Geen mri-scan van me rug..Moet door naar de osteopaat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Geen mri-scan van me rug..Moet door naar de osteopaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:11

Na aanleiding van deze 2 topics, het vervolg...
[MW] Röntgenfoto's gemaakt van lumbale wervelkolom..En nu..?
[MW] MRI-Scan van de lumbale wervel kolom.

Assistente van de dokter dacht dat ik door moest naar de orthopeed. Blijkt dus vanmorgen tijdens mijn afspraak met de dokter dat ik niet door mag naar de orthopeed omdat ze het niet nodig vinden, omdat mijn rontgenfoto's helemaal goed waren. Dus ook geen MRI-scan.. Boos!...Heb de dokter gevraag of het echt niet kon, maar nee helaas pindakaas, er was geen reden tot een mri-scan. Nu is het zo dat mijn schoonvader ook erg met zijn rug zit, zijn foto's waren ook goed en op de mri-scan was pas te zien hoe erg het was. Dus ik leg dat voor aan de dokter, maar dat zou in mijn geval wel niet het probleem zijn.

Ik heb dus vanmorgen bij de Osteopaat ingesproken op het antwoord-apparaat en hoop dat ik snel een afspraak kan krijgen. Ik heb inmiddels nog steeds die pijnstillers, maar omdat ik zo'n rugpijn heb, werken 3 tabletten niet meer, maar ondanks dat heb gisteren iets geminderd,aangezien deze pijnstillers er voor zorgen dat ik dus super beroerd ben elke keer...

Kan iemand me vertellen wat zijn ervaringen zijn met een osteopaat? En of het jullie echt geholpen heeft.? Ik zie het inmiddels flink somber in, ze sturen je dus gewoon naar huis met rugpijn waar je gewoon beroerd van word, ze weten niet wat het is, maar de foto's zijn goed, dus gaan ze niet verder onderzoeken in het ziekenhuis...Krijg er wat van..Bah....

bambi76

Re: Geen mri-scan van me rug..Moet door naar de osteopaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:15

Ik heb hele goed ervaringen met een osteopaat mbt rugklachten.
Heb 10 jaar fysio en manueel theraphie gehad en bergen met medicijnen. Niks hielp, ik moest er maar mee leven (bij is er wel een afwijking te zien op de foto).
Via een tip van iemand bij een osteopaat terecht gekomen zo'n 2 jaar geleden en ik kan weer zonder medicijnen redelijk pijnvrij door het leven. Behandelingen zijn in het begin heel intensief, maar ik heb er erg veel aan gehad en kan nu volstaan met 1x in de 4/5 maanden een behandeling.

Er is op bokt ook geloof ik ergens een rug topic..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 12:23

Oke thanks voor je reactie! Ik heb al wel van meerdere mensen gehoord dat ze er veel aan hebben gehad, maar je raakt door alles wat niet werkt,toch een beetje in een dal.. Maar wat bedoel je met dat de behandelingen zeer intensief zijn in het begin?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:41

Zat ik toen ook hoor, daar ben je nog te jong voor.
Heb je pb beantwoord Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:43

arghhh, hier gaan mn haren recht van overeind staan...
mijn rug is verkl**t omdat de artsen mij doorstuurden naar een Fysio, zónder foto's te maken van mijn rug....
achteraf blijkt dat alles wat ik bij de fysio heb gedaan nooit had gemogen...

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:46

Wordt vaak gedaan want dat is het "normale" traject..

Ik heb geluk met mijn osteo als hij het niet vertrouwd stuurt ie me naar het z'huis.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 17:32

Ja, de dokter heeft mij ook niet door verwezen naar de rontgen. Ik heb dus ook fysio en ceasar therapie gehad, zonder dat ze wisten hoe of wat,. Op de foto's is niks te zien , dus wilde ik een mri, maar dat doen ze dus niet, als je foto's goed zijn...Ik hoop dat ik een goeie osteopaat krijg, heb er iig al vertrouwen in, na alle reacties, (ook via de pb)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:39

Ik heb je net een pm verzonden.
Met voldoende info.
Bij meer vragen,stuur gerust nog een pm

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:12

Ik kom ook wel eens bij de Ostheopaat,

Ben dinsdag nog geweest.

De eerste keer dat ik kwam had ik heel erg pijn in mn rug na een val van een paard. Heb daar eerst 2 weken mee doorgelopen. Uiteindelijk naar de Ostheopaat gegaan, en ik was er direct vanaf. Het was zo lekker wat ie deed..... En hij maar vragen of het nog wel ging.
Ik vond het echt een opluchting.

Dinsdag ging ik omdat ik steeds hoofdpijn had wat uit mn nek kwam.
Dinsdag had ik er nog wel last van, maar woensdag was het over.

