Maagzuurremmers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chivance

Maagzuurremmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 10:51

Hallo

Ik wil even vragen wie maagzuurremmers neemt, waarom ze je neemt, hoe lang al, welke en hoe je je erbij voelt?

Groetjes

loez

Re: Maagzuurremmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:02

Ik heb het wel eens nodig gehad, toen ik op de basisschool nog in groep 7 zat, had ik daar behoorlijk vaak last van. Ik heb toen in het ziekehuis een sonde via mijn neus kregen en laterna bleek dat mijn maagzuur wel eens te hoog was, waardoor ik bijna over moest geven, of misselijk werd, óf dat het wel eens te laag was. En dan krijg je ook overgeefneigingen of misselijkheid. Heb er nu alleen nog last van als ik een heel stuk moet rennen. Of heel hard moet fietsen, dan krijg ik ook meer speeksel in mijn mond en 1 raar gevoel onder mijn tong. Weet zo niet meer welke tabletten ik daarvoor gehad heb.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:15

Gavison werkt erg goed, maar is enorm smerig. Rennie is minder vies, maar werkt weer minder bij mij Lachen De vloeibare Gaviscon werkt het best..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:59

Ik gebruikte eerst Rennie en daarna Maalox.
Toen ben ik er toch maar mee naar de HA geweest en nu met medicijnen heb ik er totaal geen last meer van Knipoog ( pantazol )

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:28

Ik slik Omeprazol 20 mg ( alleen via HA verkrijgbaar) omdat ik dagelijks zware pijnstillers slik.(het beschermt mijn maag)Maar vooral omdat ik erge last heb van maagzuur e.d. zonder die pillen kan ik veel soorten voedsel niet eten omdat ik dan erge last krijg ( tomaat en kaas bijvoorbeeld)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:02

omeprazol hielp bij mij ook idd Ja