Emotionele buien?? Door de pil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Emotionele buien?? Door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 09:55

Pfft, gek word ik er soms van.. Zodra ik in mijn stopweek zit van de pil, of 3 weken na het starten van de strip, dan krijg ik van die emotionele buien.

Ik word onzeker, ik word verdrietig, of juist blij, het ene moment moe, het volgende heel veel energie. Gek word ik ervan.

Ik denk dat het hoe dan ook de moeite waard is om de dokter te bezoeken.

Ik heb al 10 jaar dezelfde pil, verder helemaal goed hoor!! Nooit last van gehad, tot het afgelopen half jaar zeg maar.. Rolleyes

Kan het toch aan de pil liggen wellicht? Zwanger ben ik niet hoor, heb er nu ruim een half jaar last van en ben gewoon iedere maand keurig in de rode vlaggenweek geweest Haha!

Mijn vriendje zegt dat het komt door de scheiding van mijn ouders en al het gedoe wat ik de laatste tijd aan mijn koppie heb gehad. Zou natuurlijk ook heel goed kunnen, maar ik denk dat het toch aan de pil ligt, ik krijg er rond mijn stopweek last van namelijk.. Scheve mond

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Jellie

Re: Emotionele buien?? Door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:11

Ik heb t idd ook gehad.. Samenstelling van de pil die ik toen slikte was iets veranderd en ik daardoor ook Clown
Is al weer een hele tijd geleden maar had dan echt van die momenten dat ik continue in janken kon uitbarsten terwijl er niets was...
Ik ben toen over gegaan op een andere pil. Dat gaat een heel stuk beter Ja

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:12

Ik denk dat het zeker wel kan. Je hormonen hebben wel invloed op je emoties. Misschien is het een combinatie van beide pil en veel aan je hoofd.
Misschien is een afspraak met de huisarts een goed idee, voor een andere pil of voor door verwijzing met een psycholoog die jou specifiek kan helpen hoe je je beter kan voelen in deze paar dagen per maand. Voor de ene is dat misschien bankhangen, voor de ander misschien juist wat ondernemen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 11:48

Een psycholoog is misschien erg over de top, ben niet depri ofzo, maar gewoon even een beetje wiebelig Tong uitsteken Is met vlagen van een uurtje en daarna weer weg Tong uitsteken

Ik heb voor vanmiddag maar even een afspraak gemaakt, heb een nieuwe dokter, hopelijk is deze beter als de vorige Haha!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:54

Ik heb het ook. Maar, het is begonnen nadat ik een tijdje met de pil ben gestopt. Heb het een half jaar volgehouden, het ging echt niet meer. Voelde me ontzettend depressief.

Ben weer begonnen en gelukkig is het nu over, maar idd, rond mijn stopweek en zelfs als ik 'm doorslik heb ik er last van.
Ben benieuwd wat er uit je afspraak komt vanmiddag.

Welke pil heb je?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 11:58

Marvelon Lachen Ik heb hem al bijna 12 jaar zelfs..

Ik heb ook een aantal keren de pil een jaar niet genomen. Dan was ik single en had ik hem dus niet nodig. ( klok erop gelijk zetten enz )

Wat mij ook opvalt is dat met pil de vlaggetjesweek echt een week is. Zoder pil was het altijd 3 of 4 dagen, dan was het over..

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:01

ik ken het helemaal, slik nu een andere pil en dit gaat een stuk beter. maar 12 jaar de zelfde pil is dit niet erg lang? miss verstandig om met je HA te overleggen voor een lichtere pil. succes ermee.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:07

Ik vraag me ook af dat samen kan hangen met de pil. Ik heb ook van die emo-buien vlak voor en tijdens mijn stopweerk, heel irritant want ik ben eigenlijk vrij nuchter van mezelf. Ik ben een tijd terug naar de dokter gegaan voor een andere pil maar die vond dat onzin. Inmiddels heb ik van meer mensen gehoord dat ze zich vrij klote voelen met dezelfde pil als ik slik (trigynon). Dus kga het toch nog een keer aankaarten bij de dok, heb inmiddels ook een andere.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:11

Ja, daarom ga ik vanmiddag ook naar de dokter, omdat ik ook nog NOOIT controle heb gehad van mijn vorige huisarts.. Hij heeft toendestijds bij het voorschrijven mijn bloeddruk gemeten en daarna nooit meer een controle uitgevoerd.

Daarom ga ik nu maar naar de nieuwe waarvan ik hoop dat hij/zij dit soort dingen wel nakijkt Knipoog

@darkshines: Ik ben ook een zeer nuchter iemand, niet gek te krijgen!

