Love_boyke schreef:Ik heb het allemaal uitgeprint en laat het hem vanmiddag lezen, mischien is er een medicijn voor?
Citaat:
Indien slaapverlamming veelvuldig voorkomt bij iemand zou 'Risperdal' een goed werkend medicijn kunnen zijn. Dit is een medicatie die doorgaans voor schizofrenie wordt gebruikt, maar heeft mogelijk ook effect op slaapverlamming (indien de ervaring veelvuldig en wekelijks voorkomt).
Ik heb er zelfs sinds een maand last van. De 1ste keer had ik een hallucinatie over die incubus...vervelende is dat degene die ik toen zag iemand is die ik ken...
. Was er best wel van geschrokken omdat het zo echt leek. Dacht dat alles maar een droom was. 2de keer kon ik me alleen niet bewegen voor de rest geen rare dingen gezien of gehoord. De 3de keer was het ergste. Ik raakte helemaal in paniek. Ik zag iemand m'n kamer in lopen, ik dacht eerst dat het een inbreker was die mij iets van een verdoving of drugs had gegeven omdat ik niet kon bewegen.Probeerde me onder m'n deken te verstoppen maar dat lukte niet. Zelfs m'n ademhaling had ik niet onder controle omdat die natuurlijk in je slaap ook automatisch verder gaat. Werd steeds banger door die schim die ik naast me zag, en steeds dichterbij kwam. M'n mobiel lag naast m'n bed, maar ik kon m'n handen niet bewegen. Duurde heel lang voordat ik eindelijk m'n vingers en m'n tenen kon bewegen. Paar minuten later was het pas over. Was zo bang dat ik gelijk het licht aan deed. Heb sinds die keer eigenlijk niet meer in het donker geslapen.
Als ik bij m'n vriend ben heb ik er geen last van. T is eigenlijk pas begonnen toen ik die relatie kreeg.
Denk dat het bij mij misschien door stress komt. Als ik alleen ben durf ik niet meer in het donker te slapen. Slaap nu meestal s'middags een paar uur dan ben ik niet bang, omdat het dan nog licht is en ik dan geen hallucinaties krijg.
Die medicijnen hierboven zou ik zelf nooit gebruiken, m'n moeder zei dat het hele zware medicijnen zijn en je van die medicijnen zelf ziek kan worden. Enige dat je kunt doen is het onder controle proberen te krijgen. En dat is voor mij nog heel moeilijk omdat ik er de laatste keer heel erg van geschrokken ben, kan mezelf nog niet rustig houden.