mercilon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

mercilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 22:55

weet iemand misschien hoe sterk de mercilon pil is? ik heb hem als vervanger gekregen van mijn ouwe microginon 30..
ik ben nmlk bang dat hij lichter is dan microginon

en is het trouwens normaal dat je bij mercilon wel bij moet betalen en bij microginon niet?

Debski

Re: mercilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:26

De mercilon is inderdaad een lichtere pil als de microgynon. Maar ik heb hem jaren gebruikt en bij mij heeft de mercilon altijd goed gewerkt.

Het klopt dat je voor de mercilon moet bijbetalen. Weet niet precies waarom. Het is geloof ik niet een standaard voorgeschreven pil ofzo en is er ook geen goedkoper merk van te krijgen (bij microgynon wel).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 16:18

Debski schreef:
De mercilon is inderdaad een lichtere pil als de microgynon. Maar ik heb hem jaren gebruikt en bij mij heeft de mercilon altijd goed gewerkt.

Het klopt dat je voor de mercilon moet bijbetalen. Weet niet precies waarom. Het is geloof ik niet een standaard voorgeschreven pil ofzo en is er ook geen goedkoper merk van te krijgen (bij microgynon wel).

oke lekker is dat dan
ik had juist om een zwaardere gevraagd ivm doorbraakbloedingen enzo
maar ik kreeg er 1 die even zwaar was als migroginon.. niet dus..?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:33

Mercilon is lichter dan microgynon. Ik heb jaren microgynon 30 geslikt maar heb nu alweer een paar jaar mercilon omdat ik van de microgynon vreselijk jankerig en emotioneel werd. Hij is net zo veilig maar het is geloof ik wel iets belangrijker dat je hem elke dag rond dezelfde tijd inneemt. Ik heb met mercilon wel langer last van bloedverlies in de stopperiode dan met microgynon. Ik zou hem gewoon een paar maanden proberen en als het niks is alsnog om een andere vragen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:01

Ik slik al járen Mercilon en ben bijzonder tevreden over deze pil. Ik heb uberhaupt geen bloedingen meer in de stopweek en ook geen doorbraakbloedingen als ik doorslik. Ik moet inderdaad wat bijbetalen, 8,- per half jaar, in 2007.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:35

Bij mij was het precies andersom. Ik slikte mercilon maar werd uiteindelijk helemaal niet meer ongesteld (slik hem wel al bijna 13 jaar). Nu heb ik microgynon en gaat alles weer goed terwijl deze toch zwaarder is...