Vaak moe. (geen pfeiffer) wie kan me helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Vaak moe. (geen pfeiffer) wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:10

Ik ben vaak moe.. om half 11 ben ik moe. met uitgaan ben ik om 12 uur uitgeput..
Ik heb er wel zin in, maar ben zo moe..
ik heb ook veel last van koude voeten ( misschien een link daarin? snel zwetende voeten en koude voeten.)

's ochtends ben ik uitgeput als ik gefiets heb en staat het zweet me op de rug. ( misschien door slechte conditie en snel fietsen)
op werk 's ochtends kan ik haast niet iets tillen ( potten of planten) dan heb ik het gevoel geen kracht te hebben in mijn armen.
ook heb ik vaak behoefte aan zout en suiker ( lekkere honger) ook ben ik aan de pil en wat steviger geworden daardoor.

Pfeiffer heb ik zeker niet, want dan waren er veel meer mensen uit de omgeving ziek (Vriendje en vriendinnen uit 't zelfde glas drinken) maar ik ben niet zo moe dat ik niets kan doen.

wel ben ik op sommige momenten best druk. ik heb geen goede conditie, maar ook niet superslecht.
ik drink ontzettend veel.. ( wel wickey en cola ) weet ik ongezond, maar ben van de cola aan het minderen. ruilen met ranja. water vind ik namelijk vies.

wie o wie kan me helpen?
wie herkent sypmtomen of weet wat het is?

IJzer tekort, kan dat het zijn?

Dudette_

Re: Vaak moe. (geen pfeiffer) wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:11

ik zet een stipje, heb namelijk ongeveer wel 't zelfde als jij! Huilen van het lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:12

Klinkt als suiker of bloedarmoede.
Ik zou ff langs de huisarts gaan met dit probleem hoor, misschien valt het mee.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:12

Dat anderen om jou heen geen pfeiffer hebben hoeft absoluut niet te betekenen dat jij het niet hebt ; het zou zomaar kunnen dat zij een betere weerstand hebben/al immuun zijn, en jij nog niet. Altijd even laten testen dus.

Als ik zo jouw verhaal lees, lijkt het me gewoon een typisch geval van te veel willen, met te weinig conditie. Ga eens wat meer aan je conditie doen, en het excuus ' daar heb ik geen tijd voor ' geld dan absoluut niet, want het is voor je eigen gezondheid.

Als je vermoed dat het om een tekort gaat (ivm veel dorst/behoefte aan zout&suiker) zou ik zeker mijn bloed eens helemaal laten testen, maar dat zou ik zowiezo gedaan hebben ivm de pfeiffer.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:13

Laat je bloed eens prikken op de schildklier!!

Je noemt hier bijna al mijn syptomen op .. alleen was ik ook erg humeurig Bloos

Heb de schildklier laten testen en die werkte veels te traag..

Je zou dit dus ook eens kunnen doen......

Hoop dat er wat uit komt want dit is erg vervelend zo....

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:17

zet ook even een stipje!
ik heb precies hetzelfde als wat jij omschrijft, ik heb wel bloed laten prikken maar daar kwam niks uit..
huisarts denkt aan ADD..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:19

ik heb een half jaar geleden bloed laten prikken, maar ik had 8.6 met iets ofzo. dus dat was goed . ( ik was flauwgevallen op werk) aan mijn conditie wil ik gaan werken zodra het weer wat beter word. ( skeeleren) mijn buikje mag er ook wel af..( lijk wel zwanger.. haha)
nee en naar de dokter ga ik zeker..
Alvast bedankt voor de tips.. !

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:08

kan best zijn dat je Folium te kort hebt..
dat heeft mijn broer ook..
die is ook erg vaak moe, en van die symptomen..
als je folium te kort hebt moet je meer groene groenten gaan eten en fruit..
en dingen waar veel ijzer in zit wil ook wel eens helpen!!
dus je kan je daarop dan ook wel voor laten prikken misschien..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:36

ik heb best vaak hoofdpijn.. paracetamol helpt niet meer.. daar krijg ik hoofdpijn van. misschien moet ik was gezonder gaan leven. meer wandelen (buitenlucht) water drinken. zou dat ook kunnen helpen?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:38

Hoe oud ben je? Ik was rond mijn 15e steeds heel moe; en het bleek dat dit vaker voorkwam bij meisjes in de pubertijd. Snap niet hoe dat zo kan zijn, maar het was bij mij ook na een paar maanden opeens weer over.. (ik heb overigens wel bloed laten prikken)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:42

ik ben 17. ik ben vaak moe.. maar niet dat ik elk moment in slaap kan vallen. net of ik slaap tekort heb, terwijl ik bijna elke naar 8 uur slaap ( soms iets meer)

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:50

Ik zou zeggen... ga naar de huisarts en laat je bloed nakijken.
Het kunnen tig dingen zijn. Ikzelf was ook niet zo'n held en bleef met allerlei klachten doorlopen omdat mijn huisarts zei dat er niets aan de hand was.
Totdat ik zo moe was en gewoon niet meer kon en uiteindelijk op de eerste hulp belandde..
Bleek het mijn schildklier te zijn die niet meer werkte....Ik ben nu driekwart jaar verder. Ik ga nu pas een beetje herstellen, maar het gaat nog een tijd duren voordat ik weer de oude ben. (Huisarts laat het bloed niet gelijk op je schildklier nakijken).

Ik wil zeker niet zeggen dat jij dit ook hebt. Ik ben ook geen arts. Maar laat je bloed nakijken op alles en vraag ook naar de schildklier. Kan je in ieder geval een hoop ellende besparen.