Als ik nu last heb van mn rug, en het houd 2 a 3 dagen aan, ga ik gelijk naar de Ostheopaat....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:43

Dit vind ik echt een hele slechte zaak.
Ik ben met rugklachten (vermeende bekkeninstabiliteit) naar de osteopaat gegaan. Die heeft mijn rug gedeblokkeerd en gemasseerd. Na drie maanden door naar de fysio. Daar steeds meer klachten gekregen tot ik alleen maar krom kon lopen. Toen foto's en CT-scan: niks bekkeninstabiliteit, een driedubbele hernia! Ik had nooit gekraakt mogen worden en de oefeningen bij de fysio (aangepast op bekkeninstabiliteit) waren absoluut de pest voor mijn rug. Toen ben ik met behulp van de fysio weer min of meer mobiel geworden door oefeningen om mijn spiercorset te versterken (en tegen alle waarschuwingen in: paardrijden)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 20:04

Ja, daarom vind ik het dus ook wel moeilijk, wat ik hiermee aan moet. Aandringen op een Mri-scan heeft geen nut, want als ze het niet nodig vinden, gebeurt het schijnbaar ook echt niet..Maar straks moet ik vor 70 euro per behandeling naar een osteopaat, en de vraag is nog maar wat ik heb, of wat er aan de hand is..Baal er dus wel flink van..Slik nu 1 pijnstiller op een dag extra, wat het totaal op 4 per dag brengt, en ik heb vandaag gewerkt en zit er nu toch serieus over na te denken om zometeen een warme douche te nemen en plat op bed te gaan liggen..Want ik heb zo een rugpijn dak ik bijna niet op mijn benen kan staan..

Maar de dokter vind wel dat het kan, dat ik ruim een maand moet wachten tot ik bij de osteopaat terecht kan, en ondertussen maar pijnstillers blijf slikken om op de been te blijven...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:32

totdat je straks met een maagperforatie op de eerste hulp ligt....

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:54

Wel eng als je die scan niet mag.. maar om je vraag te beantwoorden: ook ik heb hele goede ervaringen met de osteopaat. Dan wel niet met rugklachten, maar met hoofdpijn (spierspanning). Hij heeft me er mooi vanaf geholpen (en ook ik kwam uit een traject met dingen die steeds wel een beetje verlichting boden, maar nooit echt iets oplosten). Succes!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 10:57

@ Liezel1: Ik ga van de week in ieder geval nog een keer terug naar de dokter..Maar laten we het erop houden dat ik zonder die pijnstillers niks kan..Dan hou ik het al niet vol om op school m'n lessen te volgen, omdat ik dan zolang moet zitten en de pijn uit gaat stralen naar mn benen...

@ Flor: Ja inderdaad zulke dingen heb ik al meer gelezen/gehoord, dat het voor sommige mensen echt een uitkomst is! Laten we hopen dat dat voor mij ook geld Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:13

amanda, ik snap precies wat je bedoeld... ik heb zelf ook zo rondgelopen en dat is bij tijden nog steeds zo... als je dan toch naar de HA gaat, vraag dan maagbeschermers ivm de hoeveelheid pijnstillers die je slikt..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:16

2nd opinion aanvragen kan toch altijd?

verder vraag ik me af waarom je het niet gewoon bij 1 topic houdt?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:00

Ik hou het bij verschillende topics, omdat ze bij elk iets toch over iets anders gaan? eerste over hoe de ervaringen zijn met Rontgenen, 2e topic over het maken van een MRI en hier vraag ik info over een osteopaat. Is toch niet verboden? En een second opinion, is deze dokter min of meer. Ben expres naar een andere dokter gegaan om te kijken of hij dezelfde mening deelt als mijn eigen dokter.

@ Liezel1, jaa ik zal het van de week eens vragen naar die maagbeschermers. Toch stom dat je die er niet automatisch bij krijgt als ze weten hoeveel je neemt....

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:59

Osteopaat is voor mij alleen klachtenverlichting.. Hij heeft wel een keer wodneren verricht toen ik zodanig veel rugpijn had en niet meer kon lopen; op zaterdagochtend gebeld en hij naar de praktijk gekomen, pap en Den me in de auto getild en ik kwam lopend de behandelkamer weer uit. Ondanks dat het de onderliggende klachten niet weggenomen heeft is het imo wel altijd een prettige behandeling.

Ik heb de huisarts ook moeten smeken om een MRI scan van mijn rug; de eerste keer van het paard geknald en 6 weken niets kunnen doen door een zwaar gekneuds bekken en lenden, toen net hersteld en aangereden met de brommer. Bleef zoveel last houden daarna dat ik amper nog fatosenlijk kon werken door rugpijn en een slapend been. Iedere keer afgewimpeld met "val maar af" en "zorg maar voor sterke buik- en rugspieren"". Uiteindelijk een MRI gehad en er bleek een tussenwervelschijf wat naar buiten te staan, wat toch een beetje op een zenuw drukte. Daarna caesar gehad voor mijn houding en bijna nergens last meer van, heel typisch..

Zit er ook aan te denken om de Osteopaat weer te bellen nadat ik uit mijn corset kom (ironisch; nu 2 borstwervels ventraal gebroken) als extra steuntje in de rug. Baat het niet dan schaadt het niet.