Hoe aankomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:40

Hallo, ipv afvallen zou ik heel graag willen aankomen. Ik ben 17 jaar, 1.68 meter en weeg ruim 50 kilo, behoorlijk slank dus. Ik oog niet graatjemager maar wel iets te slank naar mijn idee. Ik fiets 10 tot 20 kilometer per dag en rijd ook meerdere dagen in de week paard, beweeg aardig veel dus. Naar mijn idee eet ik niet bepaald weinig en hoor ook regelmatig uit m'n omgeving hoe ik in godsnaam zo slank blijf en of ik misschien wel lintworm heb Clown Ik ontbijt met 1 broodje met kaas of pindakaas o.i.d., op school eet ik in de 1e pauze een pakje sultana's, en in de 2e pauze koop ik meestal een broodje (zo'n groot pistoletje, met ham en kaas meestal), vaak eet ik er dan nog een pennywafel of andere soort koekjes achteraan. Als ik thuiskom eet ik een tosti voor ik naar de paarden ga. Na de paarden gewoon goed avond eten. En 's avonds vaak nog een tosti en 2 boterhammen met pindakaas, en chips. Oja en tussendoor nog wat kitkats en bounty's Vork
Kan ik op een of andere manier aankomen?

_Ella_

Re: Hoe aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:45

lekker veel pasta's eten Lachen

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:47

Ik denk dat je er geen probleem van moet maken. je bent 17 jaar, beweegt veel en het kan best dat je over een jaar of wat ineens wel wat aankomt, waardoor je met de tijd toch op je gewenste gewicht uitkomt.
Ikzelf ben een paar cm kleiner dan jij, en en ook altijd erg slank geweest. tot mijn 19e heb ik kindermodel gehad en heb daarna pas vorm + borsten gekregen Haha! .
Duidelijk een laatbloeier dus, misschien is dit bij jou ook het geval?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:51

Teveel zoetigheid weglaten, eet dan iets gezonds! fruit bv!
Eet je volkoren brood?

Als ik het zo lees eet je gewoon overdag te weinig... Ik eet dagelijks 6 boterhammen, op lange schooldagen een croissontje erbij, of een boterham extra. Ik eet ook volkoren brood, dat is ook gezond. Als ik jou was zou ik in de eerste pauze ook 1 of 2 broodjes eten, 2e pauze ook (of bv broodje en zo'n pistolet) en dan 's middags die tosti, neem aan dat je die gewon zelf maakt? Ook gewoon volkoren brood pakken, maakt het ook direct weer gezond.
Als je donker volkoren niet lekker vind kan ik je wel dat brood van blue band, wit-met-al-het-goede-van-bruin aanraden. Ontzettend lekker brood Ja
Dus volgens mij moet je gewoon meer brood gaan eten overdag Knipoog

En de kilo's komen er vaak vanzelf aan, zoals Ing al zegt Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:55

Ik kan je niet helpen, maar ik vind niet dat jij extreem mager bent, ik heb tijden gehad van 1.76 en 44 kilo, toen ik jong was (ongeveer 22) en dat was misschien wat dun, maar ik voelde me goed.
Wie weet komen de komende jaren er nog kilo's bij, waar je dan niet meer zo blij mee bent Haha! .

Misschien wat meer spieren gaan opbouwen in de sportschool?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:58

@ Ing
Zou best kunnen, maar mijn moeder werd pas minder iel toen ze zwanger van mij werd op dr 30e, hoop niet dat het bij mij zo lang gaat duren.

@ Ilsemarie
Jep, ik eet altijd volkoren brood. Zou inderdaad best kunnen dat ik overdag net te weinig eet, maar 's avonds prop ik me vol en daar hoor je juist van aan te komen hoor ik overal. Ik neem voortaan wel brood mee naar school. (krijg geld mee voor een broodje in de 2e pauze, verwend he)

@ avaluna
Hm ja maar wat voor training moet ik dan doen zodat ik spiermassa opbouw maar geen vet verlies?

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:17

ik ken dit probleem ik loop nu bij een dieetist.
dus ik kan je wel wat tips .IK zal je een pb sturen met een aantal tips.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:20

wacht maar tot je 40 bent dan gaat het vanzelf....zelfs al eet je veel minder dan dat je nu doet......

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:33

avaluna schreef:
Ik kan je niet helpen, maar ik vind niet dat jij extreem mager bent, ik heb tijden gehad van 1.76 en 44 kilo, toen ik jong was (ongeveer 22) en dat was misschien wat dun, maar ik voelde me goed.

Met die lengte en gewicht had je toch echt een ongezond gewicht!

Over het aankomen:
Als ik jou was zou ik proberen je ontbijt wat groter te maken en evt. ipv van je sultana 's morgens 2 boterhammen te eten.
- Verder geen lightproducten
- af en toe melk vervangen door chocomel
- als je veel thee of water drinkt dit vervangen voor dingen waar wel wat inzit
- Boter smeren (als je geen boter gebruikt)

Op zich vind ik nog niet eens dat je veel eet, alleen wel aan het einde van de dag. Als je een actief leven leidt is 7 boterhammen + avondmaaltijd en drie tussendoortjes (hoewel je er meer eet Clown ) heus niet zo vreemd, alleen eet jij 'veel brood' aan het einde van de middag/avond. Als je dat wat meer verdeelt naar overdag zul je waarschijnlijk ook wat minder trek in zoetigheid hebben aan het einde van de middag/avond, en kun je 'makkelijker' naar iets gezonds (brood) grijpen.
Ik heb een periode gehad dat ik met gemak 10-12 boterhammen per dag wegat. Ik vond zelf brood 'makkelijker' om in uit te breiden dan meer avondeten bijv.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:11

Ik heb het ook hoor, vind het wel lekker, ben 18 weeg 54kg en ben 1.68 lekker slank haha kan eten wat ik wil doe ik al jaren

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:09

Meer ontbijten.
's nachts noedels eten, daar schijn je van aan te komen..

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:10

waarom zou je aan willen komen? Mijn vriend van 21, 1.75 weegt net zoveel als jij... dat is zijn bouw nu eenmaal, en de jouwe waarschijnlijk ook.

Geniet er lekker van tot het te laat is Knipoog dik worden gaat vanzelf Ja