Scheve voortand + stukje eruit, wat kan de tandarts doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Scheve voortand + stukje eruit, wat kan de tandarts doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:31

Hoi!

Als klein kind ben ik hard op de tegels gevallen met mijn tanden, daardoor is mijn rechter voortand een beetje scheef en ligt er een stukje uit. Dit gaat me nu steeds meer irriteren (in de spiegel, op foto's) het ziet er gewoon niet uit. Daarom zou ik graag naar de tandarts willen zodat mijn tand weer recht wordt, en dat er weer een stukje 'neptand' komt? Verward Ik heb daar allemaal geen verstand van.

Is dat wel mogelijk? En moet ik dan een beugel dragen? Zijn er mensen met ervaringen!?
Alvast bedankt.

Annelous

Re: Scheve voortand + stukje eruit, wat kan de tandarts doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:40

Hoi,
Ik heb dit ook! in het begin maakte het me niets uit maar t begint me steeds meer te irriteren.
De tandarts heeft het beschadigde stuk erafgehaald en er een nieuwe laag overgeen gemaakt, (je kan het wel een beetje zien maar het ziet er netter uit dan eerst)
en heb een afspraak gemaakt bij de Ortho om dus ook een beugel te laten zetten

Je kan het beter zo vroeg mogelijk doen, want nu kan je er nog wat aan doen, en waarom zou je niet? het is toch irritant als je je telkens maar aan die tand moet ergeren? (ook ivm verzekring enz voor ortho (weet niet hoe oud je bent?))

succes!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:41

Ik heb vroeger ook zo'n actie gehad, zelf met een steen een stukj van m'n tand afgegooid. Gestoord
Toen ben ik ook naar de tandarts geweest, en die heeft er een stukje aangezet.

Wat betreft het scheve denk ik dat je idd wel een beugel moet dragen.

Neem contact op met je tandarts zou ik zeggen. Lachen

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:43

Dus bij de eerste afspraak kan die meteen weer een stukje eraan zetten?

En die beugel, kan dat ook alleen 's nachts gedragen worden? Clown
Ik ga zo de tandarts bellen ja, maar ik zal dan wel een week wachttijd hebben dus ik was wel benieuwd naar de ervaringen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:44

Is je tandarts daar nooit zelf over begonnen dan? Verward

Ik ben voor een paar maanden terug geweest en in de tijd van mijn laatste en voorlaatste bezoek heb ik ook een stukje van mijn tand afgestoten, ik hoefde daar niet eens zelf over te beginnen.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:46

Nee, eigenlijk niet. Nagelbijten / Gniffelen

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:48

mijne ook niet hoor! ik heb hem ook gebelt en er een afspraak voor gemaakt, het is zo gedaan in 5 min, zou dus gewoon ff bellen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:50

Als je een goede tandarts hebt kunnen ze dat heel simpel oplossen. Mijn tandarts heeft bij mijn oom die een voortand zo goed als miste een voortand gemaakt. Gewoon opgebouwd met een malletjes net als bij je kiezen.

Mijn vriend had zijn leven lang een spleet tussen zijn voortanden. + 1 tand stond iets scheef en er was een hoekje af. Hij is dit jaar zijn gebit laten renoveren bij mijn tandarts en gevraagd of hij daar wat aan kon doen.
Omdat hij een vrij grote spleet hij en de tanden iets scheef stonden heeft hij de spleet smaller gemaakt. Aan de onderkant is hij zo goed als dicht alleen aan de boven kant zit nog iets een gaatje. Anders werden de tanden te breed. Het staat heel mooi en hij is er ook heel blij mee. Als hij gewoon lacht zie je niks alleen als hij zijn boven lip op trekt zie je nog iets een gaatje.

Hij heeft bij mij trouwens gewoon met witte vulling een laagje over mijn tanden gezet omdat ik 2 spier witte vlekken op mijn voortanden had waardoor mijn tanden heel geel leken. Was ook in 5 min gepiept.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:51

ik zou het eens vragen aan je tandarts een stukkie op plakken kan wel (mits ie niet te klein is) maar recht trekken moet je echt vragen

trouwens je ava Wow! arm dier

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:09

Stukje eraf heb ik toevallig ook, vorige week afgebroken grrr...

Gisteren even laten zien bij de tandarts, moet over twee weken terug komen en dan zet hij er een stukje op, afspraak van 20 minuten.... dus niet zo'n grote ingreep!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:43

Udella schreef:
Dus bij de eerste afspraak kan die meteen weer een stukje eraan zetten?

Dat denk ik niet. Meestal ga je eerst gewoon voor controle terecht, zodat de tandarts kan zien wat er nodig is en kun je een vervolgafspraak maken.

Zo werkt het bij mijn tandarts in ieder geval.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:16

bij mijn voor tand was ook een stukje afgebroken hebben ze nieuwe stukje aangezet
Trouwens mijn tandarts doet met gaatjes vullen ook een soort laag over mijn tanden heen haha hij maakt ze weer helemaal mooi, ik heb een ziekte in mijn mond wat ervoor zorgt dat ik heel snel gaatjes enz (heb geen vies verrot gebid hoor Tong uitsteken je ziet er eigenlijk niets van Haha!) heb maar moet zeggen ziet er nu super uit de tanden die hij heeft gevult mooi wit en super qua vorm Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 00:06

Ik heb op jonge leeftijd zware antibiotica moeten nemen waardoor de glazuur op mijn tanden was aangetast, op de kop toe brak ik een stukje af in het zwembad tijdens een val. Gevolg dus dat ik scheve tanden had, gele tanden en een stukje van de voortand kwijt.
Ik had op vrij jonge leeftijd al mijn echte tanden en die waren prima, alleen die voorste niet.
Mijn huidige tandarts heeft op de voorste facetten gezet zodat ze witter waren, het stukje was weg en mijn tanden waren mooi recht! En nog steeds, en ben er trots op!

En dat allemaal in 2uur maar ik had het er voor over!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:46

Ik heb een keer een stukje van mijn tand afgebroken, was een jaar of 6 denk ik. De tandarts heeft er een stukje aangeplakt. Ik had er heel lang last van, pijn, en het stukje viel er vaak genoeg af. Ze zeiden toen ook dat ik na 5 jaar een stifttant moest.

Toen hij weer afgebroken was, ben ik naar een andere tandarts gegaan. Die heeft het er netjes aangeplakt, daarna helemaal geen pijn ofzo gehad. De dag erna liep ik tegen het glas aan, dus ik dacht als dat stukje er nog maar aan zit.. bleek dat mijn andere voortand afgebroken was. Weer naar de tandarts en die heeft hij er ook aangezet. Nooit meer pijn aan mijn beide tanden gehad, alleen soms als het heel koud is is het wat gevoeliger. Het is in ieder geval niet nog een keer afgebroken, na 11 jaar zit het er nog gewoon goed op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:30

[LZP] > [MW]