droge huid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annetm

droge huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:13

Ik heb de laatste tijd nogal wat last van een droge huid. (in men gezicht)
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat het weer de laatste tijd veel veranderd..
Maar in de zomer heb ik dit ook altijd heel erg.

Wie weet wat je er tegen kan doen? En het is nu ook niet zo erg dat ik naar de huisarts ofzo ga Clown , maar weet iemand een goed middeltje of zoiets?

dáaag Haha!

Manou

Re: droge huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:32

Bij een droge huid helpt over het algemeen het beste om te smeren met iets dat je huid verzorgt.
Zelf gebrui ik pure plantaardige olieën op mijn droge huid, dat bevalt me het beste na ook lang allerlei bodylotions enzo gebruikt te hebben (Ik heb er ook op mijn armen en benen last van.) Die olie geeft echt geen vette toestanden zoals sommige mensen soms denken, ik vind juist dat het veel sneller intrekt en het werkt ook nog beter. Ik gebruik bijvoorbeeld jojoba en cocosolie.

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:35

Oil of olaz voor de droge huid is goed voor overdag en s avonds lekker een bodymilk erbij van Dove. Ik heb heel snel een droge huid maar nu niet meer ook smeer elke avond na het douchen mijn lijfje in met of de dove of babyolie.....lekker zacht Pling

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:40

Ik heb van het Etos huismerk de creme voor een droge huid gekocht. Super goedkoop, en het werkt perfect Vork.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:41

Ja ik heb ook last van droge plekken in mijn gezicht, meestal niet zo erg, maar de laatste tijd weer wat meer.
Nou had ik eerst op aanbevelen van iemand bij een drogist een dagcreme van Roc (Enydrial), dat helpt wel, maar niet voor heel lang.
Nu heb ik Eight Hour Cream van Elizabeth Arden. Dat is goed spul! Het kalmeert heel erg en binnen 8 uur is het bij mij verdwenen voor een tijdje. Oja en ik heb Olaz make-up remover, dat helpt ook nog.
Misschien heb je er wat aan Knipoog

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:28

aah mooi! bedankt voor de tips Lachen Nu kijken of ik er wat aan heb!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:17

Zelf heb ik het ook. Voordat ik creme gebruikte kon ik voornamelijk rond mijn neus echt kleine velletjes van mn gezicht krijgen door met mn nagels erover heen te gaan. Toen ben ik naar de DA drogisterij gegaan en daar hebben ze mij de Remerderm creme van Louis Widmer aangeraden (is met en zonder parfum verkrijgbaar. Deze werkt erg goed en is vrij vet.

Op den duur werd deze me alleen te vet en nou gebruik ik deze samen met een gewone dagcreme van hun.
In de winter gebruik ik de Remederm (vette creme) voor overdag en de nachtcreme voor 's nachts (is hydraterend). 's Zomers gebruik ik ze andersom.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:22

Ik zou er heel licht vaseline opsmeren,je hoeft echt niet speciaal allerlei merkjes creme te gaan kopen.(ook omdat in bijna alles wel parfum zit,ook niet zo denderend voor je huid)Vooral ook smeren voordat je naar buiten gaat.Onze kinderarts heeft dit aangeraden,een van mijn zoontjes heeft zo'n slechte huid dat als ik zijn hempje uittrek de schilfers je letterlijk om je oren vliegen,bepaalde cremes(via huisarts)mag je niet te vaak gebruiken,want dan heb je weer als bijwerking een dunner wordende huid.Ik smeer dus vaseline en dat helpt goed,groetjes Linda