'verslaafd' aan labello

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

'verslaafd' aan labello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:30

Ik kan niet zonder labello (of de andere merken ed zelfde idee Knipoog ) naar buiten of de deur uit. Ik moet áltijd labello opsmeren. Doe ik dat niet, krijg ik binnen no time van die pijnlijke schrale lippen. Maar nu heb ik zelf ook het idee dat dat misschien komt door dat ik zodra ik merk dat ik geen labello bij heb uhm... iedere keer langs m'n lippen lik Vork en dan wordt het dus juist erger, dat weet ik maar dat is een soort van automatisme. Maar ik weet niet of het misschien deels ook is dat je (mijn :p) lippen het zo gewendt zijn dat er áltijd labello op zit dat ze ook niet meer zonder kunnen?

Weet iemand hoe ik van mijn 'verslaving' af kan komen... want ik vindt het eigenlijk kei vervelend en ik heb aan de andere kant wel het idee dat ik opzich zonder labello kan. Als klein kind heb ik ook nooit labello gebruikt (en 's nachts ook niet)

Zijn er nog meer mensen die dat trouwens hebben? en tips zijn dus van harte welkom Clown

Imker

Re: 'verslaafd' aan labello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:41

In de winter gebruik ik best veel Labello (de paarlmoer-versie) en in de zomer wat minder. Ik merk wel dat mijn lippen het in de winter écht nodig hebben (velletjes, schraal) en in de zomer minder.
Bij mij scheelt het echt per seizoen en ach, wat is er trouwens erg aan een Labello-verslaving?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:43

nouja, als je het ieder uur doet... wordt je behoorlijk gek van jezelf Vork ik heb het echt heel erg.. Huilen van het lachen alleen kan het niet niet doen Tong uitsteken

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:45

Oooh hier nog 1 Scheve mond ik versleet ongeveer een stick per 2 weken Bloos
Iedere 2 uur moet k ongeveer smeren, en ik doe het als sinds de basisschool (volgens mij kan ik van dat geld aan al die labello's best een leuk paard kopen Clown )

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:45

Ik heb het hetzelfde met vaseline. Vooral voor ik ga slapen. Zonder Vaseline slaap ik écht niet.
Ik vind het heel irritant, en ik wil ook wel eens weten hoe ik er van af kom. En hoe ik zachte lippen kan hebben zónder al die zooi.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:46

Hoe je er van af geraakt? Gewoon niet meer gebruiken. Afkicken duurt een week, je lippen gaan alles proberen om weer labello op te krijgen, velletjes, schraalheid, roodheid en branden. Maar na een weekje is het voorbij en heb je geen smeersel meer nodig. Voor zachte lippen maak je een scrubje van suiker en honing.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:47

Oh dan ga ik dat toch écht een keer proberen.. ik word er gek van!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:47

Ik heb het ook, als ik geen Labello o.i.d. bij me heb word ik echt gek Clown En idd ook voordat ik ga slapen móet ik vaseline op mijn lippen smeren. Ach, ik zit er niet heel erg mee op zich Lachen .

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:49

Door gewoon niet te gebruiken...
Doordat je steeds smeert hebben je lippen het op den duur ook echt "nodig" dus als je stopt krijg je schrale lippen.
Als je een tijd geen labello of ander spul meer gebruikt krijg je vanzelf weer zachte lippen.

Mijn schoonzus had ook een labello verslaving, zij kom niet meer zonder, 1 dag niet smeren betekende schale lippen.
De huisarts vond het erg slecht en heeft het advies gegeven om te stoppen en tegen de zomer aan is ze gestopt en in de winter had ze het niet meer nodig.
Maar door zoveel labello gebruik verpest je het natuurlijk evenwicht in je lippen (klinkt bijna als een reclame haha)

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:50

Ik ben echt verslaafd aan blistex, ik kom er ook niet meer vanaf. Wisselen met merken raadde iemand me aan maar dat heeft niet geholpen, ben gewoon weer terug mijn mn oude vertrouwde potje..

Het zal inderdaad werken als je een week niet gebruikt, maar zo erg vind ik de verslaving ook weer niet, gewoon zorgen dat ik altijd een potje mee heb!
Een ergere verslaving is otrivin, dat is slecht voor je! Naar mijn weten labello of blistex niet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:50

Labello kan ik moeiteloos missen, maar m'n potje Blistex niet. Heb er altijd ook meerdere in gebruik, want stel je voor dat er 's avonds eentje op blijkt te zijn. Clown Hopeloos verslaafd, kortom en het vooruitzicht op de velletjes, schraalheid, roodheid en branden vind ik dermate onaantrekkelijk dat ik vermoedelijk nog wel even verslaafd blijf.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:54

Ik heb het gehad, maar op een dag was hij op en toen ben ik vert vergeten. Dat lippen likken vergeet je dan ook wel Clown

