adhd en dieet onderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

adhd en dieet onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 14:40

Echt belachelijk hoor, kwam er gisteren een vrouw op de tv die dus onderzoek doet naar adhd en een dieet.Heel veel kinderen kunnen daar door de medicijnen laten staan,daar heeft zij bewijzen van.Ook worden de wachtlijsten verkort bij jeugdzorg en andere instanties om dat kinderen daar niet meer heen hoeven.Ze zei dat het de staat miljoenen zou schelen, en wat denken jullie ze krijgt geen subsiedie dus einde onderzoek.Wat vinden jullie daar nou van?

marleen_usar

Re: adhd en dieet onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 14:42

Mijn dochter kwam laats bij een psycholoog en toen ik zei dat ze mega druk werd van melk producten,viel ze mij meteen in de rede.Het was nooit aan getoont dat melk druk gedrag kan veroorzaken, dus met andere woorden onzin dus want het is niet bewezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:40

sja het is misschien nooit wetenschappelijk aangetoond, maar als jij merkt dat na melk producten het gedrag veranderd, dan word jouw kind daar dus druk van ...punt...
das dus pecht voor de psych, jij bent degene die het gedrag memaakt en ziet veranderen onder bepaalde omstandigheden , daar heb je geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig

ik bedoel , het is ook niet bewezen dat iemand met adhd druk word van oxazepam, maar deze adhd'er word er dus wel druk van , dat merk ik als ik het neem ,
das dus het jammere, dat dergelijke onderzoeken nu dus nog steeds grotendeels op degene met adhd of de ouder neerkomt,
je moet zelf proefondervindelijk uit zoeken welke voedingsmiddelen welke invloed dingen op je kind hebben

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:26

Tja, wat zal ik zeggen, dat het niet bewezen is kan maar 2 dingen betekenen:
1) de (reguliere) medische wetenschap is nog niet zo ver
2) het is inderdaad niet zo (maar ook DAT is nog niet bewezen Knipoog )

Ik denk altijd maar zo, vroegah dachten ze ook dat de aarde het middelpunt van het heelal was. Wat werd de ontdekker van het gegeven dat dat niet zo is (naam me even ontschoten) uitgelachen. Inmiddels een paar honderdjaar later weten we wel beter.

Ik ben blij dat er tenminste nog onderzoekers hun nek willen uitsteken. Want heel veel dingen weten we inderdaad NOG niet, ooit komt een tijd dat we het wel weten.

Mag ik vragen naar de naam van de persoon in dat programma?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:29

een vriend van mij heeft serieus adhd, maar functioneert redelijk.. hij heeft tot zijn 27e ritalin geslikt, en is nu een jaar verder en bijna afgebouwd met zijn ritalin..
voor hem werkt het wel, maar dat geldt vast niet voor iedereen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 06:56

Helaas weet ik haar naam niet meer.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:26