teennagel eraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

teennagel eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:08

Jaja, vraag me niet hoe het gebeurt is, maar m'n teennagel liet los van m'n kleine teen. Wie weet hoe lang het duurt voor het weer aangegroeit is en of ik nog voorzorgsmaatregelen moet nemen. Ik heb er overigens geen pijn aan. En hoe kan ik voorkomen dat ie ingroeit?

soofenflo

Re: teennagel eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:11

Proberen om hem recht te houden...

Ik heb hetzelfde gehad aan mijn 'grote teen'. Ik ben inmiddels al 2 operaties verder... hij groeide steeds in, inclusief wildvlees vorming enzo.

Binnen 3 weken krijg je wel iets van een nageltje erop. Bij een kleine teen is alles wat sneller voor elkaar dan een grote.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:57

fjordjes schreef:
Jaja, vraag me niet hoe het gebeurt is, maar m'n teennagel liet los van m'n kleine teen. Wie weet hoe lang het duurt voor het weer aangegroeit is en of ik nog voorzorgsmaatregelen moet nemen. Ik heb er overigens geen pijn aan. En hoe kan ik voorkomen dat ie ingroeit?

ik heb al paar weken t zelfde, ik ben echt volledig nagelloos! op beide pinkie teentjes, echter heb ik wel pijn aan mn rechter, links niet.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:59

echt opletten dat ie niet ingroeit, dan ben je verder van huis.
bij mij was me nagel wel binnen een week weer aangegroeid.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:03

ik denk niet dat hij er dan in zn geheel af was?
want het kan zomaar een jaar duren, en dat kan wel kloppen want na weken ben ik nog steeds kaal..

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:09

het schijnt dat heel veel mensen zelfs tegenwoordig niet eens meer een nagel hebben op hun kleinste teen dat schijnt door de evolutie te komen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:29

dat is een gokje, maar klopt. het wordt gezegd Knipoog was laatst een topic over...

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:36

Ik had het bij mijn pink. Ik was nog wel jong.. maar gelukkig is die vanzelf niet ingegroeit. Ik heb bij die pink nu een mooie nagel Knipoog

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:47

Het enige wat je kan doen is correct knippen.

Vingernagels knip je rond, teennagels knip je recht.
Als je rond begint te knippen aan je teennagels krijg je ingegroeide nagels.

Wat je kan doen als deze pijn begint te doen; gewoon elke dag ontsmetten met Iso-Betadine en niet te knellende schoenen dragen.
Je nagel gaat automatisch stoppen met groeien naar de zijkanten. Dit is heel pijnlijk en ik heb het zelf ook al meegemaakt; maar door aan je nagel te klooien ga je het alleen erger maken.

Wat je wél kan doen is ervoor zorgen dat als je al met een ontsteking zit; je de etter eruit duwt.
Ga met een vijltje, of iets duns en stevigs, in de ruimte tussen je nagel en je huid. Probeer zo diep mogelijk te gaan.
Zo raak je het 'reservoir' van de ontsteking en kan je de etter eruit laten lopen.
Haal de etter eruit met een wattenstaafje en doe dan veel Iso-Betadine erover.

De pijn komt door de ontsteking en niet door je nagel zelf. Laat de etter eruit en je krijgt verlichting van de pijn omdat je de etter eruit haalde en dit minder drukt.
Blijven uithalen elke dag en blijven ontsmetten.
Na 10 dagen geen ontsteking meer !

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:49

xDramaQueen schreef:
ik denk niet dat hij er dan in zn geheel af was?
want het kan zomaar een jaar duren, en dat kan wel kloppen want na weken ben ik nog steeds kaal..

ja cker wel, was met me vingers tussen twee hockey sticks in gekomen tijdens een wedstrijdje met gym.
duurde wel 4 weken of langer voor ie er afviel en de zwelling weg was, en na een weekje zat er weer een nieuwe op,
ging toen heel snel

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:53

Mijn teennagel is er een keer afgegaan doordat er een paard op mijn teen stond, toen ben ik naar de ehbo geweest, daar is de nagel erop gezet en mijn teen verbonden, helemaal vast, dat moest er een tijdje op blijven zitten, zodat er geen vuil onder kon komen. Bij mij is er vrij snel weer een andere nagel onder gekomen en ik heb er verder geen last van gehad!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:09

Ik heb een paar jaren geleden mijn grote teen nagel er af..
Het duurde een paar week en toen zat hij er al zo goed als weer op.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:15

Ik vind het zo'n eng idee een teennagel eraf! De nagel van mij grote teen zit ook los. Akkefietje gehad met volleybal. Kreeg eerst een zwarte nagel (bloeduitstorting) en nu is hij geel/wit omdat'ie is losgelaten. Maar ik durf er niet aan te zitten om hem er af te halen ofzo. Maar je kunt hem wel zo opwippen. Jakkes het idee alleen al dat hij helemaal los zit krijg ik al kippenvel van! Gelukkig doet het helemaal geen pijn.
Ik hoop ook dat hij er gewoon afgroeit naarmate de nieuwe nagel aangroeit.