Oorontsteking en vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Oorontsteking en vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:33

Weet iemand hier hoe dat zit? Ik heb ontzettende oorontsteking, de druk op mijn oren is niet normaal en ik heb het hele weekend echt zoveel pijn gehad, nu gaat het iets beter doordat ik neusspray, oordruppels en pijnstillers gebruik. Het probleem is echter dat ik maandag naar New York ga, met het vliegtuig dus.

Ik heb altijd al pijn met vliegen, maar dat is redelijk normaal natuurlijk, maar nu vraag ik me af, is het niet gevaarlijk om te gaan vliegen met oorontsteking. Er is natuurlijk al een flinke druk op de oren en als je dan ook nog gaat vliegen wordt dan alleen maar erger.

Ik heb vandaag al de dokter gebeld, maar die gaf niet echt een antwoord, ik moet woensdag langskomen. Dan krijg ik denk ik wel een antwoord, maar in de tussentijd vraag ik vast of iemand van jullie er ervaring mee heeft, oorontsteking en vliegen.

Redrumfox

Re: Oorontsteking en vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:36

Ik ken iemand die dat heeft gehad (ging weer naar huis vanaf vakantie adres) en die mocht niet vliegen van de dokter. Hij heeft dus een latere vlucht genomen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:52

ik heb zelf 2 jaar geleden een oorontsteking gekregen in turkije z'n 36 uur voordat ik terug zou vliegen..
toen heeft de arts ook gezegd dat ik niet mocht vliegen omdat je dan zeer grote kans hebt dat je trommelvliezen knappen ( en DAN heb je pas pijn)...
ik ben toen helemaal plat gespoten met antibiotica, pijnstillers, ontstekingsremmers en weet ik t wat nog meer.. ( ja bijna letterlijk platgespoten, ik ben er op een haar na door flauwgevallen, )..
24 uur later was t al iets beter, in t ziekenhuis zijn testen gedaan waardoor ze druk op mn oren zette...en ze zeide dat als ik alle pillen en ongein zou slikken dat t wel zou kunnen..

ik heb toen wel idd alle pijnstillers genomen ( ik heb altijd al last van die druk) en ik heb in t vliegtuig 2 plastic bekertjes gevraagt met daarin warme, natte watten..en die over mn oren gezet heb..en echt..nergens last van gehad Lachen
je ziet er compleet belachelijk uit...maar t helpt!

dus als ik jou was, niet gaan vliegen als het nog zo erg is!
als je trommelvliezen knappen ben je veel verder van huis..
als je arts zo ontwijkend blijft doen laat je dan even door verwijzen naar het ziekenhuis oid..
kijken of die ook zo'n test kunnen doen.. (dat turkse ziekenhuis was modern! wow! ik dacht dat t van die doe t zelf ziekenhuisjes waren maar WOW...moderner en mooier dan alle nederlandse ziekenhuizen die ik ken..en de mensen, zo vriendelijk! maar dat even terzijde Tong uitsteken)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:45

Als je nu vliegt krijg je een ernstig probleem,ik ben al jaren oorpatient.En ik weet zeker dat het je wordt af geraden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:48

Met oor ontsteking kan / mag je inderdaad niet vliegen, mijn zus had dit ook. Moest een vlucht later nemen.

als ik jouw was en het is niet over zou ik het niet doen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:55

marleen_usar schreef:
Als je nu vliegt krijg je een ernstig probleem,ik ben al jaren oorpatient.En ik weet zeker dat het je wordt af geraden.

Jij hebt ook alles wat andere mensen hebben en maakt ook alles mee wat anderen meemaken of niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:22

Ik loop al vanaf mijn 9e jaar bij een kno arts en ben nu 43 en mijn dochter heeft ook al de nodige oor klachten gehad.Dus ik weet er wel het 1 en ander vanaf, ervarings deskundige noemen ze dat geloof ik?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:27

Ik zeg niet dat je er weinig vanaf weet.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:46

Pfff balen zeg, bedankt voor de tips.

