Sinds een half jaar begon er 1 vinger pijn te doen.. vooral bij het middelste gewricht, langzaam werd hij ook dik en kwam er een 2de vinger ongemerkt bij. nu een half jaar later zijn het er al 3.
Nou, nu werd het me echt te gek.. Ik kon niet normaal schrijven en typen gaat heel langzaam anders verga ik van de pijn. Ik ben nu ook naar de HA geweest en heb bloed laten prikken..
Maandag hoor ik de uitslag.. Ben erg benieuwd of er wat aan te doen is, dat ik alles weer kan zonder pijn. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb het ook regelmatig dat mijn vingers opgezet en pijnlijk zijn. Omdat er fybromyalgie in de familie zit dachten ze eerst hieraan. Maar uiteindelijk schijnt het (gelukkig) niets te zijn en span ik waarscheinlijk teveel mijn vingers waardoor ze dik worden.
als het echt bot bobbels zijn kan dat volgens mij wel degelijk (kindereuma) ..voel je het pas opkomen bij koud/nat weer? Na ja beter even langs de dokter gaan ..
Ik heb hier ook geregeld last van, al aantal keer bij ha geweest maar krijg elke keer te horen dat het overbelasting is. Heb het echter niet alleen bij middelste gewricht, maar ook dichtbij nagels, daar vaak de grootste bulten. Nu verschillende zalfjes hier liggen, soms helpen ze, soms niet. Momenteel weer tijd al geen pijn aan/last van. Wel voorgenomen dat als weer terugkomt toch weer naar ha te gaan.
Succes met de uitslag! Fijn dat ha meteen bloedonderzoek wil laten doen!
Ze denkt dus aan een gewrichts ontsteking, maar ze zegt ook dat dat normaal binnen een paar weken last weg hoort te gaan... Maar ik heb het inmiddels een halfjaar, maar daar wil ze niets van horen.. Heb nu tabletten hoop dat het werkt..
De kinderreuma, ookwel jeugdreuma (JIA) genoemd heb ikzelf en klinkt zoals jou klachten. Een gericht bloedonderzoek laten doen is hierbij geen overbodige keuze. Jeugdreuma kan je trouwens op elke leeftijd krijgen, waarbij je op hele jonge leeftijd en voor/tijdens de pubertijd de grootste kans loopt. Als je langdurig ontstekingen hebt, wat reuma ook precies is, is het verstandig naar een reumatoloog/immunoloog te gaan. Als er uit komt dat je reuma word je waarschijnlijk (helemaal) op de röntenfoto's gezet en zal je regelmatig voor controle moeten komen en zal je medicijnen moeten slikken/prikken. Als ik je een (ziekenhuis met een goede) reumatoloog/immunoloog mag aanraden is dat het WKZ (Wilhelmina Kinder Ziekenhuis) in Utrecht, mijn eigen arts heet dr. Prakken die erg goed is!