Is het echt zo slecht? .... wat zijn de gevolgen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Is het echt zo slecht? .... wat zijn de gevolgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 15:55

ik heb altijd al moeite met drinken echt heel vreemd als ik alleen als een glas drinken voor me zie staan zie ik er al tegenop het op te moeten drinken zelfs op warme dagen ik drink dus ook maar ongeveer 1 glas drinken per dag.
Ik weet dat het heel weinig is en vraag me toch echt af wat de gevolgen of klachten hierbij zouden kunnen zijn, zijn er nog meer mensen die heel weinig drinken en moeite hebben met drinken/doorslikken?

Ik heb het niet over alcohol hoor Tong uitsteken

Ojajoh

Re: Is het echt zo slecht? .... wat zijn de gevolgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:57

ik drink ook niet zoveel op een dag genomen hoor.....
en mijn lichaam doet het er al jaren zo op
als ik 1 glas drink op een avond is het veel
voor de rest alleen bakje koffie en smiddags glas melk...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:58

bij mij gaat het ook makkelijker met een flesje met zon bidon-dop oid.
Heb je ook ontstoken amandelen ofzo?
Laatst bijgewerkt door missnynke op 27-03-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:58

1 glas vocht per dag is al funest voor je lijf
dan vergiftig je e zelf al en droog je uit
dus daar heb ik wat moeite mee om dat te geloven

eet je wel vla of jochurt? fruit ?

heb je wel eens ander smaakje thee geprobeerd of vruchtensap ?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd heel weinig dronk.. een glas weet ik niet maar toch zeker niet vaak meer als 2.
Alleen had ik heel vaak hoofdpijn en wist nooit waarvan dit kwam, iemand zei tegen me dat het kon komen doordat ik te weinig dronk en sinds ik meer drink heb ik er ook nog maar zelde last van.
Maar zo weinig drinken is echt ontzettend slecht voor je lichaam, deze heeft minimaal 1 liter vocht nodig.
Wat de gevolgen zijn zou ik eigenlijk niet weten..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:05

Fruit soms 1 peer per dag (zit dus ook vocht in)
ik drink echt niet meer als 1 glas drinken per dag en dit doe ik al jaren zo heb op een of andere manier moeite met het doorslikken ervan ik weet niet hoe ik het moet uitleggen..

Toen ik een tijdje in het ziekenhuis heb gelegen vanwege een ongeluk stapelden de bekertjes drinken zich bij me op.. kon er gewoon niet tegen drinken toen is al gezegt dat ik echt veeltste weinig drink maar ik lust/wil gewoon niet drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:08

Weinig drinken is heel slecht voor je. Nog slechter zelfs dan weinig eten. Vocht is heel belangrijk voor je lichaam. Ik zou jezelf echt gaan aanleren om meer te drinken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:11

Ik drink ook niet veel. 's ochtends Coolbest en koffie, op school 1 pakje drinken en soms wat water. Bij het avondeten water of melk en tussendoor cappuccino en nog iets van water of Coolbest of melk. 2 liter water op een dag zou je moeten drinken.. pff als ik dat naar binnen krijg kan er geen eten meer bij joh. Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:16

Te weinig drinken is echt heel slecht voor je.

Ik dronk vroeger ook heel weinig. Ik dronk gerust pas 's middags na schooltijd mijn eerste glas drinken. En dan 's avonds nog een glas, verder niks. Nors opkijken

Nu let ik er op en kom makkelijk aan 1.5 liter per dag. Naast de computer zet ik een flesje water en zonder erbij na te denken is dat zo leeg. En als ik langs de kraan loop klok ik ook even snel een glas water naar binnen. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:24

Dit is sowieso funest voor je nieren en blaas. Je hebt grote kans op o.a. nierfalen en nierstenen. Ook al je andere organen lijden hieronder. Hoofdpijn? Slechte huid, acne? Problemen met de stoelgang? Velletjes op je lippen? Makkelijk ziek of verkouden? Je leeft continue (!) in een staat van uitdroging.

Ik dronk ook nooit genoeg, maar dwíng mezelf tegenwoordig gewoon. 's Morgens 2 kommen thee, tussen de middag een glas melk of fruitsap en de rest light frisdrank. Als ik ga sporten (3x per week) drink ik 0,75 l water..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:25

Jamaar, voor je daadwerkelijk in een uitdroogstadium komt heb je toch al gruwelijke dorst gekregen. Zolang je niet veel drinkt en ook niet heel erge dorst hebt kan er volgens mij niet zo heel veel gebeuren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:28

Nee, ik had ook nooit dorst eigenlijk... Wel vaak spierkramp, hoofdpijn en een slecht uitziende huid...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:34

Hoofdpijn? Slechte huid, acne?

