Overbelaste voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Overbelaste voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:11

Ik ben een weekje naar Parijs geweest voor mijn studie. Was heel gezellig en interessant, maar we moesten lange wandelingen maken en daarbij flink doorstappen.

Nou deden de tweede dag mijn voeten al gigantisch zeer (lees: nadat je alleen maar kunt strompelen nog 6 uur met de kiezen op elkaar doorstappen) en heb ik daarna nog drie dagen stevig gewandeld waarbij mijn voeten uiteraard zeerder en zeerder deden en ik op de dag van vertrek mijn schoenen niet meer aankreeg.

Resultaat dus twee voeten waarbij de bal van de voet en de grote teen drie keer zo dik zijn als normaal en wat blauwig en uiteraard doen die ook erg zeer. Bij de bal van de voet een beetje het gevoel alsof ik op het uiteinde van bot loop Clown Bij het lopen doet er ook een spier/pees aan de onderkant van de middenvoet (het holle deel) een beetje prikkerig.

Graag tips om mijn voeten weer tot rust te brengen (warm badje, koud badje, wisselbaden? Creme? Volledig rust of licht wat bewegen?)
O ja, masseren ofzo gaat echt niet. De eerste die naar mijn voeten KIJKT maak ik dood Bloos

Shattered

Re: Overbelaste voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:14

Ik heb dat ook wel eens na een dagje stappen, bij mij is het vooral m'n achillespees (die is bij mij véél te kort).
Ik neem dan altijd een warm voetenbad en doe na afloop een verbandje om m'n voeten, volgende dag is het vaak wel weg Lachen

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:29

Hoe lang ben je nou terug en zijn je voeten zo?

Ik zou beginnen met koelen om de zwelling te verminderen. Veel hoog houden. Dus cold-pack of ijs met een theedoek erom en dat er op/om houden. (20-30 min). 3 keer per dag ongeveer.
Binnen de pijngrens bewegen, als ik je verhaal zo hoor kan je er niet echt op staan. Als je je voet omhoog houdt en dan beweegt dan stimuleert het wel de doorbloeding en kan het zijn dat de zwelling wat afneemt.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:38

Brrr dat klinkt niet fijn!
Veel tips heb ik niet, maar je kunt voor tijdens het slapen twee kussens onder je hoeslaken doen ter hoogte van de voeten, zodat deze hoger liggen.
Onder je hoeslaken is makkelijker dan erboven, dan trap je ze niet zo makkelijk weg.
Misschien iets vocht-afdrijvends innemen?
Heb je hier vaker last van of had je verkeerd schoeisel aan?
Hoe dan ook, sterkte!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 12:43

Ik ben maandagochtend naar Parijs vertrokken. Maandagavond alleen een korte wandeling. Dinsdag de hele dag gelopen maar toen alleen vermoeide voeten. Woensdag dus die vreselijk lange wandeling gehad en toen heb ik echt misselijk van de pijn nog een halve dag doorgelopen. Donderdagochtend alleen vermoeid gevoel maar na een uurtje ongeveer ook weer veel pijn. Vrijdag was vreselijk, maar toen kon ik wel 's middags zelf het tempo bepalen. Zaterdag ben ik terug gekomen (hele dag in de bus, maar weinig gelopen) en waren mijn voorvoeten echt zo dik dat ik mijn schoenen aan moest wringen.

Ik denk een combi van verkeerde schoenen, niet meer gewend aan veel lopen (en het was echt veel, niet te vergelijken met een avond stappen Knipoog ) en die onregelmatige pokkesteentjes in Parijs. De zolen van mijn schoenen zitten ook los Clown

Lopen gaat nu niet zo fijn, ik loop op de buitenkant van mijn voeten en mijn hiel. Ik moet wel de paarden gaan doen dus ik zal wel moeten, maar ik vraag me nu al af welke schoenen ik in vredesnaam aanmoet en hoe ik moet gaan lopen Bloos

Maar hoog leggen en koelen dus, af en toe wat bewegen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:50

hoog leggen en rust nemen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:56

