Hoi meis, wat een naar verhaal, ik begrijp hoe je je voelt...
Ik heb zelf ook zoiets vergelijkbaars meegemaakt. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was doordat mijn vader een alcohol en sigaretten verslaving had, toen is hij gaan afkicken in een kliniek maar daar kwam hij een vrouw tegen waarmee hij is gaan samen wonen, maar zij was ook verslaafd. Langzaam aan is die verslaving weer de kop op gaan steken en rookte mijn vader 2 pakjes op een dag...
Hoeveelheid alcohol weet ik niet. Hij was altijd erg moe en we deden eigenlijk nooit iets leuks als we (mjn broer en ik) daar waren. Doordat mijn vader een slechte weerstand had kreeg hij griep en dit is op zijn hartspier geslagen, die het toen begeven heeft. Mijn vader is 42 jaar geworden en overleden op 1e kerstdag 1999, ik was toen 10 en mijn broer 11.
Op de begrafenis hebben mijn broer en ik 10 witte balonnen los gelaten. Mijn vader ligt nu op een heel mooi plekje vlak onder de bossen waar het vaak zonnig is, in het familiegraf waar allebei zijn ouders ook liggen. Dit is op 10 min. loopafstand van mijn huis.
Natuurlijk denk ik nog iedere dag aan mijn vader en ik hou nog steeds heel veel van hem.
Ik geloof dat hij een engel geworden is en altijd naar ons kijkt van boven, en ons helpt als het wat minder gaat. Als ik niet lekker in mijn vel zit of me ergens rot over voel, denk ik hierover na of praat ik erover met mijn vader.
Ik weet zeker dat hij me hoort en me helpt. Ik merk ook vaak dat het daarna dan allemaal weer wat beter gaat. Dit geeft mij heel veel kracht. Jou kan het ook vast en zeker helpen, maar zoiets moet je wel liggen. Als je meer hebt met een foto, een kaarsje voor hem aan te steken of een bezoekje aan zijn graf, moet je dat gewoon doen.
Blijf er iig niet in hangen, geef het een plekje en heb er vrede mee. Het is en blijft naar dat hij er niet meer is, maar je er altijd door laten beinvloeden schiet ook niet op. Het is bot, maar je zult er, hoe erg het ook is, mee moeten leren leven. Daarom vind ik het zelf ook zo mooi om via gedachtenkracht contact te maken, ipv dat je alleen nog een herrinnering hebt. Dan heb je het allebei.