Ik zal het morgen van de dokter horen, maar ben bang dat die dan ook zegt dat ik niet mag gaan.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:01

Wanneer je oren dicht zitten en je je oren niet kunt klaren is het niet verstandig om te vliegen. Klaren is neus dicht en hap lucht en mond dicht en druk opbouwen. Wanneer je je oren dan niet een beetje open krijgt. (Ook niet met geeuwen of slikken ) Kun je problemen verwachten. Geloof me wanneer de druk te hoog wordt kan er een scheurtje in je trommelvlies komen. Het is natuurlijk erg belangrijk te weten waar de oorontsteking zit. In de gehoorgang zelf is het kwa oorontsteking geen probleem. Zit er vocht (of onsteking zelfs) achter je trommelvlies dan kun je absoluut problemen verwachten!! Voor mensen die problemen met hun oren hebben is het aan te raden je neus te sprayen met een neusspray die je slijmvliesen wat doen slinken neem dit voor de vlucht. Bij een langere vlucht ongeveer 40 minuten voor landingstijd herhalen. Verder kauwgom kauwen snoepen in ieder geval slikken of gapen?! succes!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:03

je vliegt maandag pas, dus je hebt nog even tijd om te herstellen. wat zegt de huisarts ervan?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 11:33

@ pol: Ik heb inderdaad achter mijn trommelvlies vocht zitten. Klaren lukt niet en ik heb al kaakpijn van de grote bonken kauwgom die ik probeer of het geeuwen. De assistente van de dokter zei al dat ik veel moest neussprayen, dus ik gebruik nu steeds neusspray en ook oordruppels, maar mijn oren blijven dichtzitten.

@ benangelique: ik ga morgen pas naar de huisarts, dus dan hoor ik het pas, tot die tijd moest ik veel neussprayen en zo de druk een beetje weg te krijgen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:37

heeft iemand nog tips voor oorpijn tijdens het vliegen, mijn dochter wil niet meer vliegen daardoor, zag iets van warme watten in een bekertje ?
Ts succes, ik hoop dat je er vanaf bent en dat je straks normaal kan gaan vliegen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:01

garny95 schreef:
heeft iemand nog tips voor oorpijn tijdens het vliegen, mijn dochter wil niet meer vliegen daardoor, zag iets van warme watten in een bekertje ?
Ts succes, ik hoop dat je er vanaf bent en dat je straks normaal kan gaan vliegen

dat heeft bij mij dus idd super geholpen!
elke keer als ik gevlogen had, had ik nog 24 uur lang last van pijn in mn oren..
ik vond t ook doodeng want ik kreeg tijdens de vlucht mn oren niet geklaard en was als de dood dat er iets zou knappen of scheuren..
maar met die bekertjes heb ik geen last gehad!
ik weet alleen niet hoe het is als je die bekertjes gebruikt zonder de pijnstillers en alle andere rommel die ik toen geslikt had ^^
maar dat ga ik deze zomer maar uitproberen!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:24

CharlotteP schreef:
Ik heb altijd al pijn met vliegen, maar dat is redelijk normaal natuurlijk, maar nu vraag ik me af, is het niet gevaarlijk om te gaan vliegen met oorontsteking. Er is natuurlijk al een flinke druk op de oren en als je dan ook nog gaat vliegen wordt dan alleen maar erger.

Ik vind pijn in je oren bij het vliegen NIET zo normaal, tenzij je dus normaal ook al een redelijk dunne buis van eustachius hebt. "normale" mensen voelen wel de druk in het binnen oor, maar tenzij ze al verkouden zijn hebben ze geen pijn.

Ik heb een vermoeden dat je dokter je dringend zal aanraden om niet te gaan vliegen en ik zou je willen aanraden dit advies op te volgen! Als het goed is zal je annuleringsverzekering dit dekken en kun je echt veel beter een andere keer gaan. Als je nu nog klachten hebt op de grond met al die medicijnen, ga je dat in de lucht echt heel vreselijk vinden (6 uur is lang hoor...).

In ieder geval alvast beterschap gewenst!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:27

garny95 schreef:

Ik weet niet hoe oud jouw dochter is, maar veel jonge kinderen hebben daar last van. Hun binnenoortjes zijn nog zo klein, dat het minste of geringste al aanleiding kan geven tot oorpijn (en het is echt heel vreselijke pijn).
Neusspray zoals otrivin voor kinderen wil voor sommigen nog wel verlichting geven, maar voor anderen helpt echt niets en is vliegen dus een drama.

Weet ik als stiefmoeder van een stiefdochter die zich alles behalve gezegend voelde met een papa die piloot is....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:01

Ik kreeg een keer van een stewardes een pipetje waar iets inzat dat ik moest op snuiven,dat werkte echt super.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:46

@Garny - Als het goed is weten ze dat in het vliegtuig inderdaad ook wel. Die bekertjes met watten kun je daar naar vragen en eventuele andere middeltjes. En vraag eens bij de apotheker!

