Mijn haar blijft blond worden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Mijn haar blijft blond worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 00:59

Ik zit met een probleem!
Ik heb van me eigen een donkere haarkleur. Maar heb het jaartje of 4/5 terug blond gemaakt, en nu blijft het lichte steeds door te komen! Heb het zelfs tegen zwart aan geverfd (Foto's in profiel) En na 1 tot 2 weken, komt er weer een blonde gloed eroverheen!
En in de zomer is het al helemaal erg, dan word ik echt een blondine!

Vroeger verfde ik het bij de kapper, mja dat wordt op een gegeven moment ook zo duur hea Huilen van het lachen
En nu koop ik de verf bij een kapperswinkel, en verfd een vriendin het van me.

Maar zelfs de kappers weten zich geen raad met mijn haar! Die snappen ook helemaal niet hoe het kan! Heb vanalles geprobeerd. Zij zijn groot en ik is klein!

Maak er een topic van, omdat ik dacht dat er misschien wel mensen hier zitten die hier een oplossing voor hebben! Want ik word helemaal gek van het verven, en me haar wordt er ook gek van! Vriendjes zijn?

Aan de shampoo ligt het trouwens ook niet volgens de kapper. Voorheen gebruikte ik Fructis, maar me kapper zei dat ik dat direct weg moest doen, aangezien het daar dus licht van zou worden door de silliconen die erin zitten!
Dus heb op aanraden van me kapper nu Herbal.

Dus wie heeft de tip om mij hiervan Blond af te helpen, en om dit Rock-on, dudes! te behouden!

Groetjes Linn

lovely82

Re: Mijn haar blijft blond worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:42

heb je misschien last van bandhaar? meestal kun je dan je haar niet permanenten, weet niet of het ook met kleuren te maken kan hebben. Je kunt het geloof ik laten opmeten of je dat heb.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:49

Hebben je kappers ook niet aangeraden om je haar te laten voorpigmenteren? Ik had eerst ook blond maar ben weer naar donker gegaan. Toen moest het eerst met een goedje rood worden geverfd en daarna de donkere kleur er in.

Tja of alles laten uitgroeien.... Er zullen vast wel kap(ster)pers op bokt zitten die misschien wel DE tip hebben.

edit: Ik was mijn haar nu wel met shampoo speciaal voor bruin haar, ik weet niet of het helpt maar het idee is wel fijn haha

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:51

wat is er mis met blond haar? Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:56

Ja morgen weer aan de slag Nagelbijten / Gniffelen

Snap jou haar ook echt niet !! Nagelbijten / Gniffelen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 09:32

KimH schreef:
Hebben je kappers ook niet aangeraden om je haar te laten voorpigmenteren? Ik had eerst ook blond maar ben weer naar donker gegaan. Toen moest het eerst met een goedje rood worden geverfd en daarna de donkere kleur er in.

Tja of alles laten uitgroeien.... Er zullen vast wel kap(ster)pers op bokt zitten die misschien wel DE tip hebben.

edit: Ik was mijn haar nu wel met shampoo speciaal voor bruin haar, ik weet niet of het helpt maar het idee is wel fijn haha

In het verleden heeft me kapper het al een aantal keer gepigment! Dus dat helpt ook niet..
En speciaal shampoo voor bruin haar jammer genoeg ook niet!

ikenindi er is niks mis met blond haar, maar bij mij wel het staat totaal niet haha

Princess_ voor de laatste keer ja, ben het nu echt zat! Sigaar

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:35

Heb je t al eens een flink stuk afgeknipt? Mss dat t haar dat vanaf nu aan gaat groeien wel donker blijft omdat t nooit geverfd is..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 09:37

Haha ja zelfs dat Haha! (en wat had ik er spijt van Bloos )

Maar morgen wordt het voor de laatste keer geverfd voor aankomende lange tijd, want me haar wordt er echt niet vrolijk van!
Dus als iemand nog met de DE tip komt voor morgen, me haartjes en ik horen het graag Ja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:32

Knap lastig hoor.. verf is idd ook niet al te best voor je haar..
Ik doe t tegenwoordig met Henna.. haar blijft er een stuk beter onder Ja

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:01

Nou me haar is vanmorgen weer geverfd. Even kijken hoelang het zo blijft! Denk dat het wel goed zit! Heb er nu een goed gevoel bij Rolleyes

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:03

Groet het dan niet uit? Vreemd Gestoord

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:10

Hehe deze kleur groeit wel uit, maar zolang het in me eigen kleur is, zie je niet zoveel verschil! Heb van me eigen namelijk erg donker haar! Een klein tintje lichter dan op de foto's in me profiel!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:52

Ik denk dat je maar eens moet afstappen van het idee dat je van jezelf donker bent Haha! Haarkleur kan in de loop van de jaren zeker wel veranderen!

Mijn zusje is geboren met prachtig lichtblond haar maar is nu donkerbruin (van zichzelf!).. Andersom kan natuurlijk ook!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:15

Dan komt er nu een domme vraag.. Maar dan zouden me wenkbrauwen toch ook lichter moeten worden? Bloos

Maar het is niet te hopen dat ik van me eigen blond ben.. Die kleur staat mij echt niet! Huilen van het lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:18

Tussen blond en blond is veel verschil Knipoog En je kunt het uiteraard altijd blijven kleuren.. Maar over het algemeen past je natuurlijke haarkleur eigenlijk wél altijd bij je teint..

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:20

Het kan best hoor, dat je haar in de loop van de tijd veranderd. Ik heb ook al alle kleuren van de regenboog gehad Haha!