Heb je niet iets van crocs of zo, die niet zo knellen? Verder inderdaad - op geleide van de pijn bewegen. Liefst even hoog houden, wisselbaden kunnen geen kwaad. En wat arnicacreme wil nog weleens wonderen doen. Beterschap!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:08

Heb je nog een wijnfles of een deegroller? Het is goed voor ze om ze zachtjes te masseren door ze op de fles te zetten en heen en weer te rollen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:54

Ik ga de tips zeker gebruiken! Gelukkig kan ik op mijn sneakers lopen, beter dan op blote voeten Verward

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:01

Meer steun.
Misschien sta jij eigenlijk niet helemaal goed op je voeten waardoor je de verkeerde plekken overbelast....

Je zou een keer een consult kunnen vragen bij een podotherapeut?

Ik had ook altijd gruwelijk last van mijn voeten als ik veel moest lopen en dat was bij mij de oorzaak van de klachten. Nu heb ik zooltjes en kan ik weer kilometers afleggen zonder problemen. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:22

Ik zal eens kijken Ja
Mijn voeten zijn ook wat breder geworden (ingezakt?) sinds ik zwanger ben geweest, misschien dat ik daardoor anders sta/loop dan eerst?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:26

Dat kan inderdaad ja Ja
Veel vrouwen krijgen een maat groter als ze zwanger zijn geweest. Mij is het gelukkig nooit gebeurd want ik leefde al op grote voet Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:30

Urielle schreef:
Ik zal eens kijken Ja
misschien dat ik daardoor anders sta/loop dan eerst?

100% zeker weten van wel.
Denk dat de zooltjes een fijne oplossing zijn.
Ik draag ze in alle schoenen behalve mn sneakers en mn jophurs.

Heb je toevallig ook meer eelt op bepaalde plekken?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:54

Ik heb bijna geen eelt, maar wat ik heb zit aan de zijkant van mijn grote teen en op de hiel maar dan al bijna op de achterkant van de voet.

Blue Eyes, ik heb nog dezelfde maat als die ik had (37/38 dus ben wel blij Haha! ) maar mijn voeten waren door vocht enorm uitgezet (ahum, mijn knie liep gewoon rechtdoor naar beneden en dan dito poten eronder, echt very charming... ik kon zelfs de klitteband van de Ecco sandalen niet meer dichtkrijgen....) en het is net alsof de breedte is gebleven.

Ik had altijd supersmalle voeten met een hoge wreef en nu zijn mijn voeten gewoon te breed voor heel veel schoenen Bloos

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:57

Dat is hetzelfde effect maar dan in de breedte ipv in de lengte Haha!
Wel vervelend is dat, om ineens een heel ander model voet te hebben. Ik heb het ook wel gehad hoor tijdens de zwangerschap van Jolien, die olifantenpootjes... het was ook wel heel heet die zomer he! Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:03

Ja, toen ik 37 weken was zat ik nog met 34 graden in de auto in de file, en kreeg weeën van de hitte Nagelbijten / Gniffelen Hmmm, ik dacht altijd dat mijn voeten gewoon uitgezakt waren, van het grote gewicht en het versoepelen van alles. Blijk ik gewoon grote poten te hebben gekregen Nagelbijten / Gniffelen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:10

Misschien heb je doorgezakte voeten en daarom zo'n last van het lopen. Dat heb ik ook gehad, ik kreeg na lopen ontzettende pijn aan mijn achillespees die krom werd getrokken door mijn scheve voeten. Naar de huisarts geweest en die kon al een diagnose stellen toen ik op blote voeten stond; helemaal doorgezakt. Ze dachten dat het nog goed zou groeien, maar dat doet het dus niet meer. Moet wel zeggen dat alles een stuk beter loopt sinds ik zolen heb, al is het wel een ramp moet schoenen vinden. Ik heb van mezelf al brede voeten maar door die zooltjes nog breder, nu heb ik mijn heil in Vans gevonden! Lekker brede skateschoenen. Dure prijs, maar lopen zo lekker dat ik het er voor over heb.