Deze dingen komen mij inderdaad ook bekend voor

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:41

Begin gewoon eens met dat te drinken wat je lekker vindt. Al is het Red Bull bij je ontbijt Haha! De eerste weken blijf je lopen naar het toilet, heel irritant. Maar je lichaam went eraan voldoende binnen te krijgen en zal langzaam aan dankbaar gebruik gaan maken van het aanbod..

Als ik nu een dag te weinig drink heb ik geheid hoofdpijn en spierkramp 's avonds. Mijn lichaam straft me meteen als ze niet genoeg heeft gehad.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:44

Je huid wordt steeds droger, je gifstoffen hopen op in je lichaam (en dat ga je zien na verloop van tijd, zo niet voelen) en wat dacht je van blaasontstekingen en nierbekkenontsteking? Geen pretje, hoor.... En er staan nog genoeg andere kwalen in dit topic, waar je niet vrolijk van wordt.

Je hebt gewoon vocht nodig en te weinig vocht op langere termijn, zal je echt geen goed doen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:46

ik probeer ook steeds te drinken water enz maar krijg het echt niet doogeslikt ik weet niet zie er ook gewoon tegenop om te drinken...
zijn er niet meer mensen die hier last van hebben?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:48

Heb je geen slikfobie o.i.d.? Dat bestaat ook?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:49

heb ook nooit echt behoeft om te drinken. Kan het zo vergeten een paar dagen.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:49

Ik heb precies hetzelfde probleem. Krijg vaak gewoon geen drinken naar binnen. Wordt misselijk en drink dan ook nauwelijks op een dag (als ik geluk heb 2 á 3 glazen, vaak maar 1 of 2). Met als gevolg dat ik de hele dag hoofdpijn heb en ik bijna elke dag aan de paracetamol zit (vooral de laatste tijd).

Ik volg dit even.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:51

idd goed is anders maar verget het gewoon

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:57

En als je eens een slok drinken die je lekker vind in je mond neemt? Ademen door je neus en gewoon in je mond houden. Onwillekeurig slik je namelijk toch wel. En dat dan dus zo vaak mogenlijk. Steeds als je achter je pc zit. Zet een timertje. Als je binnen het kwartier je slok helemaal weg hebt, mag je 5 min zonder. Heb je na het kwartier je slok nog niet weg, dan móét je slikken, en direct een nieuwe slok nemen. Leer jezelf aan dat snel slikken dus voordelen heeft...

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:58

ik dronk eerst heel erg weinig, dus inderdaad één twee glazen water op een dag naast wat thee en koffie. Sinds een hele tijd ben ik helemaal lijp van ice thee (wel van lipton ice) van de smaken peach, lemon en green....en ik drink naast al mijn thee en koffie en watertjes nu per dag ook 1 pak hiervan op (is 1 1/2 liter) en ja af en toe wel rennen naar het toilet, maar als ik het niet doe wordt ik s nachts wakker van de dorst.......lichaam went eraan. En ik vind het nu ook niet meer naar om te drinken. Water vind ik niet lekker tenzij het snik heet is.....
probeer iets te vinden dat je lekker vindt. Maar als je pijn of moeite hebt met slikken moet je misschien langs de arts....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:26

Ik drink ook veel te weinig. Ik kan het niet helpen, word al niet goed van het idee alleen al dat je 2 liter op een dag zou moeten drinken. Dat is toch hartstikke veel?
Ik drink ook alleen als ik echt dorst heb, dan kan ik in 1 keer 2 glazen naar binnen gieten. Heb ik geen dorst, dan ga ik gewoon lopen kokhalzen als ik toch probeer te drinken. Word trouwens ook niet echt vrolijk van al dat geklots in mijn maag...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:48

Ik dronk ook altijd veel te weinig. Maar ik merk dat ik gewoon niet graag uit een glas drink. Ik neem nu altijd een halve literfles spa & fruit mee naar het werk en die gaat meestal helemaal op (laatste restje gooi ik altijd weg dat doe ik ook met glazen hihi). Thuis drink ik ook het liefst uit een fles en het voordeel daarvan is dat ik ook precies kan zien hoeveel ik gedronken heb, die dag.
Ik neem 's ochtends op het werk meestal wel een warme chocomel en dan probeer ik dat een keer of 4 over de dag te doen. Ik drink de bekertjes meestal maar half leeg maar het is toch beter dan niets.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:06

normale vrouw heeft minimaal 1,5 liter vocht nodig
dat is iets anders als alleen maar drinken
sochtends beker = 250 cc
of melk met serials
of yochurt

rond tienen thee koffie of iet anders
normaal bekertje 150 ml

rond 12 beker 200

rond 1500 150

avond eten met toetje 450

savond ..2000 en later 2 x 150