Veel rugpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Veel rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 08:51

Hee!
Ik heb de laaste tijd steeds meer rugpijn.
Ik ben niet gevallen ofzo. Maar als ik wakker word, heb ik rugpijn (het kan dus aan mijn mattras liggen, maar op een ander matras heb ik er ook last van). Maar ook als ik langer dan een halfuur fiets, of heb paardgereden merk ik m'n rug.
Met fietsen is het echt een beetje pijn, maar dan wel de hele tijd en zeurend.
Na paardrijden is het veel, en met een warme douche is het beter.
En nu heb ik er dus ook erge last van.
Iemand iedee wat ik er aan kan doen ?

Matsjo

Re: Veel rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:13

Even langs de dokter gaan

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:24

Inderdaad, naar de dokter gaan! Heb zelf 5 jaar met zeurende rugpijn doorgelopen, met het gevolg dat ik nu dus dagelijks pijn heb aan mijn rug. Dus wees slim en ga eventjes naar de dokter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:31

Jup, met pijn in je rug altijd naar de HA gaan! Wie weet is er een werveltjes verschoven wat even recht gezet moet worden...

Verder mijn tip; blijf in beweging! Ga niet liggen e.d. Bewegen (hoeveel pijn het ook doet) is het allerbeste voor je rug! (Ik loop al 6 jaar met chronische rugpijn rond, ik weet waar ik het over heb Knipoog)
Maandag gewoon even naar de huisarts gaan en evt. even naar de fysio Ja
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 01:07

Kraker! Ik heb ook jaren last gehad van mijn rug, ben toen gekraakt, moest wel een paar weken elke week terug komen want van boven tot onder stonden alles wat scheef kan staan scheef. Huilen van het lachen
Nu helemaal geen last meer! Echt heerlijk!
Dus via je HA of op een andere manier een kraker zoeken.
Weet niet waar je woont, maar ik ga naar van de Palen, die zit in Utrecht. Hele goeie vent.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:31

Hmm, de symptonen die jij geeft die herken ik. Ja

De laatste tijd heb ik er met het fietsen last van, al sinds lange tijd na het paardrijden, als ik van bed kom en sinds een aantal weken ook als ik een tijdje op een stoel zit of heb gezeten.

Hiervoor ben ik vorig jaar al naar de huisarts geweest. Deze vertelde mij dat er niets aan de hand was. Goh, waarom heb ik er dan nu nog last van?...

Waar heb jij precies last in je rug? Bovenste gedeelte of juist onder in?

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:37

@ Guernica: Ik woon zelf ook in de buurt van Utrecht (Maarn), dus zal eens met mijn moeder overleggen!
@ Jotee: Oh lastig zo'n huisarts, heb ik ook gehad, met mijn pols (stond dus harstikke scheef) en ik ben al een paar keer naar huis gestuurd dat het niets was. En eindelijk heb ik dus een operatie ghehad, stond die harstikke scheef. Maar het is vooral onderin, en dan na een tijdje trekt het wat meer door naar boven, maar niet verder dan de helft van mijn rug.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:26

Hmm. Ik heb het juist bij m'n bh-bandje zitten of er nog verder boven.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:09

herkenbaar, ik heb het ook en ben ermee naar de dokter geweest. Lagerugpijn is het bij mij.. wel heel vervelend, mocht een tijdje niet paardrijden en moest uitkijken wat ik deed.. als het na 4 weken niet over was moest ik terug komen.
nou het ging een tijdje goed, maar later is het weer terug gekomen en heb er dus nu inmiddels weer een tijdje last van.
maja als ik naar de dokter zou gaan is het enige wat hij doet mij doorverwijzen naar therapie, en het zou best goed zijn hoor, maar dat is net iets waar ik kwa tijd totaal niet op zit te wachten Nagelbijten / Gniffelen

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:15

Hier ook, al jaaaren rug en nekpatient..

Ga eens even zo recht mogelijk, op gevoel, voor de spiegel staan. Zonder schoenen en niet kijken. heb je het gevoel dat je recht staat, kijk in spiegel en check of je schouders even hoog staan.
Vele mensen staan scheef en hebben klachten, zowel naar beneden (voeten, knieën, bekken) als boven (schouders, nek, 'hoofdpijn' enz)
Je lichaam herstelt zich en trekt weer wat recht, waardoor ene kant gaat rekken en andere kant trekken. Je lichaam moet in evenwicht blijven aan alle zijden. (ik doe dagelijks oefeningen om SI gewricht/bekken in balans te houden)
Succes.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:07

gwoon langs de dokter gaan en zeker niet langer mee doorlopen, hoop voor je dat je dokter er wat mee doet, de mijne doet er niks aan en helaas ik loop na 7 jaar er nog steeds mee. mschien kunnen ze er wat aan doen

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:40

Ilona_89 schreef:
gwoon langs de dokter gaan en zeker niet langer mee doorlopen, hoop voor je dat je dokter er wat mee doet, de mijne doet er niks aan en helaas ik loop na 7 jaar er nog steeds mee. mschien kunnen ze er wat aan doen

Als jouw dokter er niets aan doet... uh, is het wel een dokter? Of ben je niet duidelijk?
Dokter is niet altijd een uitkomst, een verwijzing miss wel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:41

Ik heb het een tijdje geleden ook heel erg gehad, het scheen toen te heersen, een soort griepje ofzo, mijn moeder had het toen ook al.
Ben je ook erg groot? Dan kan het ook daar aan liggen.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 09:17

Henrieke schreef:
Ik heb het een tijdje geleden ook heel erg gehad, het scheen toen te heersen, een soort griepje ofzo, mijn moeder had het toen ook al.
Ben je ook erg groot? Dan kan het ook daar aan liggen.

Hee, griepje, geen iedee of dat het is, denk het niet want ik heb het al een tijd amar het word erger.
Ik ben niet klein, maar groot, valt wel mee, 1.75 Knipoog

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:09

Branca schreef:
Ilona_89 schreef:

Als jouw dokter er niets aan doet... uh, is het wel een dokter? Of ben je niet duidelijk?
Dokter is niet altijd een uitkomst, een verwijzing miss wel.

laat ik het zo zeggen, ben zo ongeveer door heel nederland al geweest, veel artsen in het ziekenhuis gehad, al een paar x foto's laten maken, botscan, mri-scan. en ze kunnen geen chirurgische afwijkingen vinden. en nou willen ze me doorsturen na de pijnbestrijding omdat het tussen me oren zit, dus een verwijzing van de dokter heeft voor mij ook geen uitkomst gehad.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:13

Ga naar de fysio en vraag daar ook oefeningen om je rug en buikspieren sterker te maken.