Maar nu.. Ik slik deze maand door, meer omdat ik eens wil kijken hoe dit gaat. Normaal had ik na de stopweek afgelopen maandag moeten beginnen met de vlaggenweek. En sinds afgeklopen vrijdag ben ik weer emotioneel zeg maar.. Had ik ook geweest als ik wel was gestopt.. Rolleyes

( Even offtopic, Dark, jij verzorgt Sabiha zie ik Haha! Die heb ik als klein babietje bij de fokker gekend. Ik zag haar voor het eerst toen ze een paar uurtjes oud was! Haha! Grappig he Haha! )
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 26-03-08 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:36

Hmm als je toch emotionele buien krijgt wanneer je doorslikt kan het dan niet gewoon aan je eigen hormonen liggen? Dat die misschien zijn veranderd en dat dat niet meer goed samen gaat met de pil die je nu slikt? Ik verzin ook maar iets...

Heeft iemand er ervaring mee hoe dat gaat als je stopt met de pil? Ik durf niet te stoppen ivm de pijn, heb nu al genoeg last elke maand.

@Tallie, wat leuk! Jammer genoeg komt er al weer een eind aan de verzorging van Sabiha Boos!. Ik vond het trouwens een erg lelijk veulen hahaha, maar nu ist echt een beauty.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:41

Bij mij maakte het verschil.. Ik was niet wiebelig in mijn emoties, kon altijd de klok erop gelijk zetten en pijn had ik eigenlijk nooit. daarnaast duurde mijn periode maar een dag of 3, 4 zeg maar.

In vele opzichten dus wel een stuk natuurlijker en beter om zonder te doen.. Maar ik ben op deze wijze extra beschermd tegen kinders, zit er echt nog niet op te wachten namelijk Haha! Oefenen, daarintegen, is wel leuk *LOL*

Zonde dat het stopt zeg! Ze was als baby best een mooi beestje hoor, maar over smaak valt niet te twisten he Haha!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:13

Ja, ik heb ook ervaring met emotionele buien helaas..
Mijn eerste pil was meteen een hele zware pil. Ik had een huidziekte, genaamd pityriasis versicolor. Het zat op mijn armen, onder mijn borsten en op mijn onderrug en het was niet zo ernstig, maar toch wel in zekere mate dat mensen er soms raar naar keken. Hier werd ik erg onzeker van en wilde er daarom natuurlijk graag vanaf. Ik had al een paar middeltjes geprobeerd, maar die hielpen niet echt.
Ik ging destijds met mijn moeder naar de dokter voor 2 dingen: de pil en mijn huidziekte. De dokter adviseerde me om een pil te gaan slikken die hielp tegen huidziektes. En dan bedoel ik niet acne, maar echte huidziektes zoals ik had dus. Mijn huidziekte verdween helemaal met deze pil! Maar mijn hormonen waren helemaal de weg kwijt en ik merkte ook dat mijn lichaam raar deed. Ik was enorm emotioneel en kon om de kleinste dingen janken. Ook kwam ik enorm aan, zo'n 8/9 kilo.
Ik heb toen besloten om over te stappen op Microgynon 20, een vrij lichte pil. Mijn huidziekte was immers verdwenen, dus waarom zou ik dan doorgaan met die zware pil? Er was wel kans dat de ziekte terug zou komen als ik een lichte pil zou gaan slikken die niet hielp tegen huidziektes. De tweede reden was dat ik absoluut niet nog meer wilde aankomen, want ik voelde me er vreselijk onzeker door. Ik heb het risico toch maar genomen en mijn huidziekte is gelukkig niet terug gekomen. Haha!
Mijn emotionele buien zijn ook minder, maar soms heb ik nog wel mijn momentjes. Voordat ik de pil slikte, had ik hier absoluut geen last van. Er moest echt veel gebeuren om mij aan het janken te krijgen! Dus ik denk zeker dat het aan de pil kan liggen. De pil heeft natuurlijk invloed op je hormonen en je hormonen hebben weer invloed op je emoties. Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 09:30

Ik heb een lichtere pil gekregen van de dokter.. Lachen Even doorbijten tot het einde van deze strip, stopweek en daarna over op deze. Lachen

Gisteren even met mijn moeder gepraat. Ik voelde me zoooo vreselijk kleute gister, ik had gewoon een knoop in mijn maag, heel vervelend en erg onhandig. Ik denk toch dat het verwerken van de scheiding van mijn ouders nu is begonnen.

Tja, alles bij elkaar opgeteld ben ik gewoon aardig van slag, ik geef niet op natuurlijk, maar ik zou het liefst in mijn bed blijven liggen met de dekens over mijn kop Haha!

