Kun je iets doen tegen stem kwijt zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:17

Sinds gister heb ik onwijs last van mijn keel. Het brand, doet zeer en ben zo schor als wat.
Eerst leek ik net een kerel aan de telefoon nu hapert mijn stem en ben ik hem telkens kwijt.

Nu is dat erg lastig omdat ik heel de dag telefoon moet aannemen.

Is er een middeltje of iets om je stem weer terug te laten komen?

Ik zit al flink aan de vitamine c en echinafors (verhoogd de weerstand) het is al wel wat beter kwa pijn als gister maar mijn stem wil nog niet echt Clown

Nu is het zo dat ik oververmoeid ben omdat ik veel voor mijn moeder ben ingevallen. Heb haar zoveel mogelijk thuis gelaten omdat ze al maanden last van haar rug/been heeft na een val.
Ze is deze ochtend naar het ziekenhuis en komt straks hier heen. Omdat ik nu al weet dat ik met 3/4 uurtjes geen stem meer heb.
Nu is het voor haar niet bepaald goed om teveel te werken ik vind dat ook gewoon erg zielig Bloos
Dus ik moet zo snel mogelijk mijn stem weer hebben Haha!

Tegen de klanten hier in de zaak fluister ik al om mijn stem niet te veel te belasten. Maar aan de telefoon moet ik toch echt verstaanbaar praten in hoeverre dat lukt.

Wie heeft er een tip voor mij? Haha!

Valerie__

Re: Kun je iets doen tegen stem kwijt zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:35

Drink een heerlijke kop thee met honing en het is weg!
ook als je geen honing lust gewoon doen Knipoog
heb ik deze winter ook gedaan, eerst wou ik niet omdat ik gewoon écht geen honing lust maar toen na 2dagen hevige pijn en inderdaad zoals jij je stem bijna kwijt zijn heb ik toch maar de thee met honing gedronken!
en het werd gelijk al een stuk beter Lachen!
(dat smeert je keel ofzo Tong uitsteken!)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:40

Vervelend zeg Ach gut

Niet te veel kuchen of je keel schrapen. Daarnaast ook niet gaan fluisteren. Dit lijkt je keel wat te ontzachten maar is juist extra belastend voor je stembanden..

Lekker uitrusten en genoeg waterdrinken Ja!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 13:43

Zal vanavond thuis eens kijken of we honing hebben. Ben nu nog aan het werk maar het word steeds lastiger met telefoon opnemen.

Hoe meer ik praat hoe slechter mijn stem word. Daarom probeer ik niet te veel te praten.
Ik fluister wel gewoon zacht. Het is hier vrij rustig dus ze verstaan me wel Haha!

Mensen aan de telefoon reageren alleen een beetje vreemd Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:43

Als je van haring houd, eet 1 of 2 haringen, is gezond en je keel is gesmeerd en je stem dus terug Haha!

Werkte bij mij altijd erg goed Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:47

NIET FLUISTEREN!
ik heb ieder jaar wel 1 of 2x dat ik mijn stem een aantal dagen kwijt ben. Ben hiervoor ook naar een logopediste geweest en zij gaf als tip dat ik hardop moest blijven praten en absoluut niet moest fluisteren. Fluisteren is een enorme belasting voor je stembanden, weet alleen niet meer precies waarom.
Drink lekker veel thee en hou je keel warm.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 13:48

uhm nee dat krijg ik echt niet weg Haha!

oke ik zal niet meer fluisteren. Maar ben dan wel bang dat ik straks helemaal geen geluid meer heb

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:55

helemaal geen geluid geneest heel snel. Sneller dan fluisteren, want dan breng je het kleine beetje stem helemaal om zeep Clown

wat helpt is rust, maar dat kan niet altijd. ik sta voor de klas en dan werkt het niet om niets te zeggen Clown
keelsnoepjes e.d. zijn broodje aap helaas.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 13:59

ja daar begin ik ook heel niet aan. Ik moet zeggen dat de echinafors goed geholpen heeft. Mijn keel is niet meer rauw en doet ook niet meer zeer. Gister kon ik niet eens meer slikken zo zeer. Enige wat ik nog heb of liever gezegt niet heb is mijn stem.
Ik hoef niet heel veel te praten zolang er niet te veel gebeld word. Haha! einde van de middag word het altijd druk met bellen en denk dat ik dan maar vraag of mijn moeder komt. Vanvond vroeg slapen. En hopen dat het morgen weg is. Maar vind het zo sneu voor me moeder. Die moet een mri scan laten maken en misschien aan haar rug geopereerd worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:22

zoeken Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:22

heb al gezocht maar kan m toch echt niet vinden...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:23

Breitling schreef:
heb al gezocht maar kan m toch echt niet vinden...

www.google.nl ? Tong uitsteken kan je echt alles op vinden Tong uitsteken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:24

Buckleys helpt ook Lachen Een of ander goedje met prut, k weet t niet precies Tong uitsteken Vooral bekend in barbershopland, nou ja, bij ons kwartet dan. De man van een van onze kwartetleden leed aan tuberculose, en had ook geen stem meer enzo, echt triest.. Wat Buckleys erbij, en t was snel over!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:29

Niet fluisteren, zo weinig mogelijk praten, thee met honing en bepaalde keelsnoepjes bij de drogist de zg isla moos, helpt redelijk
verder veel slapen en niet te gekruid eten

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:29

af en toe een lepel honing nemen.. en niet teveel praten..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:30

Pluttersput schreef:
Buckleys helpt ook Lachen Een of ander goedje met prut, k weet t niet precies Tong uitsteken Vooral bekend in barbershopland, nou ja, bij ons kwartet dan. De man van een van onze kwartetleden leed aan tuberculose, en had ook geen stem meer enzo, echt triest.. Wat Buckleys erbij, en t was snel over!

Buckleys...... eueueueueuuuuwwww.... HET bewijs dat iets pas werkt als het smerig smaakt. En smerig, dat IS het.....!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:30

ja ik ben bang dat ik er nu niks aan kan doen. Had gehoopt dat het beter zou worden zodat ik vanavond zelf kon werken. Maar hoe verder de dag gaat hoe slechter het word.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:31

Vinceel mond & keelspray Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:32

Rust is meestal toch de beste remedie. Heb je niemand die even van je kan overnemen?
Ik ben ook eens eigenwijs geweest door gewoon door te praten terwijl ik bijna geen stem had en ben hem toch 4 dagen volledig kwijt geweest. Scheve mond

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:37

nee mijn moeder en ik hebben samen de zaak. Mijn moeder is vorig jaar augustis gevallen op vakantie in spanje. In oktober kreeg ze daar pas last van. Door gekwakkeld en het werd steeds erger. Zijn al een keer foto;s gemaakt ze is al bij verschillende artsen onder behandeling maar over gaat het niet.
Nu is ze vanmorgen bij de nuroloog geweest en moet ze door de mri scan.
Ik heb zoveel mogelijk gewerkt om haar te ontzien. Maar doordat ik oververmoeit ben is mijn weerstand gewoon slecht. Ik voel me verder niet echt ziek. Alleen mijn stem is weg.
Ik ben mijn schoonzus aan het inwerken die komt morgen weer maar die kan nog niet alleen staan. Ik heb me moeder ontzien ten koste van mezelf maar dat moet dan maar even. Ik probeer een paar dagen vroeg te gaan slapen voor zover dat kan en hoop dat het snel over is.

Ik blijf gewoon nog even hier als ze komt kan ze de telefoon opnemen en klanten te woord staan, ga ik wel banken schoonmaken voor haar. Dan ontzie ik haar toch nog een beetje. Ga ik gewoon iets eerder weg dat ik op tijd naar bed kan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:41

zoals je het nu wil gaan oplossen klinkt heel goed. je bent tenslotte niet ziek, alleen moe en stemloos.
balen van je moeder joh! wanneer krijgt ze de uitslag?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:44

Ze krijgt een oproep voor de mri scan. Als het dus verkeerd zit moet ze geopereerd worden. Ik hoop dat mijn schoonzus dan goed ingewerkt is want dan zal alles op mijn schouders terecht komen. Mijn moeder kan zo in elk geval niet door blijven lopen.
Nu doet ze zich wel heel sterk voor. Ook voor mij omdat ze mij niet alleen wil laten werken maar in feite staat ze zelf ook op instorten. Morgen ochtend/ begin middag ben ik vrij en werkt zei. Vraag ik of mijn schoonzus ook komt ook al is het nog niet druk, zit ze in elk geval niet alleen. Kan ik even uitslapen en uitrusten en de rest van de week er weer tegen aan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:45

afwachten dus hoe het met je moeder gaat lopen.
fijn dat je je schoonzusje al aan het inwerken bent. als zij het een beetje snel oppikt geeft dat ook weer wat meer lucht.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:55

ja dan heb je toch iets achter de hand voor als we beide wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:02

Irritant zeg! Ik heb het een tijdje geleden gehad, was mijn stem 3 dagen kwijt maar heb wel gewoon gewerkt. Ik voelde me ook niet ziek ofzo, tenzij ik halfdood ben ga ik gewoon werken. Ben toen gidsen gaan opruimen, thuisblijversbrieven gemaakt en heb nog meer van dat soort klusjes uitgevoerd. En rond 15u zeiden collega's dat ik wel lekker naar huis kon. Maar ik heb vooral veel thee met honing gedronken en veel strepsils genomen, dat verzacht het een beetje voor de stem Knipoog