Dromen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 10:43

Ik vraag me eens af over de onderwerp dromen

Al wat meer dan anderhalf jaar heb ik wel van die klaarlichte dromen en het telkens gevoel je er ook echt aanwezig bent in die droom.

Soms als ik merkt het een droom is en ik uit de droom ga gaat alle kleuren trillen en daarna alles wordt zwart en voor je weet ben ik weer wakker.

Nu vraag ik me af hoe ik zo klaarlicht er ook echt aanwezig kan zijn(ik heb soms zelf controle over me acties)

Ik dacht als je goed droomde je juist een goeie slaapnacht heb gehad.(alhoewel ik juist soms veel moeite heb in slaap te komen)

Ik vraag me af er iemand hier ook eens last van heb?

Gebruik zelf ook geen slaappillen of dergelijk

Somebitch

Re: Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:52

Heb ik ook weleens niet bij al mijn dromen maar dan zit ik in een droom en dan denk ik bijvoorbeeld in mezelf ik ben aan het dromen.. Als het een leuke droom is kan ik dan gewoon verder gaan in mijn droom en anders doe ik gewoon mijn ogen open en is het voorbij..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:53

Je bedoelt dromen die zo echt zijn dat je eigenlijk ook niet meer weet of je droomt of dat het echt is? Dan zou je eens kunnen zoeken in de richting van lucide dromen of je daar iets van herkent.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:06

Ik had weleens van iemand gehoord dat zodra je weet dat je droomt, je eigenlijk wakker bent.
Vind ik onzin, want ik heb ook idd soms controle over mn acties als ik droom. En als ik een leuke droom heb en wakker word, kan ik daarna weer gaan slapen en verdergaan met dezelfde droom. Verward

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:04

Ik herinner me bijna altijd mijn dromen.
Soms vind ik het zefl helemaal niet leuk om te dromen Clown
Als ik ben wakker geworden kan ik ook terug verder dromen.
Wat ik ook al eens heb gehad is dezelfde droom. Het was eens dat ik moest ontsnappen van iemand en vnd de uitweg niet, en zoveel jaar later droomde ik dat weer, en dan in mijn droom wist ik meteen de ontsnappingsweg, zeer raar.

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:59

Ik herrinner ook vaak nog mijn dromen.
En soms is het inderdaad alsof je het echt meemaakt. Als het een enge droom is en ik wil wakker worden, moet ik altijd in mijn droom gaan liggen, en dan word ik vanzelf wakker. Heel vreemd.
En ook ik kan mijn droom controleren.
En wat plotie zegt over dezelfde droom een paar jaar later weer dromen, heb ik ook Haha!. Dan weet je de 2e keer wat je moet doen om iets te voorkomen bijvoorbeeld.
Heel vreemd blijf ik dat vinden, dromen (en slapen).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:54

Ik herken het.. Ik heb dat soort dromen bijna elke nacht.
Helaas gaan ze meestal niet over al te vrolijke dingen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:58

FleurBscht schreef:
Ik herrinner ook vaak nog mijn dromen.
En soms is het inderdaad alsof je het echt meemaakt. Als het een enge droom is en ik wil wakker worden, moet ik altijd in mijn droom gaan liggen, en dan word ik vanzelf wakker. Heel vreemd.
En ook ik kan mijn droom controleren.
En wat plotie zegt over dezelfde droom een paar jaar later weer dromen, heb ik ook Haha!. Dan weet je de 2e keer wat je moet doen om iets te voorkomen bijvoorbeeld.
Heel vreemd blijf ik dat vinden, dromen (en slapen).

^^ Dat laatste heb ik ook weleens..

Ik had vroeger toen ik klein was ook hetzelfde gedroomd als dat mijn zus toen had gedroomt.. We waren bij mijn oma en we waren in de auto van mijn vader gaan spelen tot mijn zus de auto startte en wegreed.. Scheve mond

Echt heel apart. Clown Derest kan ik me niet echt meer herinneren.