Heel veel sterkte gewenst!! Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:17

Let ook eens goed op wat je eet en drinkt, cola en ranja zitten echt bomvol suiker. Suiker geeft even heel veel energie, maar daarna verdwijnt alle energie weer.
Probeer eens flink te minderen met suiker en meer vezels.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:25

Ik herken ook een heel aantal dingen in je verhaal. Ik ben uiteindelijk zelfs in een slaaplaboratorium beland voor observatie. Daar bleek dat ik dus niet diep genoeg in mijn diepe slaap kom en daarom nooit uitgerust wakker word. Helaas is hier weinig aan te doen. Verder heb ik een slaappatroon wat meer uren slaap vergt dan voor en gemiddelde persoon, mede hierdoor. Verder heb ik bij de huisarts de 'gewone' bloedtesten laten doen, waar niets afwijkends uitkwam. Via de arts van mijn pa ben ik verder onderzocht en op het slaaplab beland en daar werd dieper gekeken. Zo blijkt dus dat ik een feritine tekort heb. Het lichaam heeft hiervan een 'veiligheidsvoorraad' die bij mij te laag was. Feritine helpt bij het binden van ijzer in je bloed en wanneer je hiervan te weinig hebt, heeft dat dus impact op je lichaam, oa in de vorm van vermoeidheid. Feritine tekort wordt wel eens verward met bloedarmoede, maar je hebt niet per definitie bloedarmoede als je feritine tekort hebt, zoals bij mij.

Tip van mij: laat je huisarts ook bloedprikken op feritine (en schildklier is ook een goede, daar had ik ook lichte afwijking in). Mocht je feritine tekort hebben, dan kun je namelijk met tabletten geholpen worden om die veiligheidsvoorraad weer op peil te brengen.

Succes

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:29

Ik denk aan B12 vitaminen tekort Lachen Ik heb dit zelf namelijk ook en krijg iedere 6 weken een injectie met vitamine B12 geinjecteerd die de bovenstaande symptomen bestrijden.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:30

Ik herken heel veel dingen van waar ik ook last van heb. Mijn huisarts denkt dat ik te weinig melatonine aan maak. Ik gebruik nu dus ook Melatonine tabletten (te koop bij drogist, zonder recept) en ik ben best tevreden met het resultaat.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:30

KLinkt erg herkenbaar!
Ik heb dit alles ook en daarnaast heel vaak ziek/grieperig en standaad verkouden en vaak keelontsteking.

Ben helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar níets gevonden!
Zijn mn amadelen niet, geen pfeiffer, geen tekeorte aan B12/folium/ijzer/etc geen suikerziekte, geen allergie, niets!
Dokter snapt er ook niets meer van,. maar ik kan iig 24/7 slapen en drink zo'n 3 blikjes redbull per dag anders val ik in slaap achter het stuur!
Kan trouwens ook na het drinken van veel redbull nog prima slapen, echt te irritant!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:32

Lenneke_ schreef:
Let ook eens goed op wat je eet en drinkt, cola en ranja zitten echt bomvol suiker. Suiker geeft even heel veel energie, maar daarna verdwijnt alle energie weer.
Probeer eens flink te minderen met suiker en meer vezels.

Inderdaad, veel mensen zijn moe door een slecht dieet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:37

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:12

Voor je allemaal enge dingen gaat denken zou ik al ik jou was gewoon eerst eens helemaal stoppen met die cola en andere zoete dranken. Dikke kans dat het daar door komt.
Cola is niet gezond voor je.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:19

mootjah schreef:
zet ook even een stipje!
ik heb precies hetzelfde als wat jij omschrijft, ik heb wel bloed laten prikken maar daar kwam niks uit..
huisarts denkt aan ADD..

Ik heb hele lichte ADD en daar komen deze symptomen ook bij voor. Hellaas is daar vrij weinig aan te doen. Ze kunnen je wel ADHD pilletjes geven wat je helpt beter te constentreren, maar je blijft wel snel moe enz. Ook heb ik heel veel last van suikerdipjes, dan krijg ik ook heel erg honger, word duizelig, moe, voel me leeg en slap enz.

Ik zou als ik jou was gewoon even bloed laten prikken want het kan van alles zijn.. (zoals de hierboven genoemde dingen)

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:18

ik heb ook vitamine b12 tekort, ben ook erg moe, en daar kwam dit uit dus. nu van die spuiten halen die je in je kont krijgt, haha.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:25

Dat heb ik ook zo'n beetje. Ook ik ben sochtends ook echt moe en heb idd ook als ik moet werken dat ik dan geen kracht heb. Uitgaan trek ik niet, ik ben om 12 uur helemaal op. Terwijl ik dan als ik in bed lig klaarwakker ben.

Heb paar jaar geleden bloed laten prikken en ijzer gehalte was toen juist hel hoog en verder was er niets mis.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:26

Ik ben hele dagen moe, ik kan om 8 uur naar bed gaan, om 2 uur naar bed gaan of een nacht overslaan, ik ben de dag erop super moe.
ook getest op Pfeiffer (omdat ik alle andere symptomen ook had)

Nu heb ik sinds een week echt te veel energie, sta gewoon de hele dag te stuiteren op mijn werk Clown

Als ik snachts werk en de hele nacht red bull drink val ik daarna ook gewoon als een blok in slaap Nagelbijten / Gniffelen

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:52

Zelke schreef:
ik heb ook vitamine b12 tekort, ben ook erg moe, en daar kwam dit uit dus. nu van die spuiten halen die je in je kont krijgt, haha.

Ik krijg ze gewoon in m'n bovenarm hoor Haha!