Zonne-allergie.. wat helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Zonne-allergie.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:10

Hallo bokkers Lachen

Ik heb sinds 2 jaar ong last van zonne-allergie. Ik krijg uitslag bij mij voeten, handen en borst.
Het was eerst niet zo erg, maar bijv afgelopen herftvakantie was ik naar Kos en het was bijna niet te doen!
Nu ga ik aankomende meivakantie naar Gran Canaria en was ik benieuwd of iemand wat tips heeft.
Is er misschien wat voor te halen bij de apotheek?

Tijdens de afgelopen vakanties ben ik in de weer geweest met zalfjes om het te verkoelen,
maar dat is ook niet alles.. om het kwartier kan ik weer smeren..

melaniepk

Re: Zonne-allergie.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:12

Je kan vragen om lichttherapie ? dit schijnt goed te helpen Ja

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:17

hier meld zich een mede-zonne-allergier Bloos
als het echt puur en alleen door de zon komt, zou je bij de huisarts kunnen vragen om een anti-histaminica kunnen vragen. de allergie ontstaat namelijk doordat histamine uit de mestcel vrijkomt, waardoor je jeuk en uitslag krijgt. de medicatie remt dit af
en lichttherapie bij een dermatoloog of huidtherapeute(moet even mijn opleiding promoten :p) zou ook wel goed kunnen helpen
succes ermee!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:20

bij mij heeft een zonnebank kuurtje erg geholpen
ik had hier ook echt super last van.. vooral mijn armen en boven mijn borst..
sinds ik af en toe onder de zonnebank ga heb ik er afgelopen zomer iig geen last van gehad

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:29

Ik heb dit ook heel erg gehad het stomme van alles was afgelopen zomer weer niet maar de zomer daar voor handen arme benen voeten alles zat onder de blaasjes en uitslag.
Jeuken jeuken jeuken ben toen naar de apphotheek geweest daar hadden ze zalf met menthol er in voor me hier toch wel een aardige tijd.
Ook had ik van die korreltjes tegen zonneallergie urtizon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:04

Ik neem een paar weken een zonnebankkuurtje voordat ik me blootstel aan de zon. Dan heb ik er bijna geen last van.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:43

Ik probeer de zon een beetje te vermijden.
Laatste vakantie was ik helemaal opgezwollen van de allergie.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:46

Ik heb er ook last van, al vanaf dat ik klein ben Scheve mond
Ik ging altijd als ik er last van kreeg gewoon uit de zon, en er dan menthol poeder opsmeren, maar afgelopen vakantie gewoon poeder d'r opsmeren en in de zon blíjven, dan gaat 't namelijk voor 't grootste gedeeltje ook weer over, heb wel veel jeuk gehad, maar daarvoor had ik dat poeder, en na 'n paar daagjes waren de bultjes zo goed als weg Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:47

Bij de Etos kun je homeopathische korreltjes kopen die je dan onder je tong moet laten smelten en die zorgen ervoor dat je klachten minder zijn dan zonder korreltje. Je huid jeukt minder en wordt minder rood, tenminste dat is bij mij het geval.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:49

Meld zich ook.

Ik had er eerst flink veel last van. En sinds vorig jaar begin een aantal maand van de voren met zonnenbanken (in een erkende zonnestudio + bijbehorende consulente) en moet zeggen ik merk echt verschil uitslag is echt minimaal!
Je bouwt dan een natuurlijk beschermlaagje (geloof ik) op waardoor je niet "reageerd" op de "echte" zon.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:53

Ik bedoel de korreltjes van Urtizon.
Afbeelding
(Lees net op internet dat bij mij de oorzaak is dat ik jaren een bepaalde anticonceptiepil heb geslikt.)

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 15:54

Dank jullie Lachen
Ik zal binnekort even langs de apoteek..
Ik heb gister onder de zonnebank gelegen en dat wil ik aanhouden tot de meivakantie.
Iedere week een keertje ofzo.

