook weg Lachen

Mijn moeder is er ook allergies voor. Die zit altijd dagen met een koud washandje er op, omdat het zo rood en warm is.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 16:38

De huisarts heeft me net andere medicatie gegeven en koeling-pads. (Kijken of dat werkt).

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:08

Lauss schreef:
Verder vervang ik de jeuk vaak door pijn Huilen van het lachen Krabben, prikken, maakt niet uit wat, om maar van de jeuk af te zijn..

Ja ik ook met nu het gevolg dat ik geen korte broeken of rokjes aandurf/kan.
Mijn benen zitten helemaal omder de wondjes/littekens niet alleen muggen maar ook nog vlooienbeten door de katten(ookal gebruiken we wel vlooiendruppels)

heeft iemand tips tegen krabben word soms echt gek!!!

Gelukkig ben ik niet allergisch ervoor Succes deze zomer voor degene die het wel zijn erschijnt namelijk een muggenepedemie aan te komen!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:09

Van dat smeerspul van de kruidvat Ja soort gel achtig spul

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:34

ik heb zo'n zoemertje in het stopcontact. hoor er zelf niks van, maar heb afgelopen zomer geen last van muggen gehad Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:36

ik zweer bij azaron, dat helpt heeel goed
en er gewoon niet aanzitten

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 09:09

_Fleurtjuhh_ schreef:
Lauss schreef:

Ja ik ook met nu het gevolg dat ik geen korte broeken of rokjes aandurf/kan.
Mijn benen zitten helemaal omder de wondjes/littekens niet alleen muggen maar ook nog vlooienbeten door de katten(ookal gebruiken we wel vlooiendruppels)

heeft iemand tips tegen krabben word soms echt gek!!!

Gelukkig ben ik niet allergisch ervoor Succes deze zomer voor degene die het wel zijn erschijnt namelijk een muggenepedemie aan te komen!

Tip die ik gister van HA kreeg, zodra je gebeten bent, meteen met koud verband koelen.
Hopelijk ga je het niet meenenen van de epedemie, want dan ben ik er maar mooi zoet mee...Boos!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:13

Azijn, of van het merk kruidvat ( Clown ) dat geel/groene tubetje tegen jeuk van insectenbeten,kwallen enzovoort Lachen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 23:23

Ik heb geen allergie voor muggenbeten maar smaak blijkbaar wel erg lekker.
(hoewel ik in mijn pubertijd wel een zomer allergisch gereageerd heb Verward )

Momenteel heb ik nog geen muggen in huis, maar zodra het muggentijdperk begint gaat hier mijn klamboe weer om het bed, smeer me van top tot teen in met deet (wel de 'goedkope' versie van kruitvat eigen merk, groene tube, gel die 'wegsmelt').
Ik verander van shampoo/deo (geen bloemige geuren meer, gewoon neutrale geur nemen) gebruik zelden meer parfum etc. alles om mezelf wat onaantrekkelijker te maken voor muggen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:26

just_kiki schreef:
Azijn, of van het merk kruidvat ( Clown ) dat geel/groene tubetje tegen jeuk van insectenbeten,kwallen enzovoort Lachen

ja dat doe ik ook.. en wat we vroeger altijd deden als de bult jeukt er met je nagels een kruisje in zetten. helpt tegen de jeuk.
verder heb ik nog zo'n roller. lijkt op een pen. dat smeer ik er ook op als ik ben geprikt.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:42

Tegen muggen heb ik een spray van Autan(?), die je op de huid moet sprayen, ruikt verschrikkelijk naar citroen en al die rotzooi en ik moet ervan niezen, maar de muggen komen niet meer zo in de buurt. Daarnaast hebben we ook nog een spray die je gewoon in de kamer moet sprayen en dan de deur voor een halfuur oid dichthouden.
Als ze me toch prikken hebben we een tube Azaron(?) liggen

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:05

Echt vreselijk vervelend die muggen. Ik bescherm me vooral 's nachts goed omdat ik een paar keer in de buurt van mijn oog geprikt ben en dus een dik ook had. Ik slaap in een klamboe en in de zomer smeer ik me 's avonds voor het slapen gaan in met van dat stinkende muggenspul. Als het echt grote bulten zijn dan kun je er een washandje op leggen omdat dat helpt tegen de jeuk. Verder hebben wij volgens mij azaron ofzo. En ik krab nooit aan mijn muggenbulten maar ga er overheen met mijn broek, zo gaan ze niet open.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:50

Citronellaplanten naast je bed op je nachttafeltje zetten.Muggen haten die geur.
Je kan ook een ventilator gebruiken,ze haten ook wind...of je raam en deur tegen mekaar open zetten zodat het een beetje tocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:17

Je hebt toch ook zo'n zuig-ding Huilen van het lachen ? Werkt dat ook?