Komt wel goed Tong uitsteken Ben een grote meid Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:51

ik heb dr ook last van sinds ik de diane pil gebruik

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:14

hoe weet je dan of een pil lichter of zwaarder is? geeft dat 30 bij microgynon 30 de zwaarte zegmaar aan?
ik heb namelijk één keer microgynon 30 gehad en daarna kreeg ik ethinylestradiol/ levonorgestrel (0,03/0,15). is dat dan ook een lichtere ofzo? nouja ik heb er in ieder geval nergens last van ofzo, maar ik vroeg t me af Knipoog
is het ook zo dat een lichtere pil meer op dezelfde tijdstippen moet worden genomen of dat niet? ik las namelijk in een ander topic dat je bij een bepaalde, lichtere, pil het meer op vaste tijdstip ingenomen moet worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:17

Ik ken het wel, ik heb Microgynon 30, en mensen IRL kunnen maar beter niet tegen me in gaan, want het lijkt wel of mijn normale terughoudendheid en "tel eerst maar eens tot 10, denk er nog eens over en zeg dan eventueel iets" is omgeschakeld naar "WHAM! bam erover heen" en dan niet subtiel meer Bloos

Ook is het chaos in mijn hoofd, wat misschien door de pil komt, misschien ben ik ook wel gewoon te gestresst Clown

Ik ben overigens nou een goede maand aan de pil, ivm zware menstruatiepijn en ovulatiepijn/kramp.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:23

Ik herken jou verhaal eigenlijk wel,
ik zit nu toevallig 3 dagen in mijn stopweek en ik heb ook altijd dat ik rond die tijd veel emotioneler ben als normaal,
vind het zeer iritant want ik heb bij kleine dingen al meteen de neiging om te gaan huilen,

Ik heb de laatste tijd ook in een moeilijke periode gezeten maar ik denk dat het toch door de pil komt..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:24

Er is ook een speciaal anticonceptie topic, misschien een idee om een te kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:01

Om die reden die jij nu aankaart ben ik gestopt met de pil. Nu ben ik zo'n 3 weken gestopt en ik moet alles nog even afwachten hoe het gaat en loopt. Ik merk dat ik minder hoef te huilen om onzinnige dingen. Daarentegen kan ik er nog niet zoveel over zeggen omdat ik nog maar zo kort gestopt ben.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:20

Ik gebruik de pil nu ong 5 jaar.

En het laatste jaar heb ik heel erg veel last van stemmingswisselingen in mijn stopweek.

Zodra de stopweek nadert kan iedereen zich bergen want ik word SUPER saggie. Ik vind het zelf ook niet leuk maar heb het totaal niet in de hand, woedenbuien, janbuien, zeurbuien. En een heeeel onzeker gevoel!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:24

Ik ben twee jaar geleden na mijn zwangerschap gewoon weer begonnen met de pil.. Had daarvoor er nooit last van gehad... Maar na mijn zwankyschap was het mis... Mennnnnn ik vloog van huilen naar lachen, naar depri en weer terug of van voren af aan..

Mijn man herkende me gewoon niet meer...

Dus ik ben nu definitief gestopt met de pil (inmiddels ook weer zwanger.. Haha! ).. Dat bevalt prima.. Geen hormoonbuien meer..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 22:34

Ik ben niet alleen, ik lees het al Haha!

Toch ergens wel een geruststelling!! Ach gut Hoewel ik echt begrijp hoe jullie je vollen hoor, ik leef ook met jullie mee!!

Ik merk dat het bij mij al weer wat aan het afzwakken is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:01

Ik heb het ook sinds kort. Heb een jaar de Lovette gehad en nu een jaar de Microgynon 30 en het is écht een ramp.
Ik jank om álles. Ben de hele tijd heel emotioneel, down, of juist heel hyper en vrolijk.
Echt irritant. Huilen van het lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:26

Ik heb dit ook hoor. Elke maand 7 dagen voordat ik ongesteld moet worden jank ik om alles. Echt mn depri dag. Maak met iedereen ruzie dan enzo Clown .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:18

sinds ik een goedkope versie heb gehad van mn oorspronkelijke pil kreeg ik ook veel meer last van emotionele schommelingen..
ik weet natuurlijk niet 100 % zeker of het aan die pil lag, maar het vermoeden had ik wel.
en die buien en zo vreselijk vermoeiend..
bij mij was het niet duidelijk elke maand op 1 tijdstip ( bijv in mn stopweek) maar kwam t ook gewoon tijdens de rest van de strip voor..
sinds 3 weken heb ik nu weer de originele microgynon30, dus hopen dat dit helpt Lachen

aangezien de TS al zolang dezelfde pil slikt is t misschien een beetje vreemd dat t nu pas begint..
maar misschien is er toch iets veranderd ( bij jou of bij de pil) waardoor je er nu anders op reageert ?