Naomi_Jortje: ik hoorde dat poeder juist niet goed was..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:59

Wat bij mij geweldig hielp is E-line (inmiddels Earth line) van www.vannaturebeter.nl !!! Geen bultjes, geen jeuk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:02

Urtizon helpt goed, maar als ik 3 weken naar een zonnig en warm land ga dan krijg ik uiteindelijk toch nog wat bultjes.
Verder gebruik ik zonnebrand van Swiss Made, Ultrasun met een hoge beschermingsfactor.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:19

Ik heb er tabletjes voor vanuit het ziekenhuis, maar langzaam wennen aan de zon is het beste. Nu wordt dat in Nederland momenteel een beetje moeilijk, dus zonnebank is wel slim.

Ook vertelde de allergoloog me dat je het beste de zonnebrand van het Hema huismerk kan nemen. Die schijnt het allerbeste te werken bij mensen met zonneallergie. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:39

Mickey, mag ik vragen welke pil?

Dank voor de tip Mocca, ik vraag me inderdaad vaak af welke zonnebrandcreme het minste reactie geeft.

Ik zweer overigens bij Urtizon. Verleden jaar te weinig meegenomen op vakantie en werd echt gék van de allergie! Terwijl ik de eerste anderhalve week geen last had, daarna waren de tabletjes op en was het "feest". En deze tabletjes zijn nergens anders te krijgen helaas..

Ook vooraf zonnebanken maakt bij mij geen verschil. Alhoewel er ook wel eens een jaar is voorgekomen dat ik spontaan nergens last van had Verward

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:56

LePapillon schreef:
Dank jullie Lachen
Ik zal binnekort even langs de apoteek..
Ik heb gister onder de zonnebank gelegen en dat wil ik aanhouden tot de meivakantie.
Iedere week een keertje ofzo.

Naomi_Jortje: ik hoorde dat poeder juist niet goed was..

Dat poeder helpt juist onwijs goed bij mij, ook nooit wat slechts bij meegemaakt Lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:58

Word Vampier? Clown
Nee even alle gekheid op een stokje, ik zou het niet weten... Het lijkt me wel heel vervelend. Scheve mond

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:02

Mickey schreef:
Ik bedoel de korreltjes van Urtizon.
Afbeelding
(Lees net op internet dat bij mij de oorzaak is dat ik jaren een bepaalde anticonceptiepil heb geslikt.)

Ik had deze korreltjes mee op vakantie naar Turkije vorig jaar en helemaal nergens last van gehad. Het jaar daarvoor kon ik echt geen zonlicht verdragen. Super spul Haha!

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:11

Ook ik heb sinds een aantal jaren last van zonneallergie. Tijdens een zomervakantie op Ibiza begon het ineens, ik had er nog nooit eerder last van gehad. Op een gegeven moment werd het zo erg dat we daar maar naar een arts zijn gegaan.

Na een prik in mijn kont ( Bloos ) met één of ander spul en het advies om me 's avonds voor het slapen gaan helemaal in te poederen met menthol talkpoeder was het na drie dagen helemaal weg.

Helaas (alhoewel ik misschien helemaal niet wil weten wat voor troep er in die spuit heeft gezeten...), prikken ze hier dus niet zomaar. Maar wat de arts me daar dus aanraadde was, zoals al genoemd, de menthol talkpoeder en de zonnebrandproducten van Pizz Buin (hier nu alleen nog maar te verkrijgen per internet voor zover ik weet).

En deze combinatie en een zonnebankkuurtje werken voor mij echt perfect! Ik heb ook een zomer urtizon geprobeerd en een zomer een soort milk van de dokter maar beide hielpen bij mij niet.

Nee, ik zweer bij Pizz Buin en menthol poeder (haha, lijkt wel zo'n reclame spotje zo).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:20

Piz Buin had ik vroeger ook, dat werkte inderdaad ook prima. Ik gebruikte het wil icm Urtizon.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:24