Ik begon als zwartharige (baby) maar dat werd al heel snel blond (best gek als je ouders albei heel donker (tegen zwart aan0 zijn!). Naar mate ik in de pubertijd kwam werd het steeds donkerder, meer richting de kleur van mijn ouders.
Maar nu (vanaf een jaar of 22) begint mijn haar ineens een rode gloed te krijgen! VAAAG!
Ikzelf vind het wel prima en verf het dus ook niet.

Het kan dus best dat jouw haar ook van kleur is veranderd, maar dat je het niet opgemerkt hebt omdat er steeds een kleurtje ingezeten heeft. Ben bang dat er niets anders aan te doen is dan blijven verven als je het niet mooi vind Lachen

oh, en mijn wenkbrauwen zijn altijd hetzelfde gebleven (donkerbruin)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:22

Hmm dat betekend dus dat ik maar moet wennen aan het lichte kleurtje! Blijf het niet steeds verven, me haar en ik worden er niet vrolijk van! Liever gezond haar met een kleur die ik toch niet wil, dan haar wat helemaal kapot gaat, maar wel met de kleur die ik wil!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:23

Oh nog een tip wat misschien wel helpt : Echte (zwarte) Henna gebruiken. (bij de plaatselijke turk) Het is even een troepje, maar het is erg goedkoop én supergoed voor je haar!
Let wel even op dat je er zeker van bent dat je de goede kleur hebt, anders wordt het rood Haha! hihi. Je kan er ook nog koffiedik aan toevoegen, dan wordt 't nog donkerder. (of rode wijn voor een rode gloed)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:25

Chubby schreef:
Ik denk dat je maar eens moet afstappen van het idee dat je van jezelf donker bent Haha! Haarkleur kan in de loop van de jaren zeker wel veranderen!

Precies wat ik ook dacht! Je eigen haarkleur is in de loop der jaren gewoon veranderd. Je bent, of je het nu leuk vindt of niet, blijkbaar nu toch echt een blondje! Knipoog Wat je ook in je haar smeert, de uitgroei zal weer blond zijn. Sterkte met je nieuwe identiteit......... Ach gut

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:30

Die shampoo van Guhl voor bruin haar werkte bij mij heel goed, iedereen vroeg steeds of ik mn haar donkerder had geverfd, mss helpt het bij jou ook wel Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:32

komt bekend voor
ik ben jaren een blondje geweest en werd langzaam aan wat donkerder was wel mooi het leken net hi licht's maar was van nature zo
maar nu word ik al rooier
ik vrees dat ik helemaal uiteindelijk een donker rooie zal worden

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:22

heb ikd us ook
ben van mij zelf echt heel erg blond.

en als ik het verf lijkt het of de kleur er gewoon uit gaat.
Echt zo raar is dat

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:42

hmm.
ik dacht ooit eens iets gehoord te hebben,
dat als je het verft, dat de verf er nog niet helemaal uit is,
en dat het op de plek waar je uitgroei krijgt, het dan toch nog niet je eigen kleur is, omdat er daar toch ook nog verf zit.
ik weet dat het heel onlogisch klinkt enzo Clown
maar zoiets had ik een keer gehoord ROFL
net als dat er heel veel mensen zijn die eerst blond haar hadden, en daarna het bruin hebben geverfd.
en dan word het daarna nooooit meer blond maar vervaagd de kleur gewoon een beetje Tong uitsteken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 02:34

Geboren als dochter van een kapster en zelf kapster. Ik kan het zo niet zien en voelen, maar je uitgroei is altijd nieuw haar wat uit je hoofd groeit en nog niet geverfd is.Dat is dus je eigen kleur.
Wat ik me kan voorstellen ios dat je haar door het kleuren gevoelig is en dan krijg je vaak dat kleuren vervagen.
Het is niet alleen de verf die erin gaat, maar ook de waterstof.
Het is onzin dat dat er niet meer in zou zitten.
Ik zelf heb ook problemen met mijn haar door medicatie en narcoses. Ik slik nu sowieso iets extra's voor mijn haar van de Hema of kruidvat. Gezond haar komt van binnenuit.
Echte henna is hartstikke goed, maar alleen rood. Henna is alleen de poeder die je met warm water aanmaakt. Dat wordt rood. Door toevoegen van koffie kan je het donkerder maken of door citroen lichter. Met azijn krijg je meer glans.
Het merk henna is wat anders. Wel aardig, maar de tube's met toevoeging zijn niet geheel natuurlijk. De poeders wel. Daar zit al een toevoeging bij om de kleur te veranderen.
Als je je eigen kleur terug wilt, zal je het moeten laten uitgroeien, want alles wat je verft wordt weer gevoelig.
Steeds puntje eraf en misschien wat erin doen zoals een verzorgende wax. Zo een beetje vet beschermt tegen zon en weersinvloeden.
Hou het haar dus vooral gezond.
Shampoos gewoon simpel. Of een neutrale of voor gekleurd haar. Als je een duurdere shampoo hebt, heb je er vaak minder van nodig, omdat het geconcentreerd is en goed schuimt.
Je haar niet droog raggen of fohnen, wordt het allemaal gevoelig en droog van.
Succes

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:59

@ Superpony, het kan best dat échte henna alleen in rood is hoor.
Ik heb namelijk ooit bij de Turk zwarte Henna gekocht (van die poeder, dus niet van het merk Henna), maar dat pakte niet op mijn haar (ik zag in ieder geval geen/weinig verschil het werd ietsiepietsie donkerder). Misschien had ik dan alleen maar een soort van kleurversterker o.i.d.