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:55

me vriendin heeft het heel erg en die is ook altijd op zoek naar haar labelo omdat ze hem dan weer kwijt is en die zit ieder uur ook te smeren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:56

Same here, heb tig soorten lipgloss in m'n tassen zitten, in m'n auto ligt een lipgloss en een lippenbalsem, bij m'n pc 2 lipglossen, op de salontafel staat een blikje purol en voor het slapen gaan áltijd vaseline Clown Haha!
Ik kan echt niet meer zonder en vind 'ongesmeerde' lippen ook niet mooi Clown Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:57

Haha! hier ook een labello gebruiker Sigaar

ik heb er altijd 1 op zak.
en smeer s`ochtends en s`avonds na tandenpoetsen mijn lippen in met vaseline,vroeger gebruikte ik purol maar daar heb ik nu een alergie tegen.

ik smeer wel wat minder maar na een sigaretje smeer ik ze weer lekker in.
buiten met paardrijden heb ik echt droge lippen en ga daarom echt de deur niet zonder Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:58

ik smeer ook tig keer per dag labello op...
heb op elke plek wel eentje liggen en als ik vergeet eentje mee te nemen koop ik er eentje Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:02

ik meld me ook even.
heb het zelfde probleem.
ik smeer ook al vanaf de basisschool en ben echt verslaafd.
door de drogist is me aangeraden gewoon lippenstift te gebruiken of iets dergelijks want juist daar zit geen voeding in.
nou gebruik ik overdag altijd lippenstift en voordat ik ga slapen labello.
ik probeer er al niet eens meer wat aan te doen, zo heb ik altijd wel weer een kleurtje op mn lippen haha Haha!

maar het is een lastig probleem, heb ook alis spul mee gekregen bij de drogist maar het helpt allemaal niet omdat je toch wel weer iets zoekt om te smeren en anders maak je je lippen automatisch weer nat

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:06

Hmm... okee... maar wat als je nu een vriend/vriendin hebt... ik weet (uit eigen ervaring ... met iemand anders dan) dat het ontzettend onprettig zoent met al die velletjes enzo Huilen van het lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:07

van te voren gewoon insmeren en als je er last van hebt gewoon insmeren, is toch normaal dat je droge lippen kunt hebben, zij weten ookniet meteen dat je verslaafd bent Tong uitsteken
ik heb er nooit problemen mee gehad met relaties en nu nog niet dus gewoon doen wanneer jij denkt dat nodig is

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:13

Wat heerlijk herkenbaar!! Clown Ik had ook een volwaardige Labello (en/of Purol)-verslaving en was het ook helemaal zat - toen ben ik van de zomer 'cold turkey' gestopt ROFL Vreselijk afgezien maar nu gaat het goed! Ik heb als noodmaatregel nog wel een potje vaseline - dat is minder slecht voor je lippen, maar ook dat gesmeer probeer ik tot een minimum te beperken. En ik ben zó blij dat ik er vanaf ben!! Ik had echt in elke broek-/jaszak en tas wel een Labello en werd helemaal gek als ik hem onverhoopt toch een keer vergat, te gek voor woorden! Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:14

van Labello worden mijn lippen juist schraal... het werkt inderdaad voor een goed halfuur, maar dan moet je weer smeren omdat je lippen dan nog schraler zijn geworden als ervoor.

ik gebruik daarom Blistex met plus, dat zit in een blauw potje. dit werkt echt geweldig tegen schrale lippen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:35

bij mij werkt ook alleen de witte labello is de labello med, de rest is niks voor mij haha

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:36

Oh, zo herkenbaar, ik heb ook in alle jassen, tassen, laatjes en ga zo maar door lippenbalsem liggen. Soms potjes met een fruit geurtje of iets dergelijks, maar meestal Labello. Ik gebruik het liefst de hydro care, daarvan krijg je ook een mooie glans op je lippen. M'n collega zegt dat ik echt verslaafd ben Haha! .

Ik smeer wel regelmatig, maar niet ieder uur. Eigenlijk alleen als ik een droog gevoel krijg of naar buiten ga. Het is zelfs zo erg dat mijn kids soms vragen: mama, mag ik ook 'liftenstip' Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het zelf niet echt een verslaving en zie ook niet echt de noodzaak ermee te stoppen, ik vind het eigenlijk wel verzorgd staan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:37

De laatste paar dagen ben ik wel weer actief aan het smeren, maar ik denk dat ik het wel weer zo kan laten staan. Als ik het tenminste maar weer eens vergeet...

(overstap labello - blistex - stoppen is trouwens wel makkelijker is mijn ervaring, blistex voedt wat langer ofzo.)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:39

Met goede balsem zal je snel zien dat je heel wat kan afbouwen, wanneer je lippen blijven barsten betekent dat hij niet goed voed.
Ik heb hele kwetsbare lippen ik smeer 3 dagen, en dan een week erna nog een keer en dan om de twee weken