Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myra schreef:Wie is het hier nog meer?

Jalenka_Kiya schreef:Vaccintatie tegen HPV zorgt dat het virus niet kan aangrijpen en zo kun je dus vrij blijven van baarmoederhalskanker, want bij alle soorten van deze kanker worden door HPVinfectie veroorzaakt.
Uit wat je hier schrijft zou ik opmaken dat de vaccinatie de garantie geeft dat je nooit baarmoederhalskanker zal krijgen. Hoewel deze vorm van kanker wel in alle gevallen door het HPV virus veroorzaakt wordt, beschermt de enting maar tegen 2 types van het virus die dit veroorzaken namelijk type 16 en 18 dit is samen 70% van alle gevallen. Bij de enting zit ook bescherming tegen type 6 en 11 welke samen 90% van de oorzaak van genitale wratten zijn 
Jalenka_Kiya schreef:In dat stukje dat je quote moet er staan BIJNA ALLE GEVALLEN ipv BIJ ALLE GEVALLEN dus daar heb je gelijk in dat dat niet klopt! Het stukje daar suggereert inderdaad dat je geen baarmoederhalskanker kunt krijgen na vaccinatie.
Een iets aardigere reactie had wel gemogen want ik ben inderdaad nog studerende en wil de TS alleen iets meer vertellen. Als dat niet klopt dan natuurlijk graag verbetering of aanvulling. Naar mijn weten zijn type 16 en 18 zijn tot nu toe de enige soorten HPV die AANTOONBAAR baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken. Maar misschien weet jij meer dan ik en dan is aanvulling natuurlijk nodig. Andere soorten HPV kunnen inderdaad (genitale) wratten geven.
was eerder een beetje als plagerij bedoeld dan onaardig