Ik las van de week in de krant over het Restless Legs Syndrome. Ik ging toen nadenken.. en nou denk ik dat ik dat ook heb.
Als ik stil zit dan beweeg ik bijna altijd wel met mijn been. Als ik dit niet doe, krijg ik een vaak tintelend gevoel in mijn been. Ook als ik in bed lig bewegen mn voeten.
Ik heb er al zolang ik me kan herinneren last van.. Ik weet nog wel dat ik zelfs een verhaaltje had verzonnen bij de beweging van mn voeten, toen ik nog klein was

Verder ben ik al zowat mijn hele leven over het algemeen moe en energieloos. Vroeger dachten de doktoren dat er wat aan mijn schildklier was, maar dat konden ze pas testen op mijn 18e als ik er dan nog steeds last van zou hebben. Het is getest, en er is niks mis met mijn schildklier. Ook heb ik geen pfeiffer aangezien ik dat vorig jaar al heb gehad

Nou is het dus een kenmerk van RLS, dat mensen overdag veel moe zijn en weinig energie hebben. Dat zou dus komen doordat ze geen goede nachtrust krijgen door die benen (moeilijk kunnen inslapen of nooit aan 1 stuk door kunnen slapen). Ik heb altijd gedacht dat het normaal was als je elke nacht wel een paar keer wakker werd...Niet dus. Ik heb eigenlijk nooit dat ik een nacht aan 1 stuk door slaap.
Weet iemand wat meer over dit syndroom? Of heeft iemand dit syndroom? Stel ik me aan? Ik heb ook al op internet lopen zoeken, een test gemaakt en de uitslag was dat ik naar de dokter moest omdat ik aanwijzingen had op RLS.
Doei!!