Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dnies90

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 18:33

Afgelopen februari heb ik een bloedtest gedaan voor hooikoorts.
Het jaar daarvoor heel erg last van ogen,niezen en verstopte neus gehad. Soms werd ik er benauwd van.
Maar toen ik de uitslag kreeg bleek ik het niet te hebben.

Maar nu heb ik sinds gisteren weer last van die zelfde symtomen.
Jeukende ogen, niezen( niet een keer maar de hele dag), kriebelende neus en uit het niets een verstopte neus.

Nu zei me oma dat vandaag in de krant stond dat het de boom waar zei last van hooikoorts van krijgt in bloei is.
Ik zit nu toch te denken dat ik misschien toch wel hooikoorts heb. Of zijn die symtomen erg toevallig?

Wie kan mij helpen.

litteltje

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:37

Ik dacht eerst ook dat ik alleen allergisch was voor katten en misschien paarden.
Toen heb ik zo'n allergietest gedaan (met vloeistoffen die je in je huid 'prikken' )
En daar kwam uit dat ik hooikoorts had, allergisch was voor alle boompollenmengels, allergisch voor katten, voor honden, voor huisstofmijt, graspollen.
Misschien dat zo'n test wel helpt? Want daar had je ook 3 verschillende dingen voor bomen, en ook voor een soort kruiden ofzoiets, weet niet meer zeker wat het was, maar dat was het enige waar ik niet allergisch voor was.

Dus misschien komt daar wel uit dat je allergisch bent voor bijv een bepaald type boom?

Edit: mijn symptomen waren; jeukneus, loopneus, soms rode en jeukende ogen, mn oren begonnen soms zelfs te jeuken Nagelbijten / Gniffelen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:40

Herkenbaar! Ik nies het hele jaar door, haal makkelijk de 10x op een dag! Verga soms vd jeukende ogen! Ik heb dus hooikoorts en ben allergische voor ALLE pollen die er bestaan..en er zijn pollen het hele jaar door Boos!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:05

Ik heb inderdaad ook het hele jaar door hooikoorts; alleen is dit voor mij een ruim begrip. Ik ben zowel voor hooi/stro/bomen/pollen e.d. allergisch als voor dieren, stof enz. Misschien moet je je eens uitgebreider laten testen!

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:21

gewoon bij de dokter aanvragen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:26

Mijn ervaring is dat een test bij de huisarts zeer beknopt is en je wordt maar op een beperkt aantal pollen getest. Hooikoorts voelt echt heel anders dan een neusverkoudheid. Zeker omdat je aangeeft ook last van jeukende ogen te hebben zou ik toch even contact met je huisarts opnemen. Met bijvoorbeeld oogdruppels of een tabletje (anti histaminica) wat de hele dag werkt worden de klachten een stuk minder als het goed is.

Ik heb me destijds laten testen door een homeopathisch arts die hierbij gebruik maakt van elektro acupunctuur en bioresonantie en ben getest op allerlei soorten boompollen en graspollen. Ik ben vandaag ook maar weer aan de pil gegaan en moet zeggen dat het snotteren waar ik vanmorgen last van had weggetrokken is.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 14:33

o oke dan ga ik toch eerdaags maar is langs.