Dus bezoekje aan de huisarts of podotherapeut brengen voor de zekerheid en kijken naar gemakkelijke schoenen waarin je voet de ruimte maar ook genoeg steun heeft (met veters!).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:12

Ik ga met de bovengenoemde adviezen mee om er even goed naar te laten kijken.

Om nu van de pijn en zwelling af te komen is koelen meestal het beste. Met je voeten over een fles met ijswater rollen is vaak ook prettig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:14

Nu is het maar incidenteel, want ik heb nog niet eerder last gehad, maar mocht ik vanaf nu vaker last krijgen, dan zal ik zeker eens langs de podoloog gaan Ja

Morgenochtend ga ik ook zeker een ochtendje investeren in rusten en koelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:34

Urielle schreef:
Ik ben een weekje naar Parijs geweest voor mijn studie. Was heel gezellig en interessant, maar we moesten lange wandelingen maken en daarbij flink doorstappen.

Nou deden de tweede dag mijn voeten al gigantisch zeer (lees: nadat je alleen maar kunt strompelen nog 6 uur met de kiezen op elkaar doorstappen) en heb ik daarna nog drie dagen stevig gewandeld waarbij mijn voeten uiteraard zeerder en zeerder deden en ik op de dag van vertrek mijn schoenen niet meer aankreeg.

Resultaat dus twee voeten waarbij de bal van de voet en de grote teen drie keer zo dik zijn als normaal en wat blauwig en uiteraard doen die ook erg zeer. Bij de bal van de voet een beetje het gevoel alsof ik op het uiteinde van bot loop Clown Bij het lopen doet er ook een spier/pees aan de onderkant van de middenvoet (het holle deel) een beetje prikkerig.

Graag tips om mijn voeten weer tot rust te brengen (warm badje, koud badje, wisselbaden? Creme? Volledig rust of licht wat bewegen?)
O ja, masseren ofzo gaat echt niet. De eerste die naar mijn voeten KIJKT maak ik dood Bloos

ik heb t 2 keer gehad, dan heb je echt doorgelopen, ik liep 3 dagen erna nog steeds kreupel ( Haha! )
en na de 3de dag ging ik iets beter lopen, ik heb alleen maar voetbaden genomen en koelen koelen en nog eens koelen, bereid je maar voor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:36

Urielle schreef:
Ik ben maandagochtend naar Parijs vertrokken. Maandagavond alleen een korte wandeling. Dinsdag de hele dag gelopen maar toen alleen vermoeide voeten. Woensdag dus die vreselijk lange wandeling gehad en toen heb ik echt misselijk van de pijn nog een halve dag doorgelopen. Donderdagochtend alleen vermoeid gevoel maar na een uurtje ongeveer ook weer veel pijn. Vrijdag was vreselijk, maar toen kon ik wel 's middags zelf het tempo bepalen. Zaterdag ben ik terug gekomen (hele dag in de bus, maar weinig gelopen) en waren mijn voorvoeten echt zo dik dat ik mijn schoenen aan moest wringen.

Ik denk een combi van verkeerde schoenen, niet meer gewend aan veel lopen (en het was echt veel, niet te vergelijken met een avond stappen Knipoog ) en die onregelmatige pokkesteentjes in Parijs. De zolen van mijn schoenen zitten ook los Clown

Lopen gaat nu niet zo fijn, ik loop op de buitenkant van mijn voeten en mijn hiel. Ik moet wel de paarden gaan doen dus ik zal wel moeten, maar ik vraag me nu al af welke schoenen ik in vredesnaam aanmoet en hoe ik moet gaan lopen Bloos

Maar hoog leggen en koelen dus, af en toe wat bewegen?

ik zou rust nemen, enne denk niet dat het die combi is, denk dat het "niet luisteren naar ons lichaam" heet Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:31

Dat ook Haha!

Ik kan gelukkig weer lopen, het is nog wel gevoelig maar ik verwacht dat dat ook met een paar dagen weer wegtrekt Lachen
De tips helpen dus!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:12

Hoop dat je wel van het weekend je rijlaarzen aan kan!
Van Kneipp heb je speciale voetencreme voor vermoeide voeten. Die is lekker om op te doen na een dagje stappen.