Extreem droge ogen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Extreem droge ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:18

Ik heb vanaf november al gedoe met mijn ogen. Eerst ontstoken gehad en druppels en zalfjes en dat ging maar niet over. Dat is uiteindelijk wel over gegaan maar nu heb ik constant branderige ogen en vooral heel erg droog. Ik heb al een allergie-test gehad en dat is het niet. Ik ben naar de opticiën geweest en daar bleek dat ik beide ogen -1,25 heb. Ze hebben extra doorlatende 2-weekse lenzen voor me besteld die ik nu al een week draag en er gaat een wereld voor me open. Clown Maar mijn probleem is nog niet over, ik heb nog steeds superdroge ogen. Gisteren ben ik naar de bioscoop geweest en de eerste helft kon ik genieten van mijn prachtige zicht en de superduidelijke ondertiteling. Haha! Maar na de pauze kon ik mijn ogen nauwelijks meer openhouden, zo superdroog.

Nou heeft mijn moeder druppels zien liggen bij de Trekpleister voor hele droge ogen, en heb al eerder zoiets van de huisarts gehad, en dat helpt zeker. Maar dan weet ik alsnog niet hoe dit komt. Hebben jullie enig idee?

Vonnie84

Re: Extreem droge ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:22

Wat vaak ook een oorzaak is, is een lage luchtvochtigheid in de ruimte waar je bent (b.v. school/kantoor en idd de bioscoop). Zorg dus dat je iig thuis de luchtvochtigheid op peil hebt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:24

Hmm dat kan inderdaad wel kloppen, had ik nog niet aan gedacht. We zitten sinds dit schooljaar in een nieuw gebouw. Kan het daar aan liggen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:34

Oh ja, dat kan er zeker mee te maken hebben. Ik draag vanaf mijn 13e al lenzen (ben nu 37) en mijn ogen zijn in de loop der jaren ook steeds gevoeliger/droger geworden. Ik kan in bepaalde gebouwen niet eens meer werken als er ''klimaatbeheersing'' is (airco e.d.), vreselijk....... Als ik op vakantie ga wil ik echt niet ergens zitten met airco, want dan heb ik geen ogen meer.
Maar daarbuiten gaat het wel goed, dus als jij het buiten die gebouwen ook hebt, is er ook wat anders aan de hand.

Overigens, ik gebruik 2x daags oogdruppels. Heb nu net nieuwe, homeopatische (weet even het merk niet meer) en die bevallen goed. En ik heb ook Optilan van VSM lang gebruikt. Het is een heel vervelend probleem.... Sterkte....
Je kunt ook eens bij de oogarts langs gaan, zit ik net nog te denken.....

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:40

misschien een optie om daglenzen te gaan dragen,
want je hebt nu 2 weeks lenzen die zijn ook wat dikker waardoor je ogen
ook wat droger aanvoelen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 16:29

Nadya: Ik had dit probleem al voor de lenzen. Door dit probleem ben ik bij de opticiën terecht gekomen. Ze dachten dat door ik aldoor zo tuurde en knipperde misschien droge ogen kreeg. Maar buiten heb ik het inderdaad stuk minder!

Dunja: Ze hebben mij juist dezen aangeraden want dit was heel erg doorlatend. Maar daglenzen zouden beter zijn? Ik ga vrijdag weer heen voor controle, zal het er met ze over hebben.

Dank jullie! Lachen

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:55

Misschien heb je te weinig traanvocht. Je kan een traanvochtmeting laten doen bij de oogarts.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:56

Probeer eens de homeopatische oogdruppels van Oculoheel.
Ik had er zelf ook erg last van, maar sinds ik die gebruik gaat het echt stukken beter. (Het is alleen niet echt goedkoop, maar na een goede dosis ben je er wel vanaf. )

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:53

Ik heb het syndroom van Sjögren, dus weet precies hoe je je voelt, ik heb voor overdag oogdruppels (Duratears) en voor 's nachts ooggel (vidisic Carbogel), die kan ik overdag niet gebruiken omdat ik anders weinig zie, deze zijn voor geschreven door de oogarts, maar misschien ga ik ook eens voor homeopatische druppels kijken, succes er mee in ieder geval Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:54

Ik heb hier ook last van Knipoog dit van mijn lenzen Knipoog

Zorg er gewoon voor dat ik altijd klein beetje lenzen vloeistof bij me heb Knipoog werkt prima Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:04

Letizia schreef:
Ik heb het syndroom van Sjögren, dus weet precies hoe je je voelt, ik heb voor overdag oogdruppels (Duratears) en voor 's nachts ooggel (vidisic Carbogel), die kan ik overdag niet gebruiken omdat ik anders weinig zie, deze zijn voor geschreven door de oogarts, maar misschien ga ik ook eens voor homeopatische druppels kijken, succes er mee in ieder geval Lachen

Ik heb ook Sjögren. Oculoheel werkt ook super tegen de ontstekingen rond je ogen.