@TS - Als je oorontsteking nog zo heftig is van 't weekend zou ik echt voor geen goud gaan vliegen. Je wilt echt geen gehoorproblemen!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 01:35

niet doen. Ik heb die fout 1,5 jaar geleden gemaakt en zit nog steeds op de blaren. Deze week weer halve dag in het ziekenhuis gezeten...

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:55

Natuurlijk kun je om bekertjes vragen met warme watjes. Buiten dat het er vreemd uitziet heeft het geen werking. Hebben jullie wel eens gezien wat er gebeurd met een plastic fles die bv halfvol zit. Die wordt helemaal plat tijdens de daling en dat komt door de drukcabine. Helaas moet je er dus zeker niet van uitgaan dat de bekertjes de oplossing zijn. Het pipetje wat de stess heeft zijn gewone neusdruppels die ook bij iedere drogist te koop is. Effectiever is het om het al voor de vlucht te gebruiken en ruim voor de landing te herhalen. De lengte van de vlucht is echt geen garantie voor meer of minder last, eenmaal op hoogte geeft het geen probleem, het probleem zit echt in de daling. Vaak op een korte vlucht bv Londen wordt het alleen maar lastiger want dan is de cockpit niet in staat om geleidelijk te landen. Maar neem het aub echt serieus en hoop er niet op dat de stewardessen een oplossing ervoor hebben want die is er jammergenoeg niet. Wij Cool (stewardessen) gaan ook langs de medische dienst om bij twijfel onze oren te laten checken. Mocht het trommelvlies er dan niet goed uitzien lees iets bol al op de grond, moeten wij ook naar huis!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:00

Met oorontsteking of uberhaupt al last van je oren mag je absoluut niet vliegen! Als je trommelvlies knapt onderweg ben je nog veel verder van huis. Dán heb je pas pijn Scheve mond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:32

wat zei de huisarts?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:36

Een halfjaar geleden kampte ik met zeer zware oorpijn nadat ik uit het vliegtuig komende uit Italië ben gestapt, de pijn bleef enkele dagen aanhouden en uiteindelijk bleek het dan een oorontsteking te zijn. Als ik jou was zou ik het niet doen aangezien ik toen ik opsteeg geen oorontsteking had maar door de druk bij het landen er wel een heb gekregen, dus ik denk dat het in jouw geval de pijn alleen maar zal verergeren...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:17

pol schreef:
Natuurlijk kun je om bekertjes vragen met warme watjes. Buiten dat het er vreemd uitziet heeft het geen werking. Hebben jullie wel eens gezien wat er gebeurd met een plastic fles die bv halfvol zit. Die wordt helemaal plat tijdens de daling en dat komt door de drukcabine. Helaas moet je er dus zeker niet van uitgaan dat de bekertjes de oplossing zijn. Het pipetje wat de stess heeft zijn gewone neusdruppels die ook bij iedere drogist te koop is. Effectiever is het om het al voor de vlucht te gebruiken en ruim voor de landing te herhalen. De lengte van de vlucht is echt geen garantie voor meer of minder last, eenmaal op hoogte geeft het geen probleem, het probleem zit echt in de daling. Vaak op een korte vlucht bv Londen wordt het alleen maar lastiger want dan is de cockpit niet in staat om geleidelijk te landen. Maar neem het aub echt serieus en hoop er niet op dat de stewardessen een oplossing ervoor hebben want die is er jammergenoeg niet. Wij Cool (stewardessen) gaan ook langs de medische dienst om bij twijfel onze oren te laten checken. Mocht het trommelvlies er dan niet goed uitzien lees iets bol al op de grond, moeten wij ook naar huis!!

nou...bij mij hebben die bekertjes toch echt wel geholpen....maar ik zal t deze zomer eens even zonder alle pijnstillers uitproberen Tong uitsteken misschien dat het dan niet meer werkt Clown

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 09:51

Ik ben gisteren bij de dokter geweest. Ik had toen al een paar dagen neusspray en oordruppels gebruikt en mijn linkeroor was alweer open. De dokter heeft gekeken en gezegd dat mijn rechteroor nog wel dichtzat, maar dat als ik nu nog een week blijf sprayen en druppelen dat ik gewoon mag vliegen.

Het kan wel pijn gaan doen en ik moet vlak voor de vlucht nog neusspray gebruiken en verder heb ik van die earplanes (oordopjes waarmee je luchtdruk beetje kan regelen). Ze zei dat die trommelvliezen het wel aankunnen en dat die niet zo snel knappen.

Ik vertrouw er maar op, heb nu alleen nog vocht achter mijn rechtertrommelvlies zitten, maar echt pijn heb ik er niet meer aan.

Bedankt voor al jullie tips.