MRI-Scan van de lumbale wervel kolom.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

MRI-Scan van de lumbale wervel kolom.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:45

Ik open dit topic n.a.v. het onderstaande topic.
[MW] Röntgenfoto's gemaakt van lumbale wervelkolom..En nu..?

Vandaag is de uitslag van mijn rontgenfoto binnengekomen en er was dus niks op te zien. Vandaar dat er een mri-scan gemaakt moet worden. Inmiddels gaat het gewoon echt niet meer met mijn rug, heb nu tijdelijk pijnstillers, zodat ik in ieder geval kan zitten/staan zonder pijn, en zodat ik in ieder geval weer kan slapen. Ik word nu dus doorgestuurd naar een orthopeed, omdat de dokter ook vind dat het zo niet meer gaat. Heb vrijdag een afspraak bij mijn eigen dokter en dan wil ik eigenlijk zo snel mogelijk een nieuwe afspraak in het ziekenhuis maken.

Nu was mijn vraag, hoe werkt dat? Een Mri-Scan? Hoelang duurt het? Krijg je direct een uitslag?

Ik maak me inmiddels al geen zorgen meer over mijn rug, de pijn trekt langzaam weg dankzij de pijnstillers. Veel kan ik niet verkeerd doen, want ik rij al geen paard meer op dit moment, en tillen, dingen dragen enz kan ik niet..Lachen

marlies85

Re: MRI-Scan van de lumbale wervel kolom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:25

Voor een MRI kun je gewoon blijven eten en drinken etc.Zorg ervoor dat allen piercings en andere sierraden af/uit zijn, aangezien de MRI 1 grote magneet is.Je moet op een soort tafel gaan liggen en je krijgt een soort blok onder de knieholtes.Meestal krijg een koptelefoon of oordopjes omdat het apparaat een enorme herrie maakt.Alleen is een MRI een hel voor mensen die claustrofobie hebben.Je gaat namelijk een hele nauwe tunnel in.Ook krijg je een 'noodknop' in je hand voor als het niet gaat.De uitslag krijg je meestal een week ofzo later, ligt eraan wanneer je weer een afspraak met de orthopeed hebt

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 22:30

Oke, opzich valt het zo wel mee als ik het zo lees. Ik ben niet claustrofobisch en ben niet snel bang. Zolang het in ieder geval geen pijn doet! Lachen Ik hoop wel dat ik snel een uitslag krijg erna, ik ga in ieder geval proberen via mijn dokter al een doorverwijzing te krijgen. Des te sneller kan ik na vrijdag terecht in het ziekenhuis Lachen Bedankt voor je reactie iig!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:33

het enigste wat je hoeft te doen tijdens de scan is stilliggen.Ik heb er 2x doorheen gemoeten voor mijn rug.Maar een mri doet echt geen pijn.succes i.i.g.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:19

Dus toch een MRI, zoals ik al had gezegd in je vorige topic!

Om maar even cru te zeggen, ik werk dagelijks met de MRI. Dus voor alle vragen,kun je rustig pm-en!

Goed advies; probeer tijdens de MRI gewoon je ogen dicht te doen, meteen al bij het inschuiven,de tunnel in. En houdt je ogen gedurende het onderzoek dicht. Knipoog Dat scheelt je een hoop claustrofobische angst. Ofwel doe een "tukkie"
Tevens, een MRI LWK, kan worden uitgevoerd met een koptelefoon. Hierbij kun je vragen of er een mogelijkheid is van aansluiting op de radio. Lachen Dan heb je nog wat afleiding.

Meer andere specifieke vragen,stel ze gerust!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 07:12

Oke Thanks, dan kom ik vanavond even terug met mijn vragen. Moet nu richting bergen op zoom voor theorielessen, dus heb nu even geen tijd. Iig al bedankt!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:16

Ik heb 2x in de MRI gelegen, 1x om uit te zoeken wat er mis was met mn knie en 1x om uit te sluiten dat ik een tumor in mn hoofd had...

Tweede keer heb ik een infuusnaaldje gekregen voor eventueel contrastvloeistof.
De MRI maakt herrie (kloppen, tikken, boren), maar is verder niet eng.
Ik had geen muziek, geen van beide keren, maar